Dit besluit werd door het college van burgemeester en schepenen ingetrokken op 7 augustus 2023.
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 21 oktober 2019 betreffende de goedkeuring van de personeelsformatie;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 8 november 2021, betreffende het vacant verklaren van een betrekking van inspecteur van politie, polyvalente cel, dienst interventie;
Overwegende dat voorgesteld wordt deze beslissing in te trekken, en de betrekking te vervangen door een inspecteur van politie, maatschappelijke zorg, eveneens voorzien in de goedgekeurde personeelsformatie, via mobiliteit met wervingsreserve;
Overwegende dat de inspecteur van politie, maatschappelijke zorg instaat voor de onderzoeken in het kader van gezinsproblematieken, intrafamiliaal geweld, problematische opvoedingssituaties, samenwerking met de scholen (PLP41), heeft specifieke taken in het kader van slachtofferbejegening, de inspecteur van politie onderhoudt bovendien contacten met hulpverlenende instanties en neemt deel aan talrijke overlegstructuren;
Overwegende dat de wet op het politieambt stelt dat een goede slachtofferbejegening en een correcte opvang basistaken zijn van elke politieambtenaar. Daarenboven kan elk slachtoffer zich beroepen op een aantal rechten. Het is de taak van de politie hierop toe te zien en elke burger hierover in te lichten en hierin bij te staan;
Overwegende de noodzaak om de betrekking van inspecteur van politie, maatschappelijke zorg, vacant te verklaren;
Overwegende dat het noodzakelijk is, de betrekking vacant te verklaren, om de basispolitiezorg te kunnen blijven garanderen binnen de politiezone Aalter en de continuïteit van de diensten te waarborgen;
Overwegende dat de politiezone Aalter een grote bijdrage levert tot het ontwikkelen van een veilige en leefbare omgeving binnen de gemeente Aalter;
Overwegende het blijvend garanderen van onze verplichtingen betreffende het leveren van personeel in het kader van de federale opdrachten – MFO1 en MFO2;
Gelet op de wet van 7 december 1998, tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiedienst, en latere wijzigingen;
De gemeenteraadsbeslissing van 8 november 2021 in te trekken.
Het voorstel tot het vacant verklaren van één betrekking van inspecteur van politie, maatschappelijke zorg, via mobiliteit met wervingsreserve, goed te keuren.