Gelet op de collegebeslissing van 3 februari 2020 betreffende de machtigingen in het kader van de burgerlijke stand;
Gelet op de collegebeslissing van 5 oktober 2020 betreffende de taakverdeling van het college van burgemeester en schepenen;
Gelet op de collegebeslissing van 12 oktober 2020 betreffende de aanduiding van schepen Dirk De Smul als ambtenaar van de burgerlijke stand;
Gelet op de collegebeslissing van 26 oktober 2020 betreffende de machtigingen in het kader van de burgerlijke stand;
Gelet op de collegebeslissing van 22 augustus 2022 betreffende de machtigingen in het kader van de burgerlijke stand;
Gelet op de burgemeesterbeslissing op 19 oktober 2020 betreffende de machtigingen in het kader van de burgerlijke stand;
Gelet op de beslissing van de burgemeester op 22 augustus 2022 betreffende de machtigingen in het kader van de burgerlijke stand;
Gelet op de beslissing van de burgemeester op 2 oktober 2023 betreffende de machtigingen in het kader van de burgerlijke stand;
Overwegende dat om de goede werking van de openbare dienst te verzekeren en tijdig de administratieve documenten op te maken en af te leveren voorgesteld wordt om medewerkers van het lokaal bestuur te machtigen in het kader van de burgerlijke stand, bevolkingsadministratie, het strafregister, de lijkbezorging en de vreemdelingen; dat de akten van de burgerlijke stand, behoudens wettelijke uitzonderingen, in gedematerialiseerde vorm worden opgemaakt in de Databank Akten Burgerlijke Stand (afgekort DABS); dat via een machtiging akten sneller kunnen ondertekend worden en definitief in het DABS-systeem kunnen opgenomen worden; dat het aangewezen is om de medewerkers van cel Eerste lijn en Burgerzaken een machtiging zowel in het kader van artikel 126 van de nieuwe gemeentewet als voor het opmaken van akten te geven om de dienstverlening vlotter te laten verlopen; dat dit momenteel volgende documenten betreft:
Overwegende dat de lijst van de gemachtigde personeelsleden aangepast werd aan de actuele situatie;
Gelet op artikel 126 van de nieuwe gemeentewet dat bepaalt dat de burgemeester en de ambtenaar van de burgerlijke stand ieder wat hem betreft, beambten van het gemeentebestuur kunnen machtigen tot:
1° het afgeven van uittreksels uit of afschriften van andere akten dan die van de burgerlijke stand;
2° het afgeven van uittreksels uit de bevolkingsregisters en van getuigschriften die geheel of ten delen aan de hand van die registers zijn opgemaakt;
3° het legaliseren van handtekeningen;
4° het voor eensluidend verklaren van afschriften van stukken;
Kennis te nemen van de burgemeesterbeslissing van 2 oktober 2023 betreffende de machtigingen in het kader van de burgerlijke stand.