Gelet op de collegebeslissing van 24 oktober 2016 betreffende het principe om een soepautomaat in het gemeentehuis te installeren;
Overwegende dat de soepautomaat in het gemeentehuis slechts in beperkte mate wordt gebruikt door de personeelsleden;
Overwegende dat de prijs van de verbruiksproducten aanzienlijk is gestegen; dat hierdoor de kostprijs van een tas soep zou moeten worden verhoogd van 0,50 euro naar 0,70 euro;
Overwegende dat voorgesteld wordt om het contract met Continental Foods Belgium NV/SA (nu: GB foods) betreffende het gebruik van de soepautomaat stop te zetten;
Overwegende dat het toestel door de firma in bruikleen werd gegeven, onder de voorwaarde dat er Royco-producten worden aangekocht bij een leverancier naar keuze;
Overwegende dat het gemeentebestuur enkel een waarborg van 199,00 euro heeft betaald; dat de waarborg bij de beëindiging van het contract volledig zal worden teruggestort;
Akkoord te gaan met de stopzetting van het contract voor de soepautomaat in het gemeentehuis.
Akkoord te gaan om bij Continental Foods Belgium NV/SA (nu: GB foods) een aanvraag in te dienen tot terugstorting van de betaalde waarborg.