Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 21 oktober 2019 betreffende de goedkeuring van de personeelsformatie;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 19 september 2022 houdende de goedkeuring van het rustpensioen per 1 januari 2024 van een eerste inspecteur van politie, polyvalente cel - deeldomein verkeer;
Overwegende dat bijgevolg de betrekking een van inspecteur van politie, polyvalente cel - deeldomein verkeer, vacant kan verklaard worden;
Overwegende dat het noodzakelijk is, de betrekking vacant te verklaren, om de basispolitiezorg te kunnen blijven garanderen binnen de politiezone Aalter en de continuïteit van de diensten te waarborgen;
Overwegende dat de politiezone Aalter een grote bijdrage levert tot het ontwikkelen van een veilige en leefbare omgeving binnen de gemeente Aalter;
Overwegende het blijvend garanderen van onze verplichtingen betreffende het leveren van personeel in het kader van de federale opdrachten – MFO1 en MFO2;
Gelet op de wet van 7 december 1998, tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiedienst, en latere wijzigingen;
Het voorstel tot het vacant verklaren van één betrekking van inspecteur van politie, polyvalente cel - deeldomein verkeer, via mobiliteit met wervingsreserve, goed te keuren.