Gelet op de verplichte startdatum van 1 januari 2026 voor de inzameling van GFT;
Gelet op de collegebeslissing van 24 februari 2025 betreffende het retributiereglement op de inzameling van restafval, PMD, GFT en grof vuil;
Gelet op het lidmaatschap van het gemeentebestuur bij IVM;
Overwegende dat het retributiereglement op de inzameling van restafval, PMD, GFT en grof vuil aan de gemeenteraad op 10 maart 2025 wordt voorgelegd;
Overwegende dat in de opstartfase de leverancier van de GFT-containers zal instaan voor het leveren van de containers aan huis in het najaar 2025; dat inwoners die hiervan willen gebruik maken, de tijd hebben om zich in te schrijven tot en met 31 mei 2025;
Overwegende dat voor een goede start van de GFT-inzameling er de nodige informatie aan de inwoners dient verstrekt te worden; dat dit kan door middel van de gemeentelijke informatiekanalen en infosessies; dat bij een infosessie eveneens IVM aanwezig zal zijn; dat IVM zal instaan voor het verstrekken van informatie rond de containers en de ophaling zelf; dat het gemeentebestuur van Aalter dient aanwezig te zijn om de gemeentelijke informatie te verstrekken, bv. prijszetting containers, wijze van aankoop,...;
Volgende informatiesessies over de GFT-inzameling te organiseren:
Na de informatiesessie zal een drankje aangeboden worden aan de deelnemers.