Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 21 oktober 2019 betreffende de goedkeuring van de personeelsformatie;
Gelet op het collegebesluit van 12 juni 2023 houdende de goedkeuring van de aanvraag van non-activiteit voorafgaand aan de pensionering van een eerste inspecteur van politie, dienst wijk;
Overwegende dat bijgevolg de betrekking van inspecteur van politie, dienst wijk, vacant kan verklaard worden;
Overwegende dat het noodzakelijk is, de betrekking vacant te verklaren, om de basispolitiezorg te kunnen blijven garanderen binnen de politiezone Aalter en de continuïteit van de diensten te waarborgen;
Overwegende dat de politiezone Aalter een grote bijdrage levert tot het ontwikkelen van een veilige en leefbare omgeving binnen de gemeente Aalter;
Overwegende het blijvend garanderen van onze verplichtingen betreffende het leveren van personeel in het kader van de federale opdrachten – MFO1 en MFO2;
Gelet op de wet van 7 december 1998, tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiedienst, en latere wijzigingen;
Goedkeuring te verlenen aan het voorstel tot het vacant verklaren van één betrekking van inspecteur van politie, dienst wijk, via mobiliteit met wervingsreserve.
De vacant verklaring van één betrekking van inspecteur van politie, dienst wijk, via mobiliteit met wervingsreserve, voor te leggen in een volgende zitting van de gemeenteraad.