Gelet op de wet van 18 december 2002 houdende wijziging van de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen;
Gelet op de wet van 30 oktober 2022 houdende diverse bepalingen betreffende arbeidsongeschiktheid;
Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 11 april 2022 betreffende de goedkeuring van de wijziging van het arbeidsreglement van het deeltijds kunstonderwijs;
Gelet op de collegebeslissing van 7 februari 2022 betreffende het arbeidsreglement van het deeltijds kunstonderwijs;
Gelet op de collegebeslissing van 8 mei 2023 betreffende het afsprakenkader rond het gebruik van digitale communicatiemiddelen voor het deeltijds kunstonderwijs;
Gelet op de collegebeslissing van 26 juni 2023 betreffende het definitieve ontwerp van het afsprakenkader rond het gebruik van digitale communicatiemiddelen voor het deeltijds kunstonderwijs;
Gelet op het verslag van het overleg- en onderhandelingscomité van 30 mei 2023;
Overwegende dat het afsprakenkader rond het gebruik van digitale communicatiemiddelen voor het deeltijds kunstonderwijs als bijlage bij het arbeidsreglement moet gevoegd worden;
Overwegende dat door de wet van 30 oktober 2022 de werknemer er driemaal per kalenderjaar niet toe gehouden is een geneeskundig getuigschrift voor te leggen voor de eerste dag van een arbeidsongeschiktheid; dat hij in voorkomend geval onmiddellijk de werkgever meedeelt op welk adres hij zal verblijven tijdens deze eerste dag van arbeidsongeschiktheid, tenzij dit adres overeenstemt met zijn gewoonlijke verblijfplaats die bij de werkgever gekend is;
Overwegende dat voorgesteld wordt artikel 47 van het arbeidsreglement van het deeltijds kunstonderwijs als volgt aan te passen:
In geval van ziekte verwittigt het personeelslid onmiddellijk de directeur, of in geval van zijn afwezigheid het schoolsecretariaat, dit telefonisch en voor 11.30 u op de dag van zijn voorziene prestaties. Het personeelslid bezorgt binnen de twee werkdagen een medisch attest ter staving van de afwezigheid. Is het personeelslid de directeur zelf, dan verwittigt hij de clusterdirecteur.
Te wijzigen als volgt:
In geval van ziekte verwittigt het personeelslid onmiddellijk de directeur, of in geval van zijn afwezigheid het schoolsecretariaat, dit telefonisch en voor 11.30 u op de dag van zijn voorziene prestaties. Het personeelslid bezorgt binnen de twee werkdagen een medisch attest ter staving van de afwezigheid. Is het personeelslid de directeur zelf, dan verwittigt hij de clusterdirecteur.
Maximaal driemaal per kalenderjaar is er geen geneeskundig attest nodig voor de eerste dag arbeidsongeschiktheid. Bij afwezigheid wegens ziekte zonder attest van arbeidsongeschiktheid blijft de verwittigingsplicht bestaan. Deze afwezigheid wordt ook via e-mail bevestigd aan de directeur en het schoolsecretariaat.
Overwegende dat alle personen die onder gezag arbeid verrichten in het gemeentelijk onderwijs, geïnformeerd moeten worden over de voorwaarden die op hun arbeidsverhouding van toepassing zijn;
Overwegende dat een ontwerp van arbeidsreglement werd opgesteld;
Het gewijzigde arbeidsreglement voor de Academie voor muziek, woord en dans goed te keuren en voor te leggen aan de gemeenteraad.