Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding, de hoofdstukken Vbis en Vter;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 7 februari 2022 betreffende het evaluatiereglement van het deeltijds kunstonderwijs;
Overwegende dat het decreet rechtspositie van het gesubsidieerd onderwijs in 2021 werd gewijzigd waardoor het evaluatiereglement van de Academie voor muziek, woord en dans moet aangepast worden; dat de functiebeschrijving leraar niet meer moet geïndividualiseerd worden, dat er dus gewerkt wordt met één functiebeschrijving leraar waarin enkel kerntaken opgenomen staan; dat de afspraken in verband met evaluatoren behouden blijven; dat volgende afspraken worden voorgesteld:
Evaluatoren:
De tweede evaluator bewaakt het proces, bewaakt de kwaliteit en waakt over de objectiviteit en de eenvormigheid van de evaluaties over de personeelsleden heen.
Voor de evaluatoren wordt in het kader van het voeren van functionerings- en evaluatiegesprekken, een opleiding voorzien zodat de evaluator voldoende competent is om met kennis van zaken en op een objectieve evenwichtige manier een oordeel uit te spreken over het presteren van het personeelslid.
Organisatie gesprekken:
Overwegende dat het ontwerp van evaluatiereglement en de bijhorende functiebeschrijvingen op 25 februari 2022 werden goedgekeurd door de representatieve vakbonden;
Het evaluatiereglement en de bijhorende functiebeschrijvingen voor het deeltijds kunstonderwijs goed te keuren.