Terug
Gepubliceerd op 17/04/2023

Notulen  Vast Bureau

ma 03/04/2023 - 17:30 Raadzaal

Samenstelling

Aanwezig

Pieter De Crem, voorzitter; Patrick Hoste; Herlinde Trenson; Dirk De Smul; Mathias Van de Walle; Kristof De Blaere; Philippe Verleyen; Johan Van den Kerchove, leden; Luc Jolie, algemeen directeur

Secretaris

Luc Jolie, algemeen directeur

Voorzitter

Pieter De Crem, voorzitter

Agendapunten

1.

2023_VB_00106 - Beslissing van het vast bureau betreffende de goedkeuring verslag vast bureau

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Pieter De Crem, voorzitter; Patrick Hoste; Herlinde Trenson; Dirk De Smul; Mathias Van de Walle; Kristof De Blaere; Philippe Verleyen; Johan Van den Kerchove, leden; Luc Jolie, algemeen directeur
Secretaris
Luc Jolie, algemeen directeur
Voorzitter
Pieter De Crem, voorzitter
1.

2023_VB_00106 - Beslissing van het vast bureau betreffende de goedkeuring verslag vast bureau

2023_VB_00106 - Beslissing van het vast bureau betreffende de goedkeuring verslag vast bureau

Motivering

Motivering

Artikel 89 van het decreet over het lokaal bestuur: De notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende gewone vergadering van het vast bureau;

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

Het verslag van 27 maart 2023 goed te keuren, te bezorgen aan de leden van de raad voor maatschappelijk welzijn en - mits anonimisering - te publiceren op de gemeentelijke website.

2.

2023_VB_00107 - Agenda

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Pieter De Crem, voorzitter; Patrick Hoste; Herlinde Trenson; Dirk De Smul; Mathias Van de Walle; Kristof De Blaere; Philippe Verleyen; Johan Van den Kerchove, leden; Luc Jolie, algemeen directeur
Secretaris
Luc Jolie, algemeen directeur
Voorzitter
Pieter De Crem, voorzitter
2.

2023_VB_00107 - Agenda

2023_VB_00107 - Agenda

Motivering

Motivering

Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 50 en 83  die bepalen dat het vast bureau zo dikwijls vergadert als de zaken die tot zijn bevoegdheid behoren, het vereisen;

Gelet op de beslissing van het vast bureau op 24 oktober 2022 betreffende de planning van de zittingen van het vast bureau en van de raad voor maatschappelijk welzijn in 2023;

Gelet op het voorstel van kalender:

Dinsdag 11 april 2023 - vast bureau & raad voor maatschappelijk welzijn,

Maandag 17 april 2023 - vast bureau,

Maandag 24 april 2023 - vast bureau,

Maandag 1 mei 2023 - geen vast bureau, 

Maandag 8 mei 2023 - vast bureau & raad voor maatschappelijk welzijn;

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

De kalender goed te keuren.

3.

2023_VB_00108 - Beslissing van het vast bureau betreffende de toewijzing van maatschappelijk werkers in het kader van de ESF oproep 457 'Outreach en activering'

Goedgekeurd
3.

2023_VB_00108 - Beslissing van het vast bureau betreffende de toewijzing van maatschappelijk werkers in het kader van de ESF oproep 457 'Outreach en activering'

2023_VB_00108 - Beslissing van het vast bureau betreffende de toewijzing van maatschappelijk werkers in het kader van de ESF oproep 457 'Outreach en activering'
4.

2023_VB_00109 - Beslissing van het vast bureau betreffende het verzoek om ontslag wegens rustpensioen van een technisch beambte - poetsvrouw– cel Individuele sociale hulpverlening, luik Thuiszorg

Goedgekeurd
4.

2023_VB_00109 - Beslissing van het vast bureau betreffende het verzoek om ontslag wegens rustpensioen van een technisch beambte - poetsvrouw– cel Individuele sociale hulpverlening, luik Thuiszorg

2023_VB_00109 - Beslissing van het vast bureau betreffende het verzoek om ontslag wegens rustpensioen van een technisch beambte - poetsvrouw– cel Individuele sociale hulpverlening, luik Thuiszorg
5.

2023_VB_00110 - Beslissing van het vast bureau betreffende de rapportering aangaande het dagelijks personeelsbeheer

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Pieter De Crem, voorzitter; Patrick Hoste; Herlinde Trenson; Dirk De Smul; Mathias Van de Walle; Kristof De Blaere; Philippe Verleyen; Johan Van den Kerchove, leden; Luc Jolie, algemeen directeur
Secretaris
Luc Jolie, algemeen directeur
Voorzitter
Pieter De Crem, voorzitter
5.

2023_VB_00110 - Beslissing van het vast bureau betreffende de rapportering aangaande het dagelijks personeelsbeheer

2023_VB_00110 - Beslissing van het vast bureau betreffende de rapportering aangaande het dagelijks personeelsbeheer

Motivering

Motivering

Gelet op de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 13 mei 2019 betreffende het definitief vaststellen van de definiëring van het dagelijks personeelsbeheer;

Gelet op de beslissingen genomen door de algemeen directeur aangaande het dagelijks personeelsbeheer;

Overwegende dat het vast bureau ter zitting geïnformeerd werd over deze beslissingen door de algemeen directeur;

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 170 : De algemeen directeur
<p><span class="artikelversie">artikel 170 van het decreet over het lokaal bestuur: De algemeen directeur staat in voor de algemene leiding van de diensten van de gemeente en van de diensten van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn. Hij staat aan het hoofd van het personeel van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn en hij is bevoegd voor het dagelijkse personeelsbeheer. De algemeen directeur kan de uitoefening van het dagelijkse personeelsbeheer toevertrouwen aan andere personeelsleden. De algemeen directeur rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, aan het vast bureau en aan het bijzonder comit&eacute; voor de sociale dienst</span></p>

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

De rapportering goed te keuren.

6.

2023_VB_00111 - Beslissing van het vast bureau betreffende het onderzoek van de kandidaturen voor de gezamenlijke selectieprocedure technisch beambte - polyvalent arbeider (E1-E3) diverse cellen

Goedgekeurd
6.

2023_VB_00111 - Beslissing van het vast bureau betreffende het onderzoek van de kandidaturen voor de gezamenlijke selectieprocedure technisch beambte - polyvalent arbeider (E1-E3) diverse cellen

2023_VB_00111 - Beslissing van het vast bureau betreffende het onderzoek van de kandidaturen voor de gezamenlijke selectieprocedure technisch beambte - polyvalent arbeider (E1-E3) diverse cellen
7.

2023_VB_00113 - Beslissing van het vast bureau betreffende de toelichting bij het niet-blanco strafregister van een kandidaat van de selectieprocedure technisch beambte - polyvalent arbeider (E1-E3), diverse cellen en het niet toelaten tot de selectieprocedure

Goedgekeurd
7.

2023_VB_00113 - Beslissing van het vast bureau betreffende de toelichting bij het niet-blanco strafregister van een kandidaat van de selectieprocedure technisch beambte - polyvalent arbeider (E1-E3), diverse cellen en het niet toelaten tot de selectieprocedure

2023_VB_00113 - Beslissing van het vast bureau betreffende de toelichting bij het niet-blanco strafregister van een kandidaat van de selectieprocedure technisch beambte - polyvalent arbeider (E1-E3), diverse cellen en het niet toelaten tot de selectieprocedure
8.

2023_VB_00114 - Beslissing van het vast bureau betreffende de samenstelling van de selectiecommissie voor de functie van administratief medewerker front office (C1 – C3) diverse cellen

Goedgekeurd
8.

2023_VB_00114 - Beslissing van het vast bureau betreffende de samenstelling van de selectiecommissie voor de functie van administratief medewerker front office (C1 – C3) diverse cellen

2023_VB_00114 - Beslissing van het vast bureau betreffende de samenstelling van de selectiecommissie voor de functie van administratief medewerker front office (C1 – C3) diverse cellen
9.

2023_VB_00115 - Beslissing van het vast bureau betreffende de samenstelling van de selectiecommissie voor de functie van administratief medewerker backoffice (C1 – C3) diverse cellen

Goedgekeurd
9.

2023_VB_00115 - Beslissing van het vast bureau betreffende de samenstelling van de selectiecommissie voor de functie van administratief medewerker backoffice (C1 – C3) diverse cellen

2023_VB_00115 - Beslissing van het vast bureau betreffende de samenstelling van de selectiecommissie voor de functie van administratief medewerker backoffice (C1 – C3) diverse cellen
10.

2023_VB_00116 - Beslissing van het vast bureau betreffende het verloop en de vastgelegde examenonderdelen voor de functie van administratief medewerker backoffice (C1-C3), diverse cellen

Goedgekeurd
10.

2023_VB_00116 - Beslissing van het vast bureau betreffende het verloop en de vastgelegde examenonderdelen voor de functie van administratief medewerker backoffice (C1-C3), diverse cellen

2023_VB_00116 - Beslissing van het vast bureau betreffende het verloop en de vastgelegde examenonderdelen voor de functie van administratief medewerker backoffice (C1-C3), diverse cellen
11.

2023_VB_00117 - Beslissing van het vast bureau betreffende de publicatie van de vacature van contractueel administratief medewerker front office (C1-C3), diverse cellen

Goedgekeurd
11.

2023_VB_00117 - Beslissing van het vast bureau betreffende de publicatie van de vacature van contractueel administratief medewerker front office (C1-C3), diverse cellen

2023_VB_00117 - Beslissing van het vast bureau betreffende de publicatie van de vacature van contractueel administratief medewerker front office (C1-C3), diverse cellen
12.

2023_VB_00118 - Beslissing van het vast bureau betreffende de publicatie van de vacature van contractueel administratief medewerker backoffice (C1-C3), diverse cellen

Goedgekeurd
12.

2023_VB_00118 - Beslissing van het vast bureau betreffende de publicatie van de vacature van contractueel administratief medewerker backoffice (C1-C3), diverse cellen

2023_VB_00118 - Beslissing van het vast bureau betreffende de publicatie van de vacature van contractueel administratief medewerker backoffice (C1-C3), diverse cellen
13.

2023_VB_00119 - Beslissing van het vast bureau betreffende het verloop en de vastgelegde examenonderdelen voor de functie van administratief medewerker front office (C1-C3), diverse cellen

Goedgekeurd
13.

2023_VB_00119 - Beslissing van het vast bureau betreffende het verloop en de vastgelegde examenonderdelen voor de functie van administratief medewerker front office (C1-C3), diverse cellen

2023_VB_00119 - Beslissing van het vast bureau betreffende het verloop en de vastgelegde examenonderdelen voor de functie van administratief medewerker front office (C1-C3), diverse cellen
14.

2023_VB_00120 - Beslissing van het vast bureau betreffende de projectoproep van POD MI 'Het ter beschikking stellen van het REMI-systeem aan de OCMW's'

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Pieter De Crem, voorzitter; Patrick Hoste; Herlinde Trenson; Dirk De Smul; Mathias Van de Walle; Kristof De Blaere; Philippe Verleyen; Johan Van den Kerchove, leden; Luc Jolie, algemeen directeur
Secretaris
Luc Jolie, algemeen directeur
Voorzitter
Pieter De Crem, voorzitter
14.

2023_VB_00120 - Beslissing van het vast bureau betreffende de projectoproep van POD MI 'Het ter beschikking stellen van het REMI-systeem aan de OCMW's'

2023_VB_00120 - Beslissing van het vast bureau betreffende de projectoproep van POD MI 'Het ter beschikking stellen van het REMI-systeem aan de OCMW's'

Motivering

Motivering

Gelet op de organieke wet van 8 juli 1976 betreffende de openbare centra voor maatschappelijk welzijn;

Gelet op de wet van 26 mei 2002 betreffende het recht op maatschappelijke integratie;

Gelet op het koninklijk besluit van 22 januari 2023 houdende een toelage voor het gebruik van de REMI-tool om aanvullende financiële steun te verlenen aan OCMW-begunstigden;

Gelet op de omzendbrief van 10 maart 2023  betreffende het koninklijk besluit van 22 januari 2023 houdende een toelage voor het gebruik van de REMI-tool om aanvullende financiële steun te verlenen aan OCMW-begunstigden;

Overwegende dat de federale overheid een budget van 70 miljoen euro voorziet voor dit project; dat het doel van dit project is om de OCMW's vertrouwd te maken met de REMI-tool (applicatie die op basis van referentiebudgetten een minimuminkomen berekent); dat de OCMW's gratis de tool ter beschikking krijgen; dat de aanvullende steunen uitbetaald door OCMW's op basis van de REMI-tool (gedeeltelijk) gedekt worden door het budget;

Overwegende dat de REMI-tool een hulpmiddel kan zijn voor hulpverleners om op een gelijkwaardige en eenvoudige manier de behoeftigheid van reële cliënten en hun gezinnen in kaart brengen; dat REMI rekening houdt bij de berekening van het menswaardige inkomen met de individuele behoeften en reële uitgaven van gezinnen (huisvesting, medische kosten, kinderopvang of de minderuitgaven voor kinderen die niet voltijds inwonen); dat REMI voor andere uitgaven, zoals kleding, voeding en vrije tijd, de wetenschappelijk berekende referentiebedragen gebruikt; dat in de uiteindelijke berekening (het maandbudget) de maatschappelijk werker steeds de mogelijkheid heeft om deze referentiebedragen te vervangen door reële uitgaven; dat het de bedoeling is om bij onvoldoende middelen het verschil bij te passen;

Overwegende dat deze subsidie enkel toegekend wordt aan de OCMW's die verklaard hebben te willen deelnemen aan dit project; dat dit een tijdelijk proefproject is en dat de subsidie verbonden aan dit project ook beperkt wordt in tijd; dat dit project loopt tot en met 31 december 2024; dat er geen duidelijk beeld is op hoeveel subsidie OCMW Aalter zou ontvangen mocht er verklaard worden deel te nemen aan het proefproject; dat het totaalbedrag van de subsidie als volgt verdeeld zal worden onder OCMW's: allereerst, het totaalbedrag bepalen dat nodig is opdat elk deelnemend OCMW gratis over de REMI-tool kan beschikken, vervolgens zal dit bedrag dan in mindering gebracht worden van het totaalbedrag om zo het bedrag voor de aanvullende steun te bekomen, het bedrag voor de aanvullende steun zal dan over alle OCMW's verdeeld worden op basis van 75% van het aantal leefloongerechtigden en 25% van het aantal begunstigden van de verhoogde verzekeringstegemoetkoming;

Overwegende dat de REMI-tool geïntegreerd kan worden in het dossierprogramma (Sierra 2.0) van de sociale dienst; dat het dossierprogramma nog niet volledig op punt staat voor de werking in Aalter; dat hier nog altijd wordt aan bijgeschaafd; dat er niet ingeschat kan worden of door de integratie van de REMI-tool de werkdruk binnen dit programma verhoogd wordt; dat dit op termijn mogelijks ook extra serverkosten met zich kan meebrengen;

Overwegende dat de werking van de cel Individuele sociale hulpverlening aangepast zou moeten worden op de REMI-tool; dat bij het verder onderzoeken naar de REMI-tool blijkt dat dit geen evidentie zal zijn; dat getuigenissen van verschillende besturen aangeven dat dit ettelijke maanden in beslag neemt; dat dit ook personeelscapaciteit vraagt; dat de REMI-tool geen sluitend antwoord biedt op moeilijke vraagstukken;

Overwegende dat aan dit proefproject een verplichte evaluatiestudie is verbonden; dat dit een tijdsinvestering zal vragen die momenteel nog ongekend is;

Overwegende dat projectoproep gelanceerd werd in februari 2023; dat de OCMW's voor 31 maart 2023 moeten intekenen; dat dit weinig tijd biedt om alle mogelijkheden ten gronde te bekijken;

Overwegende dat de REMI-tool enkele interessante theorieën heeft; dat de cel individuele sociale hulpverlening wel streeft naar een meer uniforme, gelijkwaardige en eenvoudige werkwijze om de behoeftigheid van cliënten te bepalen; dat er mogelijks nog meer dergelijke tools ontwikkeld zijn; dat de cel Individuele sociale hulpverlening zich hier verder in wil verdiepen; dat de cel Individuele sociale hulpverlening eventueel een eigen werkwijze zou willen ontwikkelen;

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 84 §1 van het decreet lokaal bestuur
<p>artikel 84 &sect;1 van het decreet lokaal bestuur: het vast bureau bereidt de beraadslagingen en de besluiten van de raad voor maatschappelijk welzijn voor. Het vast bureau voert de besluiten van de raad voor maatschappelijk welzijn uit</p>

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

Niet in te gaan op de projectoproep van de POD Maatschappelijk Integratie 'Het ter beschikking stellen van het REMI-systeem aan de OCMW's'.

Artikel 2

Verder te onderzoeken of andere tools bestaan en eventueel een eigen instrument te ontwikkelen om de behoeftigheid te ontwikkelen.

15.

2023_VB_00122 - Beslissing van het vast bureau betreffende het uitleensysteem voor laptops

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Pieter De Crem, voorzitter; Patrick Hoste; Herlinde Trenson; Dirk De Smul; Mathias Van de Walle; Kristof De Blaere; Philippe Verleyen; Johan Van den Kerchove, leden; Luc Jolie, algemeen directeur
Secretaris
Luc Jolie, algemeen directeur
Voorzitter
Pieter De Crem, voorzitter
15.

2023_VB_00122 - Beslissing van het vast bureau betreffende het uitleensysteem voor laptops

2023_VB_00122 - Beslissing van het vast bureau betreffende het uitleensysteem voor laptops

Motivering

Motivering

Gelet op de organieke wet van 8 juli 1976 betreffende de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, artikel 61;

Gelet op het ministerieel besluit van de programmatorische federale overheidsdienst maatschappelijke integratie, armoedebestrijding en sociale economie van 22 oktober 2018 houdende de toekenning van een toelage van 164.533,00 euro aan OCMW's ter ondersteuning van projecten in het kader van de projectoproep voor projecten 'Gezinsarmoede effectief en efficiënt bestrijden';

Gelet op het ministerieel besluit van de programmatorische federale overheidsdienst maatschappelijke integratie, armoedebestrijding en sociale economie van 10 april 2019 houdende de toekenning van een toelage van 246.807,93 euro aan OCMW's ter ondersteuning van projecten in het kader van de projectoproep voor projecten 'Gezinsarmoede effectief en efficiënt bestrijden';

Gelet op het ministerieel besluit van de programmatorische federale overheidsdienst maatschappelijke integratie, armoedebestrijding en sociale economie van 2 juli 2019 houdende de toekenning van een toelage van 329.077,23 euro aan OCMW's ter ondersteuning van projecten in het kader van de projectoproep voor projecten 'Gezinsarmoede effectief en efficiënt bestrijden';

Gelet op het ministerieel besluit van de programmatorische federale overheidsdienst maatschappelijke integratie, armoedebestrijding en sociale economie van 30 september 2019 houdende de toekenning van een toelage van 246.807,93 euro aan OCMW's ter ondersteuning van projecten in het kader van de projectoproep voor projecten 'Gezinsarmoede effectief en efficiënt bestrijden';

Gelet op het ministerieel besluit van de programmatorische federale overheidsdienst maatschappelijke integratie, armoedebestrijding en sociale economie van 5 december 2019 houdende de toekenning van een toelage van 164.538,62 euro aan OCMW's ter ondersteuning van projecten in het kader van de projectoproep voor projecten 'Gezinsarmoede effectief en efficiënt bestrijden';

Gelet op de beslissing van de OCMW-raad van het prefusiebestuur Aalter van 8 augustus 2018 houdende de goedkeuring van de aanvraag voor de projectoproep 'Gezinsarmoede effectief en efficiënt bestrijden';

Gelet op de beslissing van de OCMW-raad van het prefusiebestuur Knesselare van 23 augustus 2018 houdende de goedkeuring van de aanvraag voor de projectoproep 'Gezinsarmoede effectief en efficiënt bestrijden';

Gelet op de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 16 december 2019 betreffende de verlenging van het project 'elk kind telt: investeren in de toekomst';

Gelet op de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 12 oktober 2020 betreffende de goedkeuring van het reglement tussenkomst participatie en sociale activering; 

Gelet op de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 9 mei 2022 betreffende de samenwerking met Telenet en Proximus inzake het dichten van de digitale kloof; 

Gelet op de beslissing van het vast bureau van 3 juni 2019 betreffende het plan van aanpak voor het project 'elk kind telt: investeren in de toekomst';

Gelet op de beslissing van het vast bureau van 20 april 2020 betreffende de schenking van een budget voor de kost van zes tablets voor kansarme gezinnen ten gevolge van de coronacrisis;

Gelet op de beslissing van het vast bureau van 14 september 2020 betreffende de afname van de dienstverlening coördinatie kinderarmoedebestrijding via de Welzijnsband;

Gelet op de beslissing van het vast bureau van 28 maart 2022 betreffende de samenwerking met Telenet en Proximus inzake het dichten van de digitale kloof;

Gelet op de vraag van de Stichting Blijf Groep gesteld op 7 maart 2023 naar de schenking van afgeschreven toestellen; 

Overwegende dat in het verleden reeds verschillende initiatieven werden genomen om digitale uitsluiting bij kinderen uit kansarme gezinnen tegen te gaan; dat dit een thema is dat blijvend onder de aandacht moet worden gebracht; dat de toegang tot internet één van de basisrechten van het kind is; 

Overwegende dat uit voorgaande acties blijkt dat er nog steeds een grote vraag is naar toestellen voor deze gezinnen; dat hiervoor het best kan worden samengewerkt met de onderwijspartners; dat zij het meeste zicht hebben op welke gezinnen deze noden kennen; dat gezinnen vaak via hen de vraag naar een toestel stellen; dat de drempel tot een zorgleerkracht soms kleiner is dan de drempel naar het OCMW; 

Overwegende dat de gemeente Aalter 20 afgeschreven toestellen ter beschikking van het OCMW stelt; dat een aantal van deze toestellen wordt ingezet voor de schenking aan gezinnen; dat een aantal van deze toestellen zal worden ingezet voor het opstarten van een uitleensysteem in samenwerking met de Aalterse scholen; 

Overwegende dat de scholen instaan voor het uitlenen en opvolgen van de laptops aan de gezinnen; dat het OCMW een overeenkomst afsluit met de scholen voor het uitlenen van een aantal toestellen en de nodige materialen; dat ook de nodige documenten voor het uitlenen van deze materialen voorzien worden; dat de kinderarmoedecoördinator instaat voor het bekendmaken en opvolgen van het uitleenreglement; dat de kinderarmoedecoördinator de communicatie met de scholen onderhoudt en instaat voor het verdelen en ophalen van de toestellen; dat de scholen instaan voor het afsluiten van een overeenkomst met de gezinnen die gebruik zullen maken van het systeem; dat er geen verzekering meer wordt afgesloten op de toestellen; dat dit gezien het feit dat het om afgeschreven toestellen gaat geen nut heeft deze nog te verzekeren; dat dit wil zeggen dat indien er een toestel kapot is het niet vervangen zal worden; 

Overwegende dat het uitlenen van een toestel maximaal mogelijk is voor de periode van 3 semesters; dat het gezin daarna wordt doorverwezen naar het OCMW voor een rechtenonderzoek; dat dit een manier is om de toegangspoort tot meer gespecialiseerde hulpverlening te verkleinen; dat de gezinnen een overeenkomst rond het delen van gegevens afsluiten; dat er een positief advies verleend werd door de DPO; dat de kinderarmoedecoördinator hierdoor in staat is om verder op te volgen voor wie wanneer een gesprek moet worden ingepland; 

Overwegende dat de afgeschreven toestellen reeds geschonken werden aan OCMW Aalter; dat deze toestellen reeds voorzien zijn voor de uitleen en schenking aan Aalterse kwetsbare gezinnen; 

Regelgeving bevoegdheid
Artikel 84 §1 van het decreet lokaal bestuur
<p>artikel 84 &sect;1 van het decreet lokaal bestuur: het vast bureau bereidt de beraadslagingen en de besluiten van de raad voor maatschappelijk welzijn voor. Het vast bureau voert de besluiten van de raad voor maatschappelijk welzijn uit</p>

Beleidsdoelstellingen

SD052025 AAND'8' VOOR IEDERE BEWONER (sociaal).
Aalter zet in op de uitbouw van een netwerk Huis van het Kind
Bestrijden van kinderarmoede met het project 'Elk kind telt' i.s.m. Welzijnsband Meetjesland.

Besluit

Het vast bureau beslist:

Artikel 1

Het uitleenreglement voor laptops en bijhorende documenten goed te keuren.

Artikel 2

Het uitleenreglement voor laptops en bijhorende documenten voor te leggen aan de eerstvolgende raad voor maatschappelijk welzijn.

Artikel 3

Geen schenking te doen aan de Stichting Blijf Groep.