Gelet op de wet van 7 december 1998 betreffende de organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, artikel 126;
Gelet op het koninklijk besluit van 23 december 1998 tot uitvoering van artikel 126 van de wet van 7 december 1998 betreffende de organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus;
Gelet op de officiële stakingsaanzegging van het het gemeenschappelijk vakbondsfront VSOA – NSPV - ACV-OD en ACOD, de staking vat aan op 27 januari 2023 om 23:59u om te eindigen op 5 februari 2023 om 00:01;
Overwegende dat een staking voorafgaandelijk dient aangezegd te worden aan de werkgever om de personeelsleden in de mogelijkheid te stellen te participeren aan deze staking vanaf 27 januari 2023 tot en met 5 februari 2023;
Kennis te nemen van de stakingsaanzegging van het ACOD – Lokale en Regionale Besturen.
Gelet op artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur: De notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende gewone vergadering van het college van burgemeester en schepenen;
Het verslag van de zitting van 16 januari 2023 goed te keuren, te bezorgen aan de raadsleden en - mits anonimisering- te publiceren op de gemeentelijke website.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 50 dat bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen zo dikwijls vergadert als de zaken die tot zijn bevoegdheid behoren, het vereisen;
Gelet op de collegebeslissing van 24 oktober 2022 betreffende de planning van de zittingen van het college en van de gemeenteraad in 2023;
Gelet op het voorstel van kalender:
Maandag 30 januari 2023 - college
Maandag 6 februari 2023 - college
Maandag 13 februari 2023 - college
Maandag 20 februari 2023 - college;
De kalender goed te keuren.
Gelet op het verslag van de kerkfabriek Sint-Lambertus (Poeke) van 27 december 2022;
Overwegende dat de afsprakennota gerespecteerd werd;
Overwegende dat er geen beslissingen werden genomen die de belangen van het gemeentebestuur kunnen schaden;
Gelet op artikel 57 van het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten dat bepaalt dat een afschrift van de notulen van de vergadering van de kerkraad binnen een termijn van 20 dagen, ingaande op de dag na de vergadering, aan de provinciegouverneur, de gemeenteoverheid en het erkend representatief orgaan moet toegestuurd worden;
Gelet op artikel 58 van het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten dat bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen bij gemotiveerd besluit de uitvoering kan schorsen van een besluit waarbij de kerkraad of het centraal kerkbestuur het gemeentelijk belang en inzonderheid de financiële belangen van de gemeente schaadt;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 21 oktober 2019 betreffende de goedkeuring van de afsprakennota met de kerkfabrieken en het centraal kerkbestuur;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 13 september 2021 betreffende de goedkeuring van de aanpassing van de afsprakennota met de kerkfabrieken en het centraal kerkbestuur;
Geen acties te ondernemen in het kader van het administratief toezicht.
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 13 mei 2019 betreffende het definitief vaststellen van de definiëring van het dagelijks personeelsbeheer;
Gelet op de beslissingen genomen door de algemeen directeur aangaande het dagelijks personeelsbeheer;
Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen ter zitting geïnformeerd werd over deze beslissingen door de algemeen directeur;
De rapportering goed te keuren.
Overwegende dat de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het werk een maandverslag dient voor te leggen;
Overwegende dat het maandverslag een overzicht geeft van de activiteiten en de uitgevoerde acties van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk;
Overwegende dat het maandverslag een overzicht geeft van de activiteiten en de uitgevoerde acties van de Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk;
Overwegende dat het maandverslag een overzicht geeft van het aantal gemelde arbeidsongevallen en de duur van de hiermee gepaard gaande arbeidsongeschiktheid;
Overwegende dat het rapporteren van de activiteiten en de uitgevoerde acties van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk een sensibiliserend effect heeft op de eigen medewerkers;
Gelet op Codex over het Welzijn op het Werk, Boek II, Titel 1, Hoofdstuk II, Art. II.1-6.- § 1, 2°, a) betreffende de taken van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk;
Een bondige samenvatting met de krijtlijnen van het maandverslag oktober 2022 over te maken aan de medewerkers via de interne communicatiekanalen.
Overwegende dat de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het werk een maandverslag dient voor te leggen;
Overwegende dat het maandverslag een overzicht geeft van de activiteiten en de uitgevoerde acties van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk;
Overwegende dat het maandverslag een overzicht geeft van de activiteiten en de uitgevoerde acties van de Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk;
Overwegende dat het maandverslag een overzicht geeft van het aantal gemelde arbeidsongevallen en de duur van de hiermee gepaard gaande arbeidsongeschiktheid;
Overwegende dat het rapporteren van de activiteiten en de uitgevoerde acties van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk een sensibiliserend effect heeft op de eigen medewerkers;
Gelet op Codex over het Welzijn op het Werk, Boek II, Titel 1, Hoofdstuk II, Art. II.1-6.- § 1, 2°, a) betreffende de taken van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk;
Een bondige samenvatting met de krijtlijnen van het maandverslag november 2022 over te maken aan de medewerkers via de interne communicatiekanalen.
Overwegende dat de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het werk een maandverslag dient voor te leggen;
Overwegende dat het maandverslag een overzicht geeft van de activiteiten en de uitgevoerde acties van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk;
Overwegende dat het maandverslag een overzicht geeft van de activiteiten en de uitgevoerde acties van de Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk;
Overwegende dat het maandverslag een overzicht geeft van het aantal gemelde arbeidsongevallen en de duur van de hiermee gepaard gaande arbeidsongeschiktheid;
Overwegende dat het rapporteren van de activiteiten en de uitgevoerde acties van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk een sensibiliserend effect heeft op de eigen medewerkers;
Gelet op Codex over het Welzijn op het Werk, Boek II, Titel 1, Hoofdstuk II, Art. II.1-6.- § 1, 2°, a) betreffende de taken van de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk;
Een bondige samenvatting met de krijtlijnen van het maandverslag december 2022 over te maken aan de medewerkers via de interne communicatiekanalen.
Gelet op de facturen aan het gemeentebestuur Aalter 16/2023 tot en met 123/2023;
Gelet op de vorderingen van het gemeentebestuur Aalter 702/2023 tot en met 1065/2023;
Gelet op de betaallijsten van het gemeentebestuur Aalter L5/2023;
Gelet op artikel 177 1° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 dat bepaalt dat de financieel directeur in volle onafhankelijkheid instaat voor de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de beslissingen van de gemeente met budgettaire en financiële impact, overeenkomstig de voorwaarden, vermeld in artikel 266 en 267;
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus en alle latere wijzigingen inzonderheid artikel 30;
Gelet op het koninklijk besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie;
De inkomende facturen goed te keuren.
De vorderingen goed te keuren.
De betaallijsten goed te keuren.
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 21 december 2020 betreffende de goedkeuring van de begroting 2021 en het meerjarenplan 2021-2023 van de politiezone Aalter;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 20 december 2021 betreffende de goedkeuring van de begroting 2022 en het meerjarenplan 2022-2024 van de politiezone Aalter;
Overwegende dat het college bevoegd is voor:
- het financiële beheer, met behoud van de toepassing van de bevoegdheden van de gemeenteraad;
- het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten;
Overwegende de opgemaakte bestelbonnen van de politiezone Aalter: bestelbonnummers 66 - 67;
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst; gestructureerd op twee niveaus;
Gelet op het koninklijk besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie;
De bestelbonnen politiezone Aalter goed te keuren.
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 11 maart 2019, dat onder het begrip 'dagelijks bestuur' moet worden verstaan, alle uitgaven inzake exploitatiekosten tot een bedrag gelijk aan de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking - klassieke sectoren;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022 betreffende de goedkeuring van het meerjarenplan 2023/1 2020-2025;
Overwegende dat het college bevoegd is voor:
- het financiële beheer, met behoud van de toepassing van de bevoegdheden van de gemeenteraad;
- het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten;
Overwegende de opgemaakte bestelbonnen van het gemeentebestuur: G/2023/247 tot en met G/2023/299, G/2023/300 tot en met G/2023/305;
De bestelbonnen goed te keuren.
Gelet op de planning van de cel Middelenbeheer, cel Burgerzaken (Grafmakers), cel Gebruiksbeheer en Evenementen (Aalter Proper) en de cel Infrabeheer (Groendienst en Infra-fix);
De planning van de cel Middelenbeheer, cel Burgerzaken (grafmakers), cel Gebruiksbeheer en Evenementen (Aalter Proper) en de cel Infrabeheer (Groendienst en Infra-fix) goed te keuren.
Overwegende dat de leidend ambtenaar bevoegd is voor het stellen van materiële (feitelijke) handelingen; dat het college bevoegd is voor het goedkeuren van meerwerken of (niet-essentiële) wijzigingen die besproken werden tijdens de werfvergadering;
Overwegende dat het college geïnformeerd werd over elementen die besproken werden tijdens de werfvergaderingen; dat het gaat om het volgende verslag:
- Aansluiting afvalwater stationsbuurt Sint-Maria-Aalter
Het verslag van de werfvergadering goed te keuren.
Gelet op de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen;
Gelet op het koninklijk besluit van 16 juli 1992 tot vaststelling van de informatie die opgenomen wordt in de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister;
Gelet op het decreet van 8 mei 2009 betreffende het Centraal Referentieadressenbestand, inzonderheid artikel 10;
Gelet op het besluit van 25 maart 2011 van de Vlaamse regering houdende de uitvoering van het decreet van 8 mei 2009 betreffende het Centraal Referentieadressenbestand;
Gelet op omzendbrieven van 23 februari 2018 en 4 november 2020 van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Algemene Directie Instellingen en Bevolking, betreffende Best-Address – Richtlijnen en aanbevelingen voor het vaststellen en toekennen van een adres en huisnummer;
Gelet op de collegebeslissing van 23 januari 2023 betreffende het verlenen van een omgevingsvergunning (OMV_2022148853) aan WIBI BVBA, voor het bouwen van een halfopen eengezinswoning op een terrein, in het kadaster gekend als Aalter, afdeling 7, sectie A, nummers 0550V en 0550S;
Gelet op het inplantingsplan en CRAB plan;
Overwegende dat voorgesteld wordt om aan de nieuwe woning, gelegen op het terrein in het kadaster gekend als Aalter, afdeling 7, sectie A, nummers 0550V en 0550S, het huisnummer Kluizestraat 52B toe te kennen;
De nieuwe woning, gelegen op het terrein in het kadaster gekend als Aalter, afdeling 7, sectie A, nummers 0550V en 0550S, het huisnummer Kluizestraat 52B toe te kennen.
De nieuwe huisnummering wordt ter kennis gebracht van alle betrokken partijen en wordt ingevoerd in het CRAB en het bevolkingsregister.Gelet op ACT-1788 Invulling geven aan de nationale 'Dag voor de hoffelijkheid in het Verkeer';
Gelet op het feit dat de ACT-1788 Invulling geven aan de nationale 'Dag voor de hoffelijkheid in het Verkeer' een actie is die deel uitmaakt van het AP301_004 Aalter wil de snelheidsbeperking waar nodig afdwingen door toezicht en beboeting;
Gelet op het feit dat de nationale 'Dag voor de Hoffelijkheid in het Verkeer' een sensibiliseringsactie is die sinds 2001 met veel succes georganiseerd wordt in Frankrijk; dat de organisatie Responsible Young Drivers in 2007 beslist heeft om voor het eerst in heel België deze actie te organiseren; dat deze actie tot doel heeft een hoffelijk en verantwoord rijgedrag te promoten, met wederzijds respect en de weggebruiker wil aanzetten om mee te werken aan een hoffelijk en veilig verkeer;
Gelet op het feit dat de organisatie Responsible Young Drivers sinds 2014 hier geen acties meer voor onderneemt;
Gelet op het feit dat andere besturen en organisaties geen specifieke acties meer ondernemen die zich beperken tot 'Dag voor de Hoffelijkheid in het Verkeer'; dat hieromtrent geen recente info over terug te vinden is;
Overwegende dat er geen concrete acties georganiseerd werden in functie van de ACT-1788 Invulling geven aan de 'Dag voor de hoffelijkheid in het Verkeer' door het lokaal bestuur Aalter hieromtrent;
Overwegende dat het lokaal bestuur Aalter via concrete ingrepen op het grondgebied, steeds de verkeersveiligheid zo maximaal mogelijk probeert te verhogen door in te zetten op snelheidscontroles, herinrichten van wegen, wensen van burgers via meldingskaarten behandelen;
Overwegende dat het lokaal bestuur Aalter dagelijks inzet op de algemene verkeersveiligheid en verkeersleefbaarheid en zo een groter bereik creëert en meer resultaat, dan op één bepaalde dag;
Overwegende dat ook via andere organisaties zoals Vias institute, Vlaamse Stichting Verkeerskunde, ingezet wordt op verkeersveiligheid, hoffelijkheid, gedrag in het verkeer, ...via sensibiliseringscampagnes langs wegen, op radio, via scholen, aan tankstations, televisie, ...; dat hiermee het ruimere publiek bereikt wordt en niet enkel de burgers uit de eigen gemeente;
Overwegende dat het wenselijk is de ACT-1788 Invulling geven aan de 'Dag voor de hoffelijkheid in het Verkeer' te schrappen;
De ACT-1788 Invulling geven aan de nationale 'Dag voor de hoffelijkheid in het Verkeer' prioritair te kaderen binnen de grondgebied dekkende aanpak inzake verkeersveiligheid en als aparte actie te schrappen.
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het algemeen politiereglement op de administratieve sanctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022, meer bepaald artikel 52 betreffende het voeren en plaatsen van publiciteit en het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden en artikel 58 betreffende de voorwaarde tot goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen voor het verlenen van een afwijking hierop;
Gelet op de aanvraag van 10 januari 2023 van de vereniging Hogerop Bikers in Brugge tot het bekomen van een toelating voor:
naar aanleiding van de activiteit Blonden Os MTB op zaterdag 11 februari 2023;
Overwegende dat er een traject wordt uitgestippeld dat deels verloopt op het openbaar domein op het grondgebied Aalter (zie plan als bijlage);
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden, mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Overwegende dat de deelnemers aan de activiteit de geldende verkeersreglementering strikt dienen na te leven;
In het kader van de activiteit Blonden Os MTB op zaterdag 11 februari 2023 aan de vereniging Hogerop Bikers in Brugge toelating te verlenen voor het uitstippelen van een parcours voor een doortocht per mountainbike op het openbaar domein op het grondgebied Aalter, mits de organisator en de deelnemers zich houden aan de geldende verkeersreglementering.
In het kader van de activiteit Blonden Os MTB op zaterdag 11 februari 2023 aan de vereniging Hogerop Bikers in Brugge toelating te verlenen voor het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden op het openbaar domein op het grondgebied Aalter, mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan de aanvrager.
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, artikel 5 §1 tweede lid;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Gelet op de omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van prefusiebestuur Aalter van 21 januari 1997 betreffende het politiereglement houdende beperking van het zwaar verkeer in het Loveld en de Kraenepoel;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 10 februari 2020 betreffende de delegatie van het opstellen van aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer aan het college van burgemeester en schepenen;
Gelet op de collegebeslissing van prefusiebestuur Aalter van 14 maart 2016 betreffende de goedkeuring en uitvaardiging van een tijdelijk aanvullend politiereglement voor de Lovelddreef naar aanleiding van de werken aan het toegangscomplex met de E40;
Gelet op de collegebeslissing van 18 juli 2022 betreffende aanpassingen naar aanleiding van een toetsing van het circulatieplan 2021;
Overwegende dat er een beperking op het zwaar vervoer geldt in de Lovelddreef met uitzondering van laden en lossen;
Overwegende dat de signalisatie ter hoogte van de parkeerstrook in de Lovelddreef reeds aangeeft dat enkel motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbelgebruik en minibussen op de parkeerstrook mogen parkeren d.m.v. een verkeersbord E9b met onderbord Xa aan het begin van de parkeerstrook, een verkeersbord E9b met onderbord Xd ter hoogte van het midden van de parkeerstrook en een verkeersbord E9b met onderbord Xb aan het einde van de parkeerstrook; dat dit zo geregeld werd door het tijdelijk aanvullend politiereglement voor de Lovelddreef naar aanleiding van de werken aan het toegangscomplex met de E40;
Overwegende dat het tijdelijk aanvullend politiereglement voor de Lovelddreef naar aanleiding van de werken aan het toegangscomplex met de E40 geen einddatum kent en bijgevolg dus een permanent karakter vertoont; dat dit in strijd is met het tijdelijke aspect dat dit reglement beoogt en het wenselijk is dit op te heffen;
Overwegende dat aan de huidige parkeerregeling op de parkeerstrook in de Lovelddreef niets gewijzigd wordt en de signalisatie conform de wetgeving is aangebracht;
Overwegende dat het noodzakelijk is de nodige maatregelen te treffen om een vlot en veilig verloop van het verkeer te verzekeren;
Overwegende dat dit aanvullend reglement van de politie over het wegverkeer maatregelen betreft over gemeentewegen;
Overwegende dat dit aanvullend reglement van de politie over het wegverkeer in werking treedt op 1 februari 2023;
Het tijdelijk aanvullend politiereglement voor de Lovelddreef naar aanleiding van de werken aan het toegangscomplex met de E40 goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen van het prefusiebestuur Aalter op 14 maart 2016 en alle aanvullende verkeersreglementen of gedeelten ervan die in strijd zijn met dit reglement, worden opgeheven bij het in voege treden van dit reglement.
Het parkeren op de parkeerstrook in de Lovelddreef enkel toe te laten voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbelgebruik en minibussen en dit aan te duiden door een verkeersbord E9b met onderbord Xa aan het begin van de parkeerstrook, een verkeersbord E9b met onderbord Xd ter hoogte van het midden van de parkeerstrook en een verkeersbord E9b met onderbord Xb aan het einde van de parkeerstrook.
Dit aanvullend reglement van de politie over het wegverkeer treedt in werking op 1 februari 2023.
Dit aanvullend reglement van de politie over het wegverkeer wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 12 januari 2023 van de firma APK Infra West in Aartrijke tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Tieltsesteenweg, meer bepaald de berm en het fietspad ter hoogte van het gebouw gelegen Tieltsesteenweg 27, gedurende de periode van 6 februari 2023 tot en met 10 februari 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Farys;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren waarbij zij de werfzone kunnen passeren op het fietspad en/of de berm zodat zij niet op de rijweg hoeven te rijden of te wandelen;
Overwegende dat de Tieltsesteenweg een gewestweg is waardoor de aanvrager eveneens een signalisatievergunning dient te bekomen van Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma APK Infra West in Aartrijke een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Tieltsesteenweg, meer bepaald de berm en het fietspad ter hoogte van het gebouw gelegen Tieltsesteenweg 27, gedurende de periode van 6 februari 2023 tot en met 10 februari 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Farys, op voorwaarde dat de aanvrager eveneens een signalisatievergunning verkrijgt van de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de aanvrager.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van deze vergunning te laten afdekken door de aanvrager.
Aan de aanvrager opdracht te geven er voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren waarbij zij de werfzone kunnen passeren op het fietspad en/of de berm zodat zij niet op de rijweg hoeven te rijden of te wandelen.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 6 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 5 januari 2023 van de firma Aertssen Transport in Stabroek tot het bekomen van een toelating voor het uitvoeren van een uitzonderlijk transport op het grondgebied Aalter met bestemming Hollebeekstraat, in opdracht van de nutsmaatschappij Fiberklaar:
Overwegende dat het uitzonderlijk transport verloopt komende uit de richting van Maldegem via de Knokkebaan, Middelweg, Eerste Poolse Pantserdivisiestraat, Woestijne en Hollebeekstraat (en omgekeerd);
Overwegende dat de exacte uitvoeringsdatum van het uitzonderlijk transport nog niet gekend is omdat nog een vergunning dient bekomen te worden bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit – dienst Zwaar vervoer;
Overwegende dat de volgende voorbereidingen dienen getroffen te worden om de Hollebeekstraat te kunnen indraaien:
en dat deze werkzaamheden zullen uitgevoerd worden door de aanvrager en dat alles in de oorspronkelijke staat zal hersteld worden;
Overwegende dat het wenselijk is dat de aanvrager minimum 48 u voor de uitvoering van het transport naar het lokaal bestuur Aalter, per e-mail naar mobiliteit@aalter.be, een plaatsbeschrijving doorstuurt van de toestand van de straten en het straatmeubilair in Woestijne en de Hollebeekstraat;
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het uitvoeren van een uitzonderlijk transport op het grondgebied Aalter met bestemming Hollebeekstraat op voorwaarde dat hiervoor een vergunning wordt bekomen bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit – dienst Zwaar vervoer en op voorwaarde dat de datum voor het transport tijdig wordt bekendgemaakt aan het lokaal bestuur Aalter;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Aertssen Transport in Stabroek toelating te verlenen voor het uitvoeren van een uitzonderlijk transport op het grondgebied Aalter met bestemming Hollebeekstraat, via het traject Knokkebaan, Middelweg, Eerste Poolse Pantserdivisiestraat, Woestijne en Hollebeekstraat, in opdracht van de nutsmaatschappij Fiberklaar, op voorwaarde dat:
Het uitzonderlijk transport kan uitgevoerd worden in de periode van 1 februari 2023 tot en met 30 juni 2023.
Aan de firma Aertssen Transport in Stabroek toelating te verlenen om de volgende voorbereidingen uit te voeren zodat de Hollebeekstraat vlot kan ingereden worden:
op voorwaarde dat na het vertrek alles onmiddellijk in de oorspronkelijke staat wordt hersteld.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 1 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 5 januari 2023 van de firma Aertssen Transport in Stabroek tot het bekomen van een toelating voor het uitvoeren van een uitzonderlijk transport op het grondgebied Aalter met bestemming Drieselken, in opdracht van de nutsmaatschappij Fiberklaar:
Overwegende dat het uitzonderlijk transport verloopt via de volgende routes:
Overwegende dat de exacte uitvoeringsdatum van het uitzonderlijk transport nog niet gekend is omdat nog een vergunning dient bekomen te worden bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit – dienst Zwaar vervoer;
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het uitvoeren van een uitzonderlijk transport op het grondgebied Aalter met bestemming Drieselken op voorwaarde dat hiervoor een vergunning wordt bekomen bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit – dienst Zwaar vervoer en op voorwaarde dat de datum voor het transport minstens drie werkdagen op voorhand wordt bekendgemaakt aan het lokaal bestuur Aalter;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Aertssen Transport in Stabroek toelating te verlenen voor het uitvoeren van een uitzonderlijk transport op het grondgebied Aalter met bestemming Drieselken, in opdracht van de nutsmaatschappij Fiberklaar, waarbij het transport verloopt via de volgende routes:
op voorwaarde dat :
Het uitzonderlijk transport kan uitgevoerd worden in de periode van 1 februari 2023 tot en met 30 juni 2023.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 1 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 5 januari 2023 van de firma Aertssen Transport in Stabroek tot het bekomen van een toelating voor het uitvoeren van een uitzonderlijk transport op het grondgebied Aalter met bestemming Hagepreekstraat, in opdracht van de nutsmaatschappij Fiberklaar:
Overwegende dat het uitzonderlijk transport verloopt via de volgende trajecten:
Overwegende dat de exacte uitvoeringsdatum van het uitzonderlijk transport nog niet gekend is omdat nog een vergunning dient bekomen te worden bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit – dienst Zwaar vervoer;
Overwegende dat de volgende voorbereidingen dienen getroffen te worden om de Hagepreekstraat te kunnen indraaien:
en dat deze werkzaamheden zullen uitgevoerd worden door de aanvrager en dat de paaltjes in de oorspronkelijke staat worden herplaatst;
Overwegende dat de cel Infrabeheer adviseert om de beplanting op de hoek Bellemstraat – Hagepreekstraat te laten verwijderen door de aanvrager en dat deze later in eigen beheer opnieuw zal aangeplant worden;
Overwegende dat het wenselijk is dat de aanvrager minimum 48 u. voor de uitvoering van het transport naar het Lokaal bestuur Aalter, per e-mail naar mobiliteit@aalter.be, een plaatsbeschrijving doorstuurt van de straten en het straatmeubilair in de Hagepreekstraat en de Bellemstraat;
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het uitvoeren van een uitzonderlijk transport op het grondgebied Aalter met bestemming Hagepreekstraat op voorwaarde dat hiervoor een vergunning wordt bekomen bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit – dienst Zwaar vervoer en op voorwaarde dat de datum voor het transport tijdig wordt bekendgemaakt aan het Lokaal bestuur Aalter;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Aertssen Transport in Stabroek toelating te verlenen voor het uitvoeren van een uitzonderlijk transport op het grondgebied Aalter met bestemming Hagepreekstraat, waarbij het transport verloopt via de volgende trajecten:
op voorwaarde dat:
Het uitzonderlijk transport kan uitgevoerd worden in de periode van 1 februari 2023 tot en met 30 juni 2023.
Aan de firma Aertssen Transport in Stabroek toelating te verlenen om de volgende voorbereidingen uit te voeren zodat de Hagepreekstraat vlot kan ingereden worden:
op voorwaarde dat na het vertrek de paaltjes onmiddellijk in de oorspronkelijke staat worden herplaatst.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 1 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de collegebeslissing van 9 januari 2023 betreffende de afgifte van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein door de firma Renotec in Geel voor de inname van het openbaar domein:
voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de riolering, op woensdag 18 januari 2023, in opdracht van Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo;
Gelet op de aanvraag van 23 januari 2023 van de firma Renotec in Geel tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein:
voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de riolering, op woensdag 1 februari 2023, in opdracht van Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Gelet op het mondeling advies van de gemeentelijke mobiliteitsambtenaar;
Overwegende dat de werkzaamheden niet op woensdag 18 januari 2023 konden uitgevoerd worden omwille van de grote hoeveelheid neerslag tijdens de afgelopen dagen;
Overwegende dat de volgende bijkomende verkeerssignalisatie dient voorzien te worden door de aanvrager:
Overwegende dat tijdens de werkzaamheden de volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van toepassing zullen zijn:
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de voetgangers en fietsers de werfzone op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat het wenselijk is om de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden op te leggen indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Renotec in Geel een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein:
voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de riolering, op woensdag 1 februari 2023, in opdracht van Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo, mits de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden worden nageleefd indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan waarbij bijkomend de volgende verkeerssignalisatie dient geplaatst te worden:
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 1 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk bestuur van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op de aanvraag van 11 januari 2023 van de vereniging Buurtcomité Aalterveld in Aalter tot het bekomen van een toelating voor het invoeren van een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen naar aanleiding van de activiteit Nieuwjaarsbuurtreceptie Aalterveld op zondag 12 februari 2023;
Gelet op het advies van 16 januari 2023 van de Politiezone Aalter betreffende de opmaak van een tijdelijk aanvullend politiereglement naar aanleiding van de activiteit Nieuwjaarsbuurtreceptie Aalterveld op zondag 12 februari 2023 in organisatie van de vereniging Buurtcomité Aalterveld;
Overwegende dat wordt gevraagd om op zondag 12 februari 2023 van 9.00 u tot 17.00 u de volgende tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen in te voeren:
Overwegende dat voor de invoering van een aangepaste verkeersregeling tijdens de activiteit de goedkeuring en uitvaardiging van een tijdelijk aanvullend politiereglement noodzakelijk is;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Ter gelegenheid van de activiteit Nieuwjaarsbuurtreceptie Aalterveld op zondag 12 februari 2023, in organisatie van de vereniging Buurtcomité Aalterveld, een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen in te voeren.
Op zondag 12 februari 2023 van 9.00 u tot 17.00 u het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, te verbieden in Aalterveld, meer bepaald het deel tussen de woningen met de huisnummers 10 en 14.
De verkeersmaatregel uit artikel 2 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met bijkomende hekkens over de volledige wegbreedte en met voldoende pinklichten op de volgende locaties:
Op zondag 12 februari 2023 van 9.00 u tot 17.00 u het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, met uitzondering voor het plaatselijk verkeer, te verbieden in Aalterveld, meer bepaald het deel tussen de woningen met de huisnummers 30-32 en 20-22.
De verkeersmaatregel uit artikel 4 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met een verkeersbord F45 en een onderbord type V met de tekst “Uitgezonderd plaatselijk verkeer” en met voldoende pinklichten in Aalterveld ter hoogte van de aansluiting met de woningen met de huisnummers 30 en 32.
Op zondag 12 februari 2023 van 9.00 u tot 17.00 u een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren in Aalterveld, meer bepaald het deel tussen de woningen met de huisnummers 10 en 14.
De verkeersmaatregel uit artikel 6 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van voldoende verkeersborden E3, volgens noodwendigheid, met de onderborden type Xa – Xb – Xd en een onderbord type V met de tekst “zondag 12 februari 2023 van 9.00 u tot 17.00 u” op alle parkeerplaatsen en/of parkeerstroken gelegen in Aalterveld, meer bepaald in het deel tussen de woningen met de huisnummers 10 en 14.
De nodige verkeerssignalisatie ter plaatse te laten brengen en ophalen door de cel Middelenbeheer. De nodige verkeerssignalisatie te laten plaatsen en verwijderen door de organisator en/of de Politiezone Aalter. Borden die tegenstrijdig zijn met onderhavig verkeersreglement dienen te worden afgedekt door de organisator en/of de Politiezone Aalter.
Aan de organisator te vragen om de omwonenden minstens één week op voorhand in kennis te stellen van de geplande activiteit, dit door middel van een infofolder die ter beschikking wordt gesteld door het Lokaal bestuur Aalter.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de wegverharding bij gebruik ervan voor de organisatie van de bovenvermelde activiteit.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 12 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk bestuur van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op de aanvraag van 12 januari 2023 van de vereniging Vrienden van den Dries in Aalter tot het bekomen van een toelating voor het invoeren van een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen naar aanleiding van de activiteit Nieuwjaarsreceptie Pietendries op zaterdag 28 januari 2023;
Overwegende dat wordt gevraagd om van zaterdag 28 januari 2023 om 8.00 u tot en met zondag 29 januari 2023 om 12.00 u een verkeers-, stilstaan- en parkeerverbod in te voeren in Pietendries, meer bepaald het deel tussen de huisnummers 1 en 15;
Overwegende dat voor de invoering van een aangepaste verkeersregeling tijdens de activiteit de goedkeuring en uitvaardiging van een tijdelijk aanvullend politiereglement noodzakelijk is;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Ter gelegenheid van de activiteit Nieuwjaarsreceptie Pietendries op zaterdag 28 januari 2023, in organisatie van de vereniging Vrienden van den Dries, een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen in te voeren.
Van zaterdag 28 januari 2023 om 8.00 u tot en met zondag 29 januari 2023 om 12.00 u het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, te verbieden in Pietendries, meer bepaald het deel tussen het kruispunt Pietendries – Pietendries en de Driesstraat.
De verkeersmaatregel uit artikel 2 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met bijkomende hekkens over de volledige wegbreedte en met voldoende pinklichten op de volgende locaties:
Van zaterdag 28 januari 2023 om 8.00 u tot en met zondag 29 januari 2023 om 12.00 u een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren in Pietendries, meer bepaald het deel tussen het kruispunt Pietendries – Pietendries en de Driesstraat.
De verkeersmaatregel uit artikel 5 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van voldoende verkeersborden E3, volgens noodwendigheid, met de onderborden type Xa – Xb – Xd, en een onderbord type V met de tekst “van zaterdag 28 januari 2023 om 8.00 u tot en met zondag 29 januari 2023 om 12.00 u” op alle parkeerplaatsen en/of parkeerstroken in Pietendries, meer bepaald het deel tussen het kruispunt Pietendries – Pietendries en de Driesstraat.
De nodige verkeerssignalisatie ter plaatse te laten brengen en ophalen door de cel Middelenbeheer. De nodige verkeerssignalisatie te laten plaatsen en verwijderen door de organisator en/of de Politiezone Aalter. Borden die tegenstrijdig zijn met onderhavig verkeersreglement dienen te worden afgedekt door de organisator en/of de Politiezone Aalter.
Aan de organisator te vragen om de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande activiteit, dit door middel van een infofolder die ter beschikking wordt gesteld door het Lokaal bestuur Aalter.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de wegverharding bij gebruik ervan voor de organisatie van de bovenvermelde activiteit.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 28 januari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de CODEX betreffende de erkenning en subsidiëring van verenigingen en het gebruik van zalen en materialen inclusief het addendum gebruik sportparken outdoor goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 november 2022;
Gelet op het retributiereglement op gebruik zalen- en materialengebruik goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 november 2022;
Gelet op het verzoek van Atletiekclub Halestra van 4 januari 2023 om de complete atletiekinfrastructuur, de aankomsttoren, het voetbalterrein C, de graszone tussen sporthal B en de atletiekpiste in de gemeentelijke sportaccommodatie Aalter-centrum te gebruiken voor de organisatie van de ‘Bouwpunt-meeting’ op zondag 6 augustus 2023 van 8.00 u – 20.00 u;
Overwegende dat Voetbalvereniging KVE Aalter vzw op de hoogte is gebracht dat Atletiekclub Halestra de ‘Bouwpunt-meeting’ wenst te organiseren op zondag 6 augustus 2023;
Overwegende dat Atletiekclub Halestra een C1/3/3 Sportvereniging met jeugdwerking in competitie is en vrijgesteld wordt van retributie voor het gebruik van de buitensportaccommodatie;
Gelet op artikel 56 §3 1° van het decreet lokaal bestuur: het college van burgemeester en schepenen is bevoegd voor de daden van beheer over de gemeentelijke inrichtingen en eigendommen, in voorkomend geval binnen de door de gemeenteraad vastgestelde algemene regels;
Toelating te geven aan Atletiekclub Halestra om de complete atletiekinfrastructuur, de aankomsttoren, het voetbalterrein C, de graszone tussen sporthal B en de atletiekpiste in de gemeentelijke sportaccommodatie Aalter-centrum te gebruiken voor de organisatie van de ‘Bouwpunt-meeting’ op zondag 6 augustus 2023 van 8.00 u – 20.00 u.
Gelet op de CODEX betreffende de erkenning en subsidiëring van verenigingen en het gebruik van zalen en materialen inclusief het addendum gebruik sportparken outdoor goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 november 2022;
Gelet op het retributiereglement op gebruik zalen- en materialengebruik goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 november 2022;
Gelet op het verzoek van Atletiekclub Halestra van 3 januari 2023 om de complete atletiekinfrastructuur, de aankomsttoren, het voetbalterrein C, de graszone tussen sporthal B en de atletiekpiste in de gemeentelijke sportaccommodatie Aalter-centrum te gebruiken voor de organisatie van de Interregio Jeugdcup op zaterdag 6 mei 2023 van 8.00 u – 20.00 u;
Overwegende dat Voetbalvereniging KVE Aalter vzw op de hoogte is gebracht dat Atletiekclub Halestra de Interregio Jeugdcup wenst te organiseren op zaterdag 6 mei 2023;
Overwegende dat Atletiekclub Halestra een C1/3/3 Sportvereniging met jeugdwerking in competitie is en vrijgesteld wordt van retributie voor het gebruik van de buitensportaccommodatie;
Gelet op artikel 56 §3 1° van het decreet lokaal bestuur: het college van burgemeester en schepenen is bevoegd voor de daden van beheer over de gemeentelijke inrichtingen en eigendommen, in voorkomend geval binnen de door de gemeenteraad vastgestelde algemene regels;
Toelating te geven aan Atletiekclub Halestra om de complete atletiekinfrastructuur, de aankomsttoren, het voetbalterrein C, de graszone tussen sporthal B en de atletiekpiste in de gemeentelijke sportaccommodatie Aalter-centrum te gebruiken voor de organisatie van de Interregio Jeugdcup op zaterdag 6 mei 2023 van 8.00 u – 20.00 u.