Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 21 oktober 2019 betreffende de goedkeuring van de personeelsformatie;
Gelet op de collegebeslissing van 12 juni 2023 betreffende de goedkeuring van de aanvraag van non-activiteit voorafgaand aan de pensionering van een eerste inspecteur van politie;
Gelet op de collegebeslissing van 12 juni 2023 betreffende het vacant verklaren van één betrekking van inspecteur van politie, dienst wijk, via mobiliteit met wervingsreserve;
Gelet op de aanvraag non-activiteit voorafgaand aan de pensionering van een eerste inspecteur van politie per 1 december 2023;
Overwegende dat bijgevolg de betrekking van inspecteur van politie, dienst wijk, vacant kan verklaard worden;
Overwegende dat het noodzakelijk is, de betrekking vacant te verklaren, om de basispolitiezorg te kunnen blijven garanderen binnen de politiezone Aalter en de continuïteit van de diensten te waarborgen;
Overwegende dat de politiezone Aalter een grote bijdrage levert tot het ontwikkelen van een veilige en leefbare omgeving binnen de gemeente Aalter;
Overwegende het blijvend garanderen van onze verplichtingen betreffende het leveren van personeel in het kader van de federale opdrachten – MFO1 en MFO2;
Gelet op de wet van 7 december 1998, tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiedienst, en latere wijzigingen;
Het voorstel tot het vacant verklaren van één betrekking van inspecteur van politie, dienst wijk, via mobiliteit met wervingsreserve, goed te keuren.