Gelet op artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur: De notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende gewone vergadering van het college van burgemeester en schepenen;
Het verslag van de zitting van 17 juni 2024 goed te keuren, te bezorgen aan de raadsleden en - mits anonimisering- te publiceren op de gemeentelijke website.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 50 dat bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen zo dikwijls vergadert als de zaken die tot zijn bevoegdheid behoren, het vereisen;
Gelet op de collegebeslissing van 30 oktober 2023 betreffende de planning van de zittingen van het college en van de gemeenteraad in het eerste deel van 2024;
Gelet op het voorstel van kalender:
Maandag 1 juli 2024 - college & gemeenteraad
Maandag 8 juli 2024 - college
Maandag 15 juli 2024 - geen college
Maandag 22 juli 2024 - geen college;
De kalender goed te keuren.
Gelet op het verslag van de kerkfabriek Sint-Lambertus (Poeke) van 29 mei 2024;
Overwegende dat de afsprakennota gerespecteerd werd;
Overwegende dat er geen beslissingen werden genomen die de belangen van het gemeentebestuur kunnen schaden;
Gelet op artikel 57 van het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten dat bepaalt dat een afschrift van de notulen van de vergadering van de kerkraad binnen een termijn van 20 dagen, ingaande op de dag na de vergadering, aan de provinciegouverneur, de gemeenteoverheid en het erkend representatief orgaan moet toegestuurd worden;
Gelet op artikel 58 van het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten dat bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen bij gemotiveerd besluit de uitvoering kan schorsen van een besluit waarbij de kerkraad of het centraal kerkbestuur het gemeentelijk belang en inzonderheid de financiële belangen van de gemeente schaadt;
Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 24 dat een niet of slechts gedeeltelijk gebruikt investeringskrediet het volgende financieel boekjaar mag aangewend worden mits dat krediet nadien in een budgetwijziging wordt ingeschreven;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 21 oktober 2019 betreffende de goedkeuring van de afsprakennota met de kerkfabrieken en het centraal kerkbestuur;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 13 september 2021 betreffende de goedkeuring van de aanpassing van de afsprakennota met de kerkfabrieken en het centraal kerkbestuur;
Geen acties te ondernemen in het kader van het administratief toezicht.
Gelet op de verslagen van de kerkfabriek OLV Geboorte (Bellem) van 30 april 2024 en 28 mei 2024;
Overwegende dat de afsprakennota gerespecteerd werd;
Overwegende dat er geen beslissingen werden genomen die de belangen van het gemeentebestuur kunnen schaden;
Gelet op artikel 57 van het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten dat bepaalt dat een afschrift van de notulen van de vergadering van de kerkraad binnen een termijn van 20 dagen, ingaande op de dag na de vergadering, aan de provinciegouverneur, de gemeenteoverheid en het erkend representatief orgaan moet toegestuurd worden;
Gelet op artikel 58 van het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten dat bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen bij gemotiveerd besluit de uitvoering kan schorsen van een besluit waarbij de kerkraad of het centraal kerkbestuur het gemeentelijk belang en inzonderheid de financiële belangen van de gemeente schaadt;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 21 oktober 2019 betreffende de goedkeuring van de afsprakennota met de kerkfabrieken en het centraal kerkbestuur;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 13 september 2021 betreffende de goedkeuring van de aanpassing van de afsprakennota met de kerkfabrieken en het centraal kerkbestuur;
Geen acties te ondernemen in het kader van het administratief toezicht.
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 13 mei 2019 betreffende het definitief vaststellen van de definiëring van het dagelijks personeelsbeheer;
Gelet op de beslissingen genomen door de algemeen directeur aangaande het dagelijks personeelsbeheer;
Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen ter zitting geïnformeerd werd over deze beslissingen door de algemeen directeur;
De rapportering goed te keuren.
Overwegende dat kohier LEEGST-2023-1 betreffende de belasting op leegstaande woningen en gebouwen voor het aanslagjaar 2023 voor een bedrag van 155.079,29 euro werd opgemaakt;
Gelet op het decreet van 30 mei 2008 en latere wijzigingen betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen artikel 4 §3 stellende dat de kohieren door het college van burgemeester en schepenen vastgesteld en uitvoerbaar verklaard worden ten laatste op 30 juni van het jaar dat volgt op het aanslagjaar;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 betreffende de goedkeuring van het reglement opmaak leegstandsregister en belasting op leegstand van woningen en gebouwen;
Gelet op het reglement opmaak leegstandsregister en belasting op leegstand van woningen en gebouwen inzonderheid artikel 5 dat bepaalt dat de belasting 1.300 euro bedraagt voor een eengezinswoning en dat stelt dat indien een gebouw of woning meerdere jaren in het leegstandsregister staat opgenomen het belastingbedrag van het voorgaand jaar vermenigvuldigd wordt met 1,25;
Het kohier LEEGST-2023-1 betreffende de belasting 'Leegstaande woningen en gebouwen’ aanslagjaar 2023 vast te stellen en uitvoerbaar te verklaren voor een bedrag van 155.079,29 euro.
Overwegende dat kohier TWVERBL-2023-2 betreffende de belasting op tweede verblijven voor het aanslagjaar 2023 voor een bedrag van 1.956 euro werd opgemaakt;
Gelet op het decreet van 30 mei 2008 en latere wijzigingen betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen artikel 4 §3 stellende dat de kohieren door het college van burgemeester en schepenen vastgesteld en uitvoerbaar verklaard worden ten laatste op 30 juni van het jaar dat volgt op het aanslagjaar;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 16 december 2019 betreffende de goedkeuring van belastingreglement op terreinen voor toeristische logies en tweede verblijven;
Het kohier TWVERBL-2023-2 betreffende de belasting op 'tweede verblijven' vast te stellen en uitvoerbaar te verklaren voor een bedrag van 1.956 euro.
Gelet op de facturen aan het gemeentebestuur Aalter 3.304/2024 tot en met 3.598/2024;
Gelet op de vorderingen van het gemeentebestuur Aalter 36.489/2024 tot en met 38.362/2024;
Gelet op de betaallijsten van het gemeentebestuur Aalter L336/2024 tot en met L348/2024;
Gelet op artikel 177 1° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 dat bepaalt dat de financieel directeur in volle onafhankelijkheid instaat voor de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de beslissingen van de gemeente met budgettaire en financiële impact, overeenkomstig de voorwaarden, vermeld in artikel 266 en 267;
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus en alle latere wijzigingen inzonderheid artikel 30;
Gelet op het koninklijk besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie;
De inkomende facturen goed te keuren.
De vorderingen goed te keuren.
De betaallijsten goed te keuren.
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 11 maart 2019, dat onder het begrip 'dagelijks bestuur' moet worden verstaan, alle uitgaven inzake exploitatiekosten tot een bedrag gelijk aan de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking - klassieke sectoren;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 18 december 2023 betreffende de goedkeuring van het meerjarenplan 2024/1 2020-2025;
Overwegende dat het college bevoegd is voor:
- het financiële beheer, met behoud van de toepassing van de bevoegdheden van de gemeenteraad;
- het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten;
Overwegende de opgemaakte bestelbonnen van het gemeentebestuur: BB/G/2024/1556 tot en met BB/G/2024/1600;
De bestelbonnen goed te keuren.
Gelet op de collegebeslissing van 27 januari 2020 betreffende de goedkeuring van de gunning van de opdracht ‘Onderhoud van grasmatten en houtachtige gewassen in perken en plantsoenen’;
Gelet op de collegebeslissing van 6 maart 2023 betreffende de principiële goedkeuring tot deelname aan de actie ‘Maai mei niet’;
Gelet op het ondertekende charter voor biodiversiteit van 9 december 2010;
Gelet op de ondertekening van het burgemeesterconvenant;
Gelet op de schets voor aangepast maaibeheer;
Overwegende dat langer gras waarin bloemen mogen groeien, onze leefomgeving gezonder en klimaatbestendiger maakt; dat door op het juiste moment te maaien en het maaisel op te vangen, kruidachtigen de kans krijgen om te bloeien wat de biodiversiteit bevordert; dat grasvlaktes kunnen transformeren tot levendige en bloemrijke graslanden met inheemse soorten door een juiste visie, een gepast beheer en geduld; dat de bloemenweides, naar aanleiding van de advisering van het bermbeheerplan, zullen worden geëvalueerd en geïnventariseerd door Natuurpunt Aalter waarop per locatie een aangepast beheeradvies zal worden overgemaakt aan het gemeentebestuur;
Overwegende dat voor het grasplein aan de voorkant van het gemeentehuis reeds een advies werd geformuleerd; dat wordt voorgesteld om een gefaseerd beheer uit te voeren waarbij de gehele vegetatie niet in één keer wordt gemaaid en dat op die manier foerageer- en schuilmogelijkheden voor kleine dieren en bestuivers overblijven en dat bijgevolg wordt voorgesteld om het centrale deel van het grasplein te maaien vanaf midden/eind juli (ifv uitzaaien margriet) en de zijdelingse delen te maaien in september (voor de kermis);
Akkoord te gaan met een aangepast maaibeheer voor het grasplein gelegen vóór het gemeentehuis, met name het maaien van het centrale deel van het plein vanaf midden/eind juli en de zijdelingse delen in september.
Gelet op de collegebeslissing van 19 september 2022 betreffende de principiële goedkeuring van de inplanting nieuwbouw multifunctioneel speel- en sportpark Bellem;
Gelet op de collegebeslissing van 5 juni 2023 betreffende de goedkeuring van de gunning van de opdracht 'Jeugd- en sportinfrastructuur, aanleggen van een kunstgrasveld en omgevingswerken, site Bellem';
Gelet op de collegebeslissing van 17 juli 2023 betreffende de goedkeuring van de gunning van de opdracht 'Jeugd- en sportinfrastructuur, realisatie gebouw en omgevingsaanleg, site Bellem';
Gelet op de aanvraag van 3 juni 2024 van Fluvius voor het aansluiten van een elektriciteitscabine 6307 SK BELLEM in de Bellemdorpweg;
Gelet op het ontwerpplan met nr. 6000034976_ms_MS01 met aanduiding van de plaats van de werken;
Overwegende dat voor het aansluiten van een elektriciteitscabine over een afstand van 15 meter op het openbaar domein wordt gewerkt;
Overwegende dat voor het kruisen van de rijweg en het fietspad in de Bellemdorpweg een handboring onder de rijweg en het fietspad wordt uitgevoerd;
Overwegende dat de Bellemdorpweg nog in sper ligt door de recente wegenis- en rioleringswerken; dat de aansluiting van de elektriciteitscabine ten dienste is van de opdracht 'Jeugd- en sportinfrastructuur, aanleggen van een kunstgrasveld en omgevingswerken, op de site van SK Bellem'; dat voor deze werken de sper uitzonderlijk wordt opgeheven;
Goedkeuring te verlenen aan de aanvraag en het ontwerpplan nr. 6000034976_ms_MS01 van Fluvius, Bomastraat 11 in Gent voor het aansluiten van een elektriciteitscabine, mits er rekening gehouden wordt met de volgende voorwaarden:
Gelet op de aanvraag van 6 juni 2024 van Farys voor het uitvoeren van een drinkwateraftakking op vraag van een klant in de Oostmolenhoek 5a;
Gelet op het ordernummer 81753662 met aanduiding van de plaats van werken;
Overwegende dat dit over een aansluiting gaat met graafwerk CAT2; dat er in uitvoering van artikel 17 van de Code Nutswerken van de VVSG toestemming aan het lokaal bestuur gevraagd moet worden;
Overwegende dat voor het uitvoeren van een drinkwateraftakking over een afstand van 6 meter op het openbaar domein wordt gewerkt;
Overwegende dat de drinkwaterleiding zich in de rijweg bevindt; dat het opbreken van een deel van de rijweg niet te vermijden valt; dat voor de overige 4 meter van de rijweg wel een boring onder de rijweg kan worden uitgevoerd;
Goedkeuring te verlenen aan het ordernummer 81753662 van Farys, Stropstraat 1 in Gent voor het uitvoeren van een drinkwateraftakking op vraag van een klant, mits er rekening gehouden wordt met de volgende voorwaarden:
Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 1 juni 1995 houdende algemene en sectorale bepalingen inzake milieuhygiëne, met latere wijzigingen, inzonderheid hoofdstuk 6.7. niet-ingedeelde muziekactiviteiten artikel 6.7.3. waarin gesteld wordt dat het college muziekactiviteiten kan toelaten en beperkende maatregelen kan opleggen, bijvoorbeeld voor het maximaal toegelaten geluidsniveau of voor de duur van de muziekactiviteit;
Gelet dat in de regelgeving gewerkt wordt met drie geluidsniveaus; dat ieder geluidsniveau zijn eigen verplichtingen heeft;
Gelet op de aanvraag van 12 juni 2024 van Pop-up Rust & Dust voor de organisatie van liveoptredens en deejay sets tijdens de zomer van 2024 ter hoogte van Eendekooi 1 in Aalter;
Overwegende dat er geen veiligheidsvergadering voor deze activiteiten heeft plaatsgevonden, gezien het herhaaldelijk karakter van dergelijke optredens op deze locatie;
Overwegende dat de aangevraagde muziekactiviteiten zich over meerdere kalenderdagen spreiden en dat de maximale aantallen hierbij niet overschreden worden; dat bijgevolg voldaan wordt aan de voorwaarden van Vlarem II;
Overwegende dat de toestemming gevraagd wordt voor volgende muziekactiviteiten:
Overwegende dat overeenkomstig artikel 5.32.2.2.bis § 1 van Vlarem II het college van burgemeester en schepenen van de gemeente waarin de muziekactiviteit plaatsvindt, steeds beperkende maatregelen kan opleggen, bijvoorbeeld voor het maximaal toegelaten geluidsniveau of voor de duur van de muziekactiviteit;
Aan Pop-up Rust & Dust voor de organisatie van liveoptredens en deejay sets tijdens de zomer van 2024 ter hoogte van Eendekooi 1 in Aalter, erkenning te verlenen als bijzondere muziekactiviteiten.
Dat deze muziekactiviteiten dienen beperkt te worden tot volgende tijdstippen:
Bijzondere voorwaarden:
Aandachtspunt:
Het kan waardevol zijn om het gemeten geluidsniveau van tijdens de activiteiten bij te houden als referentie voor eventuele verantwoording bij klachten nadien.
Gelet op de planning van de cel Middelenbeheer, cel Burgerzaken (Grafmakers), cel Gebruiksbeheer en Evenementen (Aalter Proper) en de cel Infrabeheer (Groendienst en Infra-fix);
De planning van de terreinteams cel Middelenbeheer, cel Burgerzaken (grafmakers), cel Gebruiksbeheer en Evenementen (Aalter Proper) en de cel Infrabeheer (Groendienst en Infra-fix) goed te keuren.
Overwegende dat de leidend ambtenaar bevoegd is voor het stellen van materiële (feitelijke) handelingen; dat het college bevoegd is voor het goedkeuren van meerwerken of (niet-essentiële) wijzigingen die besproken werden tijdens de werfvergadering;
Overwegende dat het college geïnformeerd werd over elementen die besproken werden tijdens de werfvergaderingen; dat het gaat om volgend(e) verslag(en):
Het verslag van de betreffende werfvergadering(en) goed te keuren.
Gelet op de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen;
Gelet op het koninklijk besluit van 16 juli 1992 tot vaststelling van de informatie die opgenomen wordt in de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister;
Gelet op het decreet van 8 mei 2009 betreffende het Centraal Referentieadressenbestand, inzonderheid artikel 10;
Gelet op het besluit van 25 maart 2011 van de Vlaamse regering houdende de uitvoering van het decreet van 8 mei 2009 betreffende het Centraal Referentieadressenbestand;
Gelet op omzendbrieven van 23 februari 2018 en 4 november 2020 van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Algemene Directie Instellingen en Bevolking, betreffende Best-Address – Richtlijnen en aanbevelingen voor het vaststellen en toekennen van een adres en huisnummer;
Gelet op de collegebeslissing van 5 juni 2023 betreffende het verlenen van een omgevingsvergunning (OMV_2023024837) aan Van Driessche Algemene Elektriciteitswerken, voor het verbouwen van een eengezinswoning naar 2 woningen met aparte inkom in Aalter, Kestelstraat 53 en gekend in het kadaster als Aalter, afdeling 2, sectie C, nummer 0134H3;
Gelet op de collegebeslissing van 5 juni 2023 betreffende het toekennen van een huisnummer aan de nieuwe woning gelegen Kestelstraat 53 in Aalter;
Gelet op de vraag van 11 juni 2024 van Algemene Elektriciteitswerken Van Driessche tot het wijzigen van de huisnummering toegekend aan de woningen gelegen Kestelstraat 53 in Aalter;
Gelet op het LARA plan;
Overwegende dat bij collegebeslissing van 5 juni 2023 voor de bestaande woning het huisnummer Kestelstraat 53 werd behouden en aan de nieuwe aansluitende woning het huisnummer Kestelstraat 53A werd toegekend;
Overwegende dat op 11 juni 2024 de vraag wordt gesteld om het huisnummer van voormelde nieuwe woning te wijzigen gezien de voordeur en de oprit zich situeren aan de kant van de Processieweg;
Overwegende dat voorgesteld wordt om het huisnummer van de nieuwe woning, gelegen op het perceel in het kadaster gekend als Aalter, afdeling 2, sectie C, nummer 0134H3, te wijzigen van Kestelstraat 53A naar Processieweg 16;
Het huisnummer van de nieuwe woning, gelegen op het perceel in het kadaster gekend als Aalter, afdeling 2, sectie C, nummer 0134H3, te wijzigen van Kestelstraat 53A naar Processieweg 16, 9880 Aalter.
De nieuwe huisnummering wordt ter kennis gebracht van alle betrokken partijen en wordt ingevoerd in het CRAB en het bevolkingsregister.
Gelet op de wet van 10 november 2006 betreffende de openingsuren in handel, ambacht en dienstverlening die stelt dat gemeenten over maximum 30 afwijkingen per jaar op de openingsuren beschikken, meer bepaald 15 afwijkingen op de wekelijkse rustdag en 15 afwijkingen op de verplichte sluitingsuren;
Gelet op het koninklijk besluit van 16 juni 2009 betreffende de uitvoering van artikel 17, tweede lid, van de wet van 10 november 2006 betreffende de openingsuren in handel, ambacht en dienstverlening;
Gelet op de omzendbrief van 21 december 2010 van de Federale Overheidsdienst Economie en KMO-beleid die stelt dat de gemeenten niet langer verplicht zijn afwijkingsbeslissingen inzake wetgeving op de openingsuren aan de minister te bezorgen aangezien de rechtsgrond hiertoe verdwenen is na opheffing van de koninklijke besluiten van 11 augustus 1960 en 27 februari 1974;
Gelet op de aanvraag van donderdag 23 mei 2024 van Aalterse Handelaars om op vrijdag 28 juni 2024 een afwijking openingsuren te verlenen aan alle Aalterse handelaars in het kader van de avondmarkt/braderie Aalter Feest; dat deze handelaars op vrijdag 28 juni 2024 wensen te openen tot 23.00 u;
Gelet op de aanvraag van dinsdag 30 april 2024 van Clesse Feest om op zaterdag 29 juni 2024 een afwijking openingsuren te verlenen aan alle Aalterse handelaars in het kader van de braderie Avondmarkt Knesselare; dat deze handelaars op zaterdag 29 juni 2024 wensen te openen tot 23.00 u;
Overwegende dat in het kalenderjaar 2024 vier afwijkingen van de wekelijkse rustdag en openingsuren werden aangevraagd en goedgekeurd; dat het lokaal bestuur maximaal 15 afwijkingen per jaar kan toestaan;
Overwegende dat voorgesteld wordt om in te gaan op het verzoek van de handelsverenigingen in kwestie en een afwijking te verlenen op de openingsuren en wekelijkse rustdag voor alle handelaars in Aalter op vrijdag 28 juni 2024 en zaterdag 29 juni 2024;
Principieel akkoord te gaan om toelating te verlenen aan alle handelaars in Aalter om op vrijdag 28 juni 2024 en op zaterdag 29 juni 2024 af te wijken van de openingsuren en de wekelijkse rustdag.
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het algemeen politiereglement op de administratieve sanctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022, meer bepaald artikel 52 betreffende het voeren en plaatsen van publiciteit en het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden en artikel 58 betreffende de voorwaarde tot goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen voor het verlenen van een afwijking hierop;
Gelet op de aanvraag van 14 juni 2024 van de firma Akzie in Middelkerke tot het bekomen van een toelating voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden naar aanleiding van de activiteit Poeke Doavert van 23 augustus 2024 tot en met 28 augustus 2024;
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het plaatsen van de tijdelijke publiciteitsborden mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Overwegende dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen - District Eeklo;
Aan de firma Akzie in Middelkerke toelating te verlenen voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden op het openbaar domein naar aanleiding van de activiteit Poeke Doavert van 23 augustus 2024 tot en met 28 augustus 2024, mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Aan de aanvrager te melden dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – district Eeklo.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het algemeen politiereglement op de administratieve sanctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022, meer bepaald artikel 52 betreffende het voeren en plaatsen van publiciteit en het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden en artikel 58 betreffende de voorwaarde tot goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen voor het verlenen van een afwijking hierop;
Gelet op de aanvraag van 13 juni 2024 van de vereniging KSA Aalter in Aalter tot het bekomen van een toelating voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden naar aanleiding van de activiteit Sneukeltoer op zaterdag 7 september 2024;
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het plaatsen van de tijdelijke publiciteitsborden mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Overwegende dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen - District Eeklo;
Aan de vereniging KSA Aalter in Aalter toelating te verlenen voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden op het openbaar domein naar aanleiding van de activiteit Sneukeltoer op zaterdag 7 september 2024, mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Aan de aanvrager te melden dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het algemeen politiereglement op de administratieve sanctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022, meer bepaald artikel 52 betreffende het voeren en plaatsen van publiciteit en het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden en artikel 58 betreffende de voorwaarde tot goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen voor het verlenen van een afwijking hierop;
Gelet op de aanvraag van 28 mei 2024 van de vereniging KLJ Ursel in Aalter tot het bekomen van een toelating voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden naar aanleiding van de activiteit Zomerdrink@KLJ Ursel op zaterdag 3 augustus 2024;
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het plaatsen van de tijdelijke publiciteitsborden mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Overwegende dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen - District Eeklo;
Aan de vereniging KLJ Ursel in Aalter toelating te verlenen voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden op het openbaar domein naar aanleiding van de activiteit Zomerdrink@KLJ Ursel op zaterdag 3 augustus 2024, mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Aan de aanvrager te melden dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de collegebeslissing van 4 maart 2024 betreffende de principiële goedkeuring voor de organisatie van de activiteit Speelpleinwerking JAAK tijdens de zomervakantie 2024;
Overwegende dat tijdens de organisatie van diverse activiteiten in het kader van de speelpleinwerking gedurende de periode van 1 juli 2024 tot en met 26 juli 2024, gebruik zal gemaakt worden van het park achter de Villa Snoeck waarbij de fietsers en voetgangers op elk ogenblik gebruik zullen kunnen maken van het pad dat door het park loopt;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een toelating af te leveren mits de fietsers en voetgangers op elk ogenblik het pad dat doorheen het park loopt op een veilige en vlotte manier kunnen gebruiken;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan het Lokaal bestuur Aalter toelating te verlenen om, in het kader van de activiteit Speelpleinwerking Aalter-centrum, gedurende de periode van 1 juli 2024 tot en met 26 juli 2024 gebruik te maken van het park achter de Villa Snoeck, gelegen Stationsstraat 69, op voorwaarde dat het pad dat doorheen het park loopt op elk ogenblik door de fietsers en voetgangers op een veilige en vlotte manier kan gebruikt worden.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het algemeen politiereglement op de administratieve sanctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022, meer bepaald artikel 52 betreffende het voeren en plaatsen van publiciteit en het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden en artikel 58 betreffende de voorwaarde tot goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen voor het verlenen van een afwijking hierop;
Gelet op de aanvraag van 13 juni 2024 van de vereniging Fabrique Fantastique in Lier tot het bekomen van een toelating voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden naar aanleiding van de activiteit Ridder Muis op het domein van het Kasteel van Poeke van 13 juli 2024 tot en met 1 september 2024;
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het plaatsen van de tijdelijke publiciteitsborden mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Overwegende dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen - District Eeklo;
Aan de vereniging Fabrique Fantastique in Lier toelating te verlenen voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden op het openbaar domein naar aanleiding van de activiteit Ridder Muis op het domein van het Kasteel van Poeke van 13 juli 2024 tot en met 1 september 2024, mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Aan de aanvrager te melden dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 12 juni 2024 van de firma Tibergyn NV in Gullegem tot het bekomen van een toelating voor het plaatsen van vooraankondigingsborden en omleidingsborden op het grondgebied Aalter gedurende de periode van 25 juni 2024 tot en met 23 juli 2024, naar aanleiding van de heraanleg van een oversteekplaats in de Beernemstraat op het grondgebied Wingene, in opdracht van het Lokaal bestuur Wingene;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat de omleidingsroute voor het zwaar verkeer +3,5t vanaf het op- en afrittencomplex richting Wingene zal verlopen via de Tieltsesteenweg richting Ruiselede;
Overwegende dat het zwaar verkeer +3,5t omgeleid wordt via de hoger gecategoriseerde weg N37;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om een toelating af te leveren voor het plaatsen van vooraankondigingsborden en omleidingsborden;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Tibergyn NV in Gullegem de toelating te verlenen voor het plaatsen van vooraankondigingsborden en omleidingsborden op het grondgebied Aalter gedurende de periode van 25 juni 2024 tot en met 23 juli 2024, naar aanleiding van de heraanleg van een oversteekplaats in de Beernemstraat op het grondgebied Wingen, in opdracht van het Lokaal bestuur Aalter.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de vooraankondigingsborden en omleidingsborden te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen en volgens het ingediende verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de invoering van éénrichtingsverkeer en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 12 juni 2024 van de firma APK Infra West in Zedelgem tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in Oostmolenhoek, meer bepaald de rijweg en de berm in het deel tussen de gebouwen met de huisnummers 5 en 10, op vrijdag 5 juli 2024, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Farys;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden de volgende tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen van toepassing zullen zijn:
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat het wenselijk is om de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden op te leggen indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma APK Infra West in Zedelgem een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in Oostmolenhoek, meer bepaald de rijweg en de berm in het deel tussen de gebouwen met de huisnummers 5 en 10, op vrijdag 5 juli 2024, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Farys, mits de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden worden nageleefd indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven ervoor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 5 juli 2024 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 13 juni 2024 van de firma Telcom NV in Hulshout tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Bellemdorpweg, meer bepaald:
gedurende de periode van 1 juli 2024 tot en met 3 juli 2024, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone, dit op een versmalde rijstrook waarbij de verkeersdoorstroming verloopt via beurtelingse passage;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Telcom NV in Hulshout een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Bellemdorpweg, meer bepaald:
gedurende de periode van 1 juli 2024 tot en met 3 juli 2024, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven ervoor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 1 juli 2024 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de collegebeslissing van 22 april 2024 betreffende de afgifte van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Kleine Lijkstraat in het kader van de veiligheid voor de weggebruikers door het lokaal bestuur Aalter;
Gelet op de collegebeslissing van 10 juni 2024 betreffende de afgifte van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Lomolenstraat 125 voor het realiseren van een rioleringsaansluiting door de firma "De Jonghe" in opdracht van het Lokaal bestuur Aalter;
Gelet op de aanvraag van 19 juni 2024 van de firma De Jonghe in Eeklo tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Nevelestraat, meer bepaald de berm en een deel van het fietspad vanaf het kruispunt met de Lomolenstraat en huisnummer 77 en in de Lomolenstraat en tevens de berm en de rijweg in het deel vanaf de Nevelestraat tot en met de woning gelegen Lomolenstraat 125, gedurende de periode van 25 juni 2024 tot en met 28 juni 2024, voor het realiseren van een rioleringsaansluiting, in opdracht van het Lokaal bestuur Aalter;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat de rioleringswerken niet volledig konden uitgevoerd worden in de Lomolenstraat binnen de eerder vergunde periode van 17 juni 2024 tot en met 19 juni 2024 omwille van het feit dat de riolering dient aangesloten te worden op het net gelegen in de Nevelestraat; dat hiervoor een bijkomende inname noodzakelijk is; dat de putopening in de werfzone gelegen in de Lomolenstraat tijdelijk hersteld werd; dat men deze definitief zal herstellen tijdens de uitvoering van de werken binnen de nieuwe aanvraagperiode;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden de volgende tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen van toepassing zullen zijn:
Overwegende dat de wegomleiding voor deze werken verenigbaar is met de reeds aanwezige wegomleiding omwille van het afsluiten van de Kleine Lijkstraat in het kader van de veiligheid voor de weggebruikers;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma De Jonghe in Eeklo een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Nevelestraat, meer bepaald de berm en een deel van het fietspad vanaf het kruispunt met de Lomolenstraat en huisnummer 77 en in de Lomolenstraat en tevens de berm en de rijweg in het deel vanaf de Nevelestraat tot en met de woning gelegen Lomolenstraat 125, gedurende de periode van 25 juni 2024 tot en met 28 juni 2024, voor het realiseren van een rioleringsaansluiting, in opdracht van het Lokaal bestuur Aalter.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven ervoor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 25 juni 2024 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk bestuur van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op de aanvraag van 28 maart 2024 van de vereniging The HeBi Tales in Aalter tot het bekomen van een toelating voor het invoeren van een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen naar aanleiding van de activiteit Afterwork Drink Venecolaan op vrijdag 12 juli 2024;
Gelet op het gunstig advies van 3 april 2024 van de Politiezone Aalter/Maldegem betreffende de opmaak van een tijdelijk aanvullend politiereglement naar aanleiding van de voormelde activiteit;
Overwegende dat wordt gevraagd om van vrijdag 12 juli 2024 om 12.00 u tot en met zaterdag 13 juli 2024 om 2.00 u het vast stilstaan- en parkeerverbod op te heffen in de Venecolaan, meer bepaald het deel tussen het kruispunt Venecolaan - Venecolaan en de brug over het kanaal, in het bijzonder aan de linkerkant van de straat en dit gezien komende van het kruispunt Venecolaan - Venecolaan en rijdende naar de brug, zodat aldaar kan geparkeerd worden;
Gelet op het gunstig advies van 30 mei 2024 van de cel Middelenbeheer betreffende de haalbaarheid om de nodige verkeerssignalisatie te voorzien en te laten leveren door de cel Middelenbeheer in functie van de organisatie van de voormelde activiteit;
Overwegende dat voor de invoering van een aangepaste verkeersregeling tijdens de activiteit de goedkeuring en uitvaardiging van een tijdelijk aanvullend politiereglement noodzakelijk is;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Ter gelegenheid van de activiteit Afterwork Drink Venecolaan op vrijdag 12 juli 2024, in organisatie van de vereniging The HeBi Tales, een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen in te voeren.
Van vrijdag 12 juli 2024 om 12.00 u tot en met zaterdag 13 juli 2024 om 2.00 u het vast stilstaan- en parkeerverbod op te heffen in de Venecolaan, meer bepaald het deel tussen het kruispunt Venecolaan - Venecolaan en de brug over het kanaal, in het bijzonder aan de linkerkant van de straat en dit gezien komende van het kruispunt Venecolaan - Venecolaan en rijdende naar de brug, zodat aldaar kan geparkeerd worden.
De verkeersmaatregel uit artikel 2 ter kennis van de weggebruikers te brengen door:
De nodige verkeerssignalisatie ter plaatse te laten brengen en ophalen door de cel Middelenbeheer. De nodige verkeerssignalisatie te laten plaatsen en verwijderen door de organisator en/of de Politiezone Aalter/Maldegem. Borden die tegenstrijdig zijn met onderhavig verkeersreglement dienen te worden afgedekt door de organisator en/of de Politiezone Aalter/Maldegem.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de wegverharding bij gebruik ervan voor de organisatie van de bovenvermelde activiteit.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 12 juli 2024 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Dit besluit werd door het college van burgemeester en schepenen opgeheven op 1 juli 2024.
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het algemeen politiereglement op de administratieve sanctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022, meer bepaald artikel 52 betreffende het voeren en plaatsen van publiciteit en het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden en artikel 58 betreffende de voorwaarde tot goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen voor het verlenen van een afwijking hierop;
Gelet op de aanvraag van 2 mei 2024 van de vereniging LRV Lotenhulle in Aalter tot het bekomen van een toelating voor:
naar aanleiding van de activiteit Ponytornooi Ursel op zondag 7 juli 2024;
Gelet op het gunstig advies van 3 juni 2024 van de Politiezone Aalter/Maldegem betreffende de opmaak van een tijdelijk aanvullend politiereglement naar aanleiding van de voormelde activiteit;
Gelet op het gunstig advies van 30 mei 2024 van de cel Middelenbeheer betreffende de haalbaarheid om de nodige verkeerssignalisatie te voorzien en te laten leveren door de cel Middelenbeheer in functie van de organisatie van de voormelde activiteit;
Overwegende dat wordt gevraagd om op zondag 7 juli 2024 van 6.00 u tot 20.00 u eenrichtingsverkeer in te voeren in het Konijntje waarbij de toegelaten rijrichting deze is komende van de Molenkouterstraat en rijdende richting de Veldkruisstraat;
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het plaatsen van de tijdelijke publiciteitsborden mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Overwegende dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen - District Eeklo;
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden, mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Overwegende dat voor de invoering van een aangepaste verkeersregeling tijdens de activiteit de goedkeuring en uitvaardiging van een tijdelijk aanvullend politiereglement noodzakelijk is;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Ter gelegenheid van de activiteit Ponytornooi Ursel op zondag 7 juli 2024, in organisatie van de vereniging LRV Lotenhulle, een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen in te voeren.
Op zondag 7 juli 2024 van 6.00 u tot 20.00 u eenrichtingsverkeer in te voeren in het Konijntje waarbij de toegelaten rijrichting deze is komende van de Molenkouterstraat en rijdende richting de Veldkruisstraat.
De verkeersmaatregel uit artikel 2 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van de verkeersborden F19 en C1 op staander op de locaties zoals aangeduid op het bijgevoegd verkeerssignalisatieplan.
De nodige verkeerssignalisatie ter plaatse te laten brengen en ophalen door de cel Middelenbeheer. De nodige verkeerssignalisatie te laten plaatsen en verwijderen door de organisator en/of de Politiezone Aalter/Maldegem. Borden die tegenstrijdig zijn met onderhavig verkeersreglement dienen te worden afgedekt door de organisator en/of de Politiezone Aalter/Maldegem.
Aan de organisator te vragen de omwonenden minstens één week op voorhand in kennis te stellen van de geplande activiteit, dit door middel van een infofolder die ter beschikking zal worden gesteld door het Lokaal bestuur Aalter.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de wegverharding bij gebruik ervan voor de organisatie van de bovenvermelde activiteit.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Toelating te verlenen voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden op het openbaar domein naar aanleiding van de activiteit Ponytornooi Ursel op zondag 7 juli 2024, mits wordt voldaan aan de volgende voorwaarden:
Aan de aanvrager te melden dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – district Eeklo.
Toelating te verlenen voor het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden, mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Deze verordening in werking te laten treden op 7 juli 2024 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, en latere wijzigingen, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op de collegebeslissing van 11 december 2023 betreffende de goedkeuring en uitvaardiging van een tijdelijk aanvullend politiereglement naar aanleiding van de activiteit Paard- en Oldtimerfeesten op zondag 7 juli 2024 in organisatie van de vereniging De Poekse Paardenvrienden;
Gelet op de bijkomende aanvraag van de vereniging De Poekse Paardenvrienden in Aalter tot het bekomen van een toelating voor het invoeren van bijkomende tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen naar aanleiding van de voormelde activiteit,
Gelet op het gunstig advies van 17 juni 2024 van de Politiezone Aalter/Maldegem betreffende de opmaak van een tijdelijk aanvullend politiereglement naar aanleiding van de voormelde activiteit;
Gelet op het gunstig advies van 30 mei 2024 van de cel Middelenbeheer betreffende de haalbaarheid om de nodige verkeerssignalisatie te voorzien en te laten leveren door de cel Middelenbeheer in functie van de organisatie van de voormelde activiteit;
Overwegende dat wordt gevraagd om op zondag 7 juli 2024 van 6.00 u tot 20.00 u eenrichtingsverkeer in te voeren in de volgende straten en/of straatgedeelten:
Overwegende dat voor de invoering van een aangepaste verkeersregeling tijdens de activiteit de goedkeuring en uitvaardiging van een tijdelijk aanvullend politiereglement noodzakelijk is;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Ter gelegenheid van de activiteit Paard- en oldtimerfeesten op zondag 7 juli 2024, in organisatie van de vereniging De Poekse Paardenvrienden, een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen in te voeren.
Op zondag 7 juli 2024 van 6.00 u tot 20.00 u eenrichtingsverkeer in te voeren in de volgende straten en/of straatgedeelten:
De verkeersmaatregel uit artikel 2 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van de verkeersborden C1 en F19 op staander op de locaties zoals aangeduid op het bijgevoegd verkeerssignalisatieplan.
De nodige verkeerssignalisatie ter plaatse te laten brengen en ophalen door de cel Middelenbeheer. De nodige verkeerssignalisatie te laten plaatsen en verwijderen door de organisator en/of de Politiezone Aalter/Maldegem. Borden die tegenstrijdig zijn met onderhavig verkeersreglement dienen te worden afgedekt door de organisator en/of de Politiezone Aalter/Maldegem.
Aan de organisator te vragen de omwonenden minstens één week op voorhand in kennis te stellen van de geplande activiteit, dit door middel van een infofolder die ter beschikking zal worden gesteld door het Lokaal bestuur Aalter.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de wegverharding bij gebruik ervan voor de organisatie van de bovenvermelde activiteit.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 7 juli 2024 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van de prefusiegemeente Knesselare van 23 december 2009 betreffende de toetreding tot de divisie secundaire diensten van het TMVW in het bijzonder artikel 3 waarbij het college belast wordt met de uitvoering van de beslissing en het gebruiksrecht van de volgende infrastructuur wordt ingebracht:
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van prefusiebestuur Knesselare van 13 september 2017 betreffende het terugnemen van het gebruiksrecht van het speelplein te sportcomplex Flabbaert gelegen te 9910 Knesselare, Prinsengoeddreef 33, kadastraal gekend onder afdeling 1, sectie A, deel perceel 44029 A 0961 R2;
Gelet op de CODEX betreffende de erkenning en subsidiëring van verenigingen en het gebruik van zalen en materialen inclusief het addendum gebruik sportparken indoor goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 november 2022;
Gelet op het retributiereglement op gebruik sportcomplex Flabbaert te Knesselare en sportcentrum Onderdaele te Ursel goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 november 2022;
Gelet op de collegebeslissing van 19 juni 2023 betreffende de goedkeuring van de planning sportcomplex Flabbaert voor het seizoen 2023 - 2024;
Gelet op de aanvragen van de sportverenigingen voor het gebruik van sportcomplex Flabbaert voor het seizoen 2024 - 2025;
Overwegende het voorstel van reguliere planning (even en oneven weken) van sportcomplex Flabbaert voor het seizoen 2024 - 2025; dat de reguliere planning van het sportseizoen 2024 - 2025 zoveel als mogelijk is gebaseerd op de reguliere planning van het sportseizoen 2023 - 2024; dat alle aanvragen voor de reguliere planning van het sportseizoen 2024 - 2025 konden verwerkt worden in het schema (even en oneven weken);
Overwegende het voorstel van planning van grote activiteiten van sportcomplex Flabbaert voor het seizoen 2024 - 2025;
Overwegende dat in het voorstel van de planning van grote activiteiten zoveel als mogelijk rekening is gehouden met de vaste werking van de sportverenigingen zodat zo beperkt mogelijk trainingen geannuleerd moeten worden;
Overwegende dat er geen personeel aanwezig is ter ondersteuning en als toezicht op de accommodatie op volgende feestdagen: 1 januari, 2 januari, Paaszondag, Paasmaandag, 1 mei, Hemelvaart, Pinksteren, Pinkstermaandag, 11 juli, 21 juli, 15 augustus, 1 november, 2 november, 11 november, 15 november, 25 december en 26 december;
Overwegende de aanvraag van BJM-Gembas om op donderdag 15 augustus 2024 gebruik te maken van Sportcomplex Flabbaert voor de organisatie van een basketbaltornooi;
Overwegende de aanvraag van BJM-Gembas om op vrijdag 1 november 2024 en donderdag 2 januari 2025 gebruik te maken van Sportcomplex Flabbaert voor de organisatie van een herfst- en kerststage;
Overwegende de aanvraag van WTC Knesselare om op zaterdag 2 november 2024 gebruik te maken van Sportcomplex Flabbaert voor de organisatie van een mountainbikerit;
Overwegende de aanvraag van BJM-Gembas om op maandag 11 november 2024 gebruik te maken van Sportcomplex Flabbaert voor de organisatie van een Youth Official cursus;
Overwegende de aanvraag van VK Knesselare om op donderdag 1 mei 2025 gebruik te maken van Sportcomplex Flabbaert voor de organisatie van een voetbaltornooi;
Overwegende het voorstel om toelating te verlenen voor stages, tornooien en (beker)competitie op sluitingsdagen aan erkende Aalterse Sportverenigingen (met jeugdwerking in competitie);
Overwegende het voorstel om enkel vaste trainingen op de sluitingsdagen op 2 januari, Paasmaandag, Pinkstermaandag, 11 juli, 15 augustus, 2 november, 11 november, 15 november en 26 december voor erkende Aalterse sportverenigingen – enkel voor leden + 16 jaar die in minstens één van twee daaropvolgende weekends een competitiewedstrijd spelen toe te laten;
Overwegende de aanvraag van BJM-Gembas om op dinsdag Earlybird trainingen te organiseren van 6.45 u tot 7.45 u; dat er geen personeel aanwezig is ter ondersteuning en als toezicht op de accommodatie; dat BJM-Gembas zelf moet instaan voor het openen en sluiten van de accommodatie; dat BJM-Gembas een vaste gebruiker is van sportcomplex Flabbaert; dat BJM-Gembas sportcomplex Flabbaert steeds als goede huisvader gebruikt;
Overwegende de aanvraag van KVC 't Meetjesland om in november, december en januari op donderdag gebruik te maken van de polyvalente zaal voor de organisatie van jeugdtrainingen en dit vanaf 18.30 u; dat Time 2 Dance wekelijks op donderdag gebruikt maakt van de polyvalente zaal voor de organisatie van danslessen tot 19.00 u; dat in het voorstel de polyvalente zaal tot 19.00 u wordt toegewezen aan Time 2 Dance en dat KVC 't Meetjesland gebruik kan maken van deze ruimte vanaf 19.00 u;
Overwegende de aanvraag van BJM-Gembas om op vrijdag gebruik te maken van Sporthal Flabbaert tot 20.00 u voor de organisatie van trainingen; dat B.K. Flee Shuttle tijdens seizoen 2023 - 2024 op vrijdag gebruik maakte van sporthal Flabbaert vanaf 19.30 u en dit ook opnieuw aanvraagt voor seizoen 2024 - 2025; dat in het voorstel sporthal Flabbaert op vrijdagavond vanaf 19.30 u aan B.K. Flee Shuttle wordt toegewezen;
Overwegende de aanvraag van BJM-Gembas om de wedstrijden op zaterdag te laten starten vanaf 10.30 u; dat het aantal ploegen in competitie vanaf dit seizoen 2024-2025 zal stijgen; dat de vereniging anders niet in de mogelijkheid is om alle wedstrijden te kunnen laten plaatsvinden in Sportcomplex Flabbaert; dat ISCE Aalter/Knesselare zijn werking op zaterdag wil verderzetten zoals in seizoen 2023 - 2024 en bijgevolg gebruik wenst te maken van sporthal Flabbaert tot 11.30 u; dat in het voorstel sporthal Flabbaert op zaterdag tot 11.30 u wordt toegewezen aan ISCE Aalter/Knesselare zodat de vaste werking van de vereniging voor seizoen 2024 -2025 blijft behouden;
Overwegende dat de Lokale en Provinciale verkiezingen georganiseerd worden op zondag 13 oktober 2024; dat de sporthal hierdoor niet beschikbaar zal zijn voor de organisatie van trainingen en wedstrijden vanaf maandag 7 oktober 2024 tot en met dinsdag 15 oktober 2024;
Overwegende dat bij een principiële goedkeuring van de planning van grote activiteiten alle gebruikers van de sportaccommodaties al op de hoogte kunnen gebracht worden van de activiteiten, waardoor deze bij aanvang van het sportseizoen al rekening kunnen houden met de planning en hun leden informeren;
Overwegende dat de cel Sport een grote activiteit definieert als een organisatie buiten de vaste reguliere werking van een vereniging waarbij de nadruk ligt op het aantrekken van een groot aantal ploegen en/of individuele sporters en bijhorend publiek (tornooivormen, concerten, wandeltochten, bekerfinales,...);
De reguliere planning van sportcomplex Flabbaert voor het seizoen 2024-2025 goed te keuren.
De planning van grote activiteiten van sportcomplex Flabbaert voor het seizoen 2024-2025 principieel goed te keuren.
Toelating te verlenen aan erkende Aalterse Sportverenigingen (met jeugdwerking in competitie) om stages, tornooien en (beker)competities te organiseren op sluitingsdagen van de gemeentelijke sportaccommodaties. De vereniging is verantwoordelijk voor het gebruik van het Sportpark en voor elke eventuele schade die wordt aangebracht tijdens deze periode van gebruik.
Enkel vaste trainingen op de sluitingsdagen 2 januari, Paasmaandag, Pinkstermaandag, 11 juli, 15 augustus, 2 november, 15 november en 26 december voor erkende Aalterse sportverenigingen – enkel voor leden + 16 jaar die in minstens één van twee daaropvolgende weekends een competitiewedstrijd spelen toe te laten. De vereniging is verantwoordelijk voor het gebruik van het Sportpark en voor elke eventuele schade die wordt aangebracht tijdens deze periode van gebruik.
De indoor sportaccommodatie te sluiten op volgende feestdagen tijdens het sportseizoen 2024-2025: 1 januari, 2 januari, Paaszondag, Paasmaandag, Pinksteren, 1 mei, Pinkstermaandag, Hemelvaart, 11 juli, 21 juli, 15 augustus, 1 november, 2 november, 11 november, 15 november, 25 december en 26 december.
Omwille van de Lokale en Provinciale verkiezingen de sporthal niet beschikbaar te stellen voor de organisatie van trainingen en wedstrijden vanaf maandag 7 oktober 2024 tot en met dinsdag 15 oktober 2024.
BJM-Gembas toestemming te verlenen om op dinsdag Earlybird trainingen te organiseren van 6.45 u tot 7.45 u waarbij de vereniging zelf verantwoordelijk is voor het openen en afsluiten van sporthal Flabbaert.
De volgende bijkomende aanvragen van BJM-Gembas voor het seizoen 2024-2025 niet goed te keuren:
KVC 't Meetjesland in november, december en januari op donderdag toelating te verlenen om de polyvalente zaal te gebruiken voor de organisatie van jeugdtrainingen vanaf 19.00 u en niet vanaf 18.30 u.
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 10 juni 2013 betreffende het contract tussen de gemeente Aalter en vzw Gemeentelijk Jeugdcentrum Aalter over de concessie van het gemeentelijk jeugdcentrum, meer bepaald artikel 3: De vzw zal het jeugdcentrum uitbaten binnen de perken van haar doelstellingen en de door haar goedgekeurde begroting. Met haar uitbating streeft ze de functies ontmoeting, programmatie en dienstverlening voor de Aalterse jeugd na binnen het kader van het jeugdwerkbeleidsplan en het gemeentebudget. Zij zal de gebruikersreglementen ter kennis voorleggen aan de gemeenteraad, en ze vervolgens stipt naleven. Iedere wijziging in de reglementen zal ter kennis voorgelegd worden aan de gemeenteraad. Bij de uitbating zal de vzw in eigen naam optreden. Het is haar verboden deze taak over te dragen aan derden.;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 6 maart 2017 van prefusiebestuur Aalter betreffende de kennisname van de aanpassingen aan het gebruikersreglement van vzw Gemeentelijk Jeugdcentrum Aalter;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 30 januari 2017 van prefusiebestuur Aalter betreffende aanpassingen in het gebruikersreglement van Gemeentelijk Jeugdcentrum Kadans;
Gelet op de beslissing van de Raad van Bestuur van vzw gemeentelijk jeugdcentrum Aalter van 20 december 2023 betreffende de aanpassingen in het gebruikersreglement jeugdcentrum Kadans;
Gelet op het gebruikersreglement Jeugdcentrum Kadans hoofdstuk 1. artikel 13, Aanpassingen reglement:
Overwegende dat volgende wijzigingen werden goedgekeurd door de Raad van bestuur van vzw Gemeentelijk Jeugdcentrum Aalter op 20 december 2023:
Overwegende dat de wijzigingen bedoeld zijn om:
Overwegende dat het gewijzigde gebruikersreglement in werking treedt op 1 september 2024; dat de inwerkingtreding alle vorige reglementen opheft;
Kennis te nemen van de aanpassingen in het gebruikersreglement van vzw gemeentelijk jeugdcentrum Aalter en dit reglement ter kennis voor te leggen aan de gemeenteraad.
Overwegende dat in 2024 de 30ste editie van 'Het Plantjesweekend' voor Kom op tegen Kanker plaatsvindt; dat dit loopt van 13 tot en met 15 september 2024; dat honderdduizenden azalea’s hun weg zullen vinden naar mensen die de strijd tegen kanker een warm hart toedragen; dat deze azalea's verkocht zullen worden aan een kostprijs van zeven euro per stuk; dat de opbrengst van 'Het Plantjesweekend' naar steun- en zorgprojecten voor mensen met kanker en hun naasten gaat;
Overwegende dat de werkgroep jaarlijks een verkoop van plantjes organiseert in Aalter ten voordele van Kom op tegen Kanker; dat zij deur aan deur gaan om deze plantjes te verkopen; dat er hierbij logistieke ondersteuning gevraagd wordt van het lokaal bestuur;
Overwegende dat het afhaalpunt van de plantjes momenteel enkel grondgebied Knesselare betreft; dat er bij een grote opkomst van vrijwilligers voor de verkoop kan bekeken worden om een tweede afhaalpunt te voorzien; dat dit logistiek een extra werklast met zich meebrengt en er een tweede aanspreekpersoon vanuit de werkgroep dient voorzien te worden;
Overwegende dat de vrijwilligers jaarlijks 's middags ontvangen worden met soep en broodjes; dat de vraag wordt gesteld om deze soep te schrappen en de vrijwilligers te ontvangen met een aperitief (cava, bier, chips) aangevuld met broodjes en frisdranken; dat hiervoor een frigo van de gemeente kan gebruikt worden;
Overwegende dat de werkgroep bestaat uit een 40-tal vrijwilligers en zij volgende taken voor hun rekening nemen:
Overwegende dat de werkgroep concreet vraagt (inbreng van het gemeentebestuur Aalter):
Overwegende dat het budget afhankelijk is van het aantal aanwezige vrijwilligers; dat voor deze actie budget voorzien is onder ACT-1326: Deelname aan kankerpreventieacties;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 18 december 2023 betreffende de goedkeuring van het meerjarenplan 2020 - 2025 2024/1, ACT-1326 "Deelname aan kankerpreventieacties" onder "AP0503_002": Aalter ondersteunt onderzoek naar, preventie van, opsporing van en omgaan met kanker;
Gelet op de beslissing van de OCMW-raad van prefusiebestuur Knesselare van 8 september 2011 betreffende de overeenkomst met Logo Gezond+ inzake het project Gezonde gemeente;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van prefusiebestuur Aalter van 9 maart 2009 betreffende de goedkeuring van het project Gezonde gemeente;
Gelet op de mail van 7 juni 2024 betreffende de vraag ter ondersteuning van 'Het Plantjesweekend' door Aalterse vrijwilligers van Kom op Tegen Kanker;
Akkoord te gaan met het bieden van logistieke ondersteuning voor het Plantjesweekend van Kom op tegen Kanker.
Akkoord te gaan met de samenwerkingsovereenkomst en deze door alle partijen te laten ondertekenen.
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 18 december 2023 betreffende de goedkeuring van de meerjarenplanaanpassing 2024/1;
Gelet op de collegebeslissing van 9 mei 2022 betreffende de goedkeuring van de gunning voor de opdracht (raamcontract) 'huren van piano-klavecimbel';
Gelet op de collegebeslissing van 23 oktober 2023 betreffende de principiële goedkeuring van de oprichting van de richting jazz-pop-rock en de organisatie van activiteiten in het kader van het feestjaar rond '50 jaar Academie';
Gelet op de collegebeslissing van 18 december 2023 betreffende de prioriteiten en invulling van de acties uit te voeren door de cel COBA in 2024;
Gelet op de collegebeslissing van 29 januari 2024 betreffende de principiële goedkeuring van het aanvraagdossier voor het verkrijgen van de optie jazz-pop-rock in de Academie voor muziek, woord en dans;
Gelet op de collegebeslissing van 8 april 2024 betreffende de organisatie van het Folkbal in functie van 'Dé Finale' en de toonweek door de Academie voor muziek, woord en dans in samenwerking met vzw 100% Folkoren;
Gelet op de collegebeslissing van 15 april 2024 betreffende de principiële goedkeuring van het antwoord op de vraag van de fusiewerkgroep Wingene-Ruiselede over de toekomst van het Deeltijds Kunstonderwijs in fusiegemeente Wingene;
Gelet op de collegebeslissing van 3 juni 2024 betreffende de opstart van de optie jazz-pop-rock in de Academie voor muziek, woord en dans vanaf schooljaar 2024-2025;
Gelet op de acties 1288: Organiseren van 'schoolprojecten', 1369: Organiseren van een jaarlijkse promoshow, 1370: Inrichten van toonmomenten, 1373: Organiseren van een jaarlijkse instrumentenvoorstelling, 2073: Organiseren van een stage in de podiumkunsten, 2093: Organiseren van een nieuwe richting 'Jazz-pop-rock', 2174: Organiseren festiviteiten 50 jaar Academie voor muziek, woord en dans, 1283: Organiseren van nieuwe cursussen en kleuterdans, 1285: Stimuleren van personeelsleden tot zelfontwikkeling (deelname aan navorming en vakvergaderingen), 1286: Het voeren van een kwalitatief personeelsbeleid met het accent op communicatie, 1371: Evalueren van toonmomenten, 1372: Organiseren van een jaarlijkse proclamatie in samenwerking met de academie BK;
Overwegende dat het schooljaar 2024-2025 van de Academie voor muziek, woord en dans een uitzonderlijke hoeveelheid administratie oplevert voor de cel COBA, onder andere door het feestjaar '50 jaar Academie', de verhuis van de Academie naar Karmin'A, de oprichting van de nieuwe richting 'Jazz-pop-rock', en de voorbereiding van de beëindiging van de samenwerkingsovereenkomst met lokaal bestuur Ruiselede voor het Academiefiliaal in Ruiselede vanaf 1 september 2025; dat omwille van de uitzonderlijke drukte de prioriteiten voor de cel COBA en andere betrokken gemeentelijke cellen worden vastgelegd in een jaarplanning in de bijlage van dit besluit;
Overwegende dat de jaarplanning ook dient om in schooljaar 2024-2025 een spreiding van publieksactiviteiten te voorzien over de gemeentelijke gebouwen ArtA'A, Karmin'A en het gemeentehuis; dat een 30-tal publieksactiviteiten zullen doorgaan in ArtA'A, een 15-tal publieksactiviteiten in Karmin'A en 1 publieksactiviteit in het gemeentehuis; dat er eenmalige publieksactiviteiten zullen doorgaan buiten de gemeentelijke gebouwen, meer bepaald in KUMA Maldegem, De Kleine Beer in Beernem, WZC Veilige Have in Aalter en WZC Mariawende in Beernem; dat de planning opgemaakt is onder voorbehoud van beschikbaarheid van de zalen;
Overwegende dat er voor de publieksactiviteiten in WZC Veilige Have en WZC Mariawende een afsprakennota dient opgemaakt te worden; dat er voor de activiteiten 'Folkbal' en 'Tune-learning-sessions' een samenwerkingsovereenkomst dient opgemaakt te worden met de vereniging 100% Folkoren vzw;
Overwegende dat er voor de publieksactiviteiten die doorgaan in Karmin'A, De Kleine Beer, en WZC Veilige Have een buffet- of vleugelpiano dient gehuurd en geplaatst te worden via het raamcontract met Piano's Maene, indien dit nodig is voor de performance;
Overwegende dat de noodzakelijke aankopen voor de Academie voor muziek, woord en dans, zullen gebundeld worden in vier aankoopperioden, verspreid over schooljaar 2024-2025:
- juli - september 2024: algemene materialen voor de richting Jazz-pop-rock, ICT-materiaal, pedagogische studiedagen,
- september - november 2024: specifieke materialen voor de richting Jazz-pop-rock, voor toneelvoorstellingen, voor klein slagwerk en partituren,
- december 2024 - februari 2025: specifieke materialen voor de dansvoorstelling en dansstage,
- januari 2025 - maart 2025: vleugelpiano voor de theaterzaal in ArtA'A;
Overwegende dat er voor de activiteit 'Academie op stap' vanaf schooljaar 2024-2025 een nieuwe werkwijze gehanteerd wordt; dat de leerlingen zichzelf inschrijven voor een buitenschoolse voorstelling via de website van de aanbieder, zonder tussenkomst van het lokaal bestuur Aalter in de betalingen; dat de leerkracht, indien gewenst, eventueel zelf een kortingscode regelt met de aanbieder; dat de cel COBA een digitale tool opmaakt waarin de leerlingen de geboekte voorstellingen kunnen aanduiden, zodat leerkrachten een overzicht houden over wie naar welke voorstelling gaat; dat er maximum 1 'Academie op stap'-activiteit per maand doorgaat met een maximum van 10 per schooljaar; dat de nieuwe werkwijze tot een efficiëntere tijdsinvulling leidt in de cel COBA;
Overwegende dat er voor de gewenste catering op de twee pedagogische studiedagen in najaar 2024 geen budget meer beschikbaar is op actie 1285; dat er voor de gewenste catering op de personeelsvergadering in september 2024 geen budget meer beschikbaar is op actie 1286; dat er een kredietverschuiving van 1500 euro zal plaatsvinden van actie 1369 naar actie 1285 en 1286 bij de eerstvolgende meerjarenplanaanpassing;
Overwegende dat er prestaties door de cel CCIT gevraagd worden bij de voorbereiding van volgende activiteiten: instrumentenvoorstelling, Academische zitting rond 50 jaar Academie, opstart van het feestjaar rond 50 jaar Academie, proeflessen, toonweek, Academie op scène, speelgoedsymfonie, Leeractiviteit op maat, nieuwjaarsconcert, Dag van de Academie, dansvoorstelling, Dag van de dans, opendeurdag, promoshows, proclamatie en dansstage; dat er tijdig afspraken worden gemaakt met de cel CCIT over de inhoud en de timing tijdens een structureel tweewekelijks overlegmoment met de cel COBA;
Overwegende dat er prestaties door de cel Gebruiksbeheer en evenementen gevraagd worden bij de voorbereiding en realisatie van volgende activiteiten: personeelsvergadering bij de start van het schooljaar, Academische zitting rond 50 jaar Academie, pedagogische studiedagen, Academie op scène, dansvoorstelling, proclamatie, Verdi-overleg en beoordeling van gewenste zaalreservaties in Karmin'A; dat er tijdig afspraken gemaakt worden met de cel Gebruiksbeheer en evenementen over de inhoud en de timing van de activiteiten;
Principieel akkoord te gaan met de invulling van de acties uit te voeren door de cel COBA voor de Academie voor muziek, woord en dans in schooljaar 2024-2025, waarvan een 30-tal publieksactiviteiten in ArtA'A zullen doorgaan, een 15-tal activiteiten in Karmin'A en 1 activiteit in het gemeentehuis.
Principieel akkoord te gaan met de opmaak van een afsprakennota voor de publieksactiviteiten die doorgaan in WZC Veilige Have in Aalter en in WZC Mariawende in Beernem.
Principieel akkoord te gaan met de opmaak van een samenwerkingsovereenkomst met 100% Folkoren vzw voor de activiteiten 'folkbal' en 'tune-in-sessions'.
Principieel akkoord te gaan om een buffet- of vleugelpiano te huren via het raamcontract voor publieksactiviteiten die doorgaan in De Kleine Beer in Beernem, WZC Veilige Have in Aalter en Karmin'A in Aalter, indien dit nodig is voor de performance.
Principieel akkoord te gaan om de aankopen voor de Academie voor muziek, woord en dans, te bundelen in vier aankoopperioden, verspreid over schooljaar 2024-2025:
- juli - september 2024: algemene materialen voor de richting Jazz-pop-rock, ICT-materiaal, pedagogische studiedagen,
- september - november 2024: specifieke materialen voor de richting Jazz-pop-rock, voor toneelvoorstellingen, voor klein slagwerk en partituren,
- december 2024 - februari 2025: specifieke materialen voor de dansvoorstelling en dansstage,
- januari 2025 - maart 2025: vleugelpiano voor de theaterzaal in ArtA'A;
Principieel akkoord te gaan om een nieuwe werkwijze te hanteren voor 'Academie op stap', waarbij de leerling zelf een ticket koopt voor een buitenschoolse voorstelling, zodat de administratieve verwerking door de cel COBA efficiënter kan verlopen.
Principieel akkoord te gaan met een kredietverschuiving bij de eerstvolgende meerjarenplanaanpassing van 1500 euro van actie 1369: Organiseren van een jaarlijkse promoshow naar actie 1285: Stimuleren van personeelsleden tot zelfontwikkeling (deelname aan navorming en vakvergaderingen) en actie 1286: Het voeren van een kwalitatief personeelsbeleid met het accent op communicatie, voor de gewenste catering op de twee pedagogische studiedagen in najaar 2024 en de catering op de personeelsvergadering in september 2024.
Principieel akkoord te gaan met de prestaties van de cel CCIT in de jaarplanning 2024-2025 voor: instrumentenvoorstelling, Academische zitting rond 50 jaar Academie, opstart van het feestjaar rond 50 jaar Academie, proeflessen, toonweek, Academie op scène, speelgoedsymfonie, Leeractiviteit op maat, nieuwjaarsconcert, Dag van de Academie, dansvoorstelling, Dag van de dans, opendeurdag, promoshows, proclamatie en dansstage.
Principieel akkoord te gaan met de prestaties van de cel Gebruiksbeheer en evenementen in de jaarplanning 2024-2025 voor: personeelsvergadering bij de start van het schooljaar, Academische zitting rond 50 jaar Academie, pedagogische studiedagen, Academie op scène, dansvoorstelling, proclamatie, Verdi-overleg en beoordeling van gewenste zaalreservaties in Karmin'A.