Gelet op de collegebeslissing van 16 augustus 2021 betreffende het aanvullend reglement van de politie over het wegverkeer betreffende beperkte parkeertijd (blauwe zone en maximum 3 uur) in een deel van de Kerkstraat;
Gelet op de collegebeslissing van 4 juli 2022 betreffende het aanvullend reglement van de politie over het wegverkeer betreffende beperkte parkeertijd (blauwe zone en maximum 1 uur) in een deel van Lodorp;
Gelet op de vraag van Slagerij Leander, Lodorp 34 in Aalter om in Lodorp op een aantal parkeerplaatsen een beperktere parkeertijd van 30 minuten in te voeren om het rotatie ter hoogte van deze en de omliggende handelszaken te verhogen;
Overwegende dat er naast de vraag om dit in te voeren op een aantal plaatsen in Lodorp, ook een aantal andere locaties waaronder de Kerkstraat in aanmerking komen;
Overwegende dat in een deel van Lodorp volgend parkeerregime geldt: blauwe zone, van maandag tot en met zaterdag van 9.00 u tot 12.00 u en van 14.00 u tot 18.00 u met uitzondering van zon- en feestdagen gedurende maximum 1 uur;
Overwegende dat in een deel van de Kerkstraat volgend parkeerregime geldt: blauwe zone, van maandag tot en met zaterdag van 8.00 u tot en met 20.00 u met uitzondering van zon- en feestdagen gedurende maximum 3 uur;
Overwegende dat het 'Shop & Go-principe' in een aantal steden en gemeenten reeds wordt toegepast; dat deze parkeerplaatsen aan de hand van sensoren mogelijks kunnen gemonitord worden; dat deze extra kunnen aangeduid worden met groene markering ter verduidelijking;
Overwegende dat het wenselijk is om dit kort parkeerregime ook te laten gelden op zon- en feestdagen in functie van de handelszaken die dan open zijn;
Overwegende het voorstel om, vanuit het 'Shop & Go-principe', op een aantal parkeerplaatsen in Lodorp en in de Kerkstraat ter hoogte van de handelszaken, een beperktere parkeerduur van 30 minuten toe te passen, en dit van maandag tot en met zondag van 9.00 u tot 18.00 u;
Overwegende dat een aantal parkeerplaatsen als proef kunnen ingericht worden waardoor geëvalueerd kan worden of het plaatsen van controle-sensoren of bijkomende markering noodzakelijk is;
Akkoord te gaan met het principe en verder onderzoek te laten uitvoeren met het oog op de invoering in de voorgestelde straten.