Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 21 oktober 2019 betreffende de goedkeuring van de personeelsformatie;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 18 november 2021, betreffende het vacant verklaren van een betrekking van inspecteur van politie, polyvalente cel, dienst interventie;
Overwegende dat voorgesteld wordt deze beslissing in te trekken, en de betrekking te vervangen door een inspecteur van politie, maatschappelijke zorg, eveneens voorzien in de goedgekeurde personeelsformatie, via mobiliteit met wervingsreserve;
Overwegende dat de inspecteur van politie, maatschappelijke zorg instaat voor de onderzoeken in het kader van gezinsproblematieken, intrafamiliaal geweld, problematische opvoedingssituaties, samenwerking met de scholen (PLP41),heeft specifieke taken in het kader van slachtofferbejegening, de inspecteur van politie onderhoudt bovendien contacten met hulpverlenende instanties en neemt deel aan talrijke overlegstructuren;
Overwegende dat de wet op het politieambt stelt dat een goede slachtofferbejegening en een correcte opvang basistaken zijn van elke politieambtenaar. Daarenboven kan elk slachtoffer zich beroepen op een aantal rechten. Het is de taak van de politie hierop toe te zien en elke burger hierover in te lichten en hierin bij te staan;
Overwegende de noodzaak om de betrekking van inspecteur van politie, maatschappelijke zorg, vacant te verklaren;
Overwegende dat het noodzakelijk is, de betrekking vacant te verklaren, om de basispolitiezorg te kunnen blijven garanderen binnen de politiezone Aalter en de continuïteit van de diensten te waarborgen;
Overwegende dat de politiezone Aalter een grote bijdrage levert tot het ontwikkelen van een veilige en leefbare omgeving binnen de gemeente Aalter;
Overwegende het blijvend garanderen van onze verplichtingen betreffende het leveren van personeel in het kader van de federale opdrachten – MFO1 en MFO2;
Gelet op de wet van 7 december 1998, tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiedienst, en latere wijzigingen;
De gemeenteraadsbeslissing van 8 november 2021 in te trekken.
Goedkeuring te verlenen aan het voorstel tot het vacant verklaren van één betrekking van inspecteur van politie, maatschappelijke zorg, via mobiliteit met wervingsreserve.
De vacant verklaring van één betrekking van inspecteur van politie, maatschappelijke zorg, via mobiliteit met wervingsreserve, voor te leggen in een volgende zitting van de gemeenteraad.
Overwegende dat er een plaatselijke selectiecommissie moet samengesteld worden voor de aanwerving van één inspecteur van politie, maatschappelijke zorg
Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiedienst, artikel VI.II.61 en 62 dat stelt dat de gemeenteraad de plaatselijke selectiecommissie kan samenstellen voor het midden- en basiskader van de lokale politie en de gemeenteraad wijst de voorzitter en de leden van de plaatselijke selectiecommissie aan voor het midden- en basiskader van de lokale politie;
Goedkeuring te verlenen aan de samenstelling van de plaatselijke selectiecommissie:
De samenstelling van de plaatselijke selectiecommissie voor te leggen tijdens een volgende zitting van de gemeenteraad.
Gelet op de wet van 7 december 1998 betreffende de organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, artikel 126;
Gelet op het koninklijk besluit van 23 december 1998 tot uitvoering van artikel 126 van de wet van 7 december 1998 betreffende de organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus;
Gelet op de officiële stakingsaanzegging voor de leden van de politiezone van de vakbond ACOD, de staking neemt een aanvang op 15 februari 2023 en loopt tot en met 31 maart 2023;
Overwegende dat een staking voorafgaandelijk dient aangezegd te worden aan de werkgever om de personeelsleden in de mogelijkheid te stellen te participeren aan deze staking vanaf 15 februari 2023 tot en met 31 maart 2023;
Kennis te nemen van de stakingsaanzegging van het ACOD.
Gelet op artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur: De notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende gewone vergadering van het college van burgemeester en schepenen;
Het verslag van de zitting van 6 februari 2023 goed te keuren, te bezorgen aan de raadsleden en - mits anonimisering- te publiceren op de gemeentelijke website.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 50 dat bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen zo dikwijls vergadert als de zaken die tot zijn bevoegdheid behoren, het vereisen;
Gelet op de collegebeslissing van 24 oktober 2022 betreffende de planning van de zittingen van het college en van de gemeenteraad in 2023;
Gelet op het voorstel van kalender:
Maandag 20 februari 2023 - college
Maandag 27 februari 2023 - college
Maandag 6 maart 2023 - college
Maandag 13 maart 2023 - college & gemeenteraad;
De kalender goed te keuren.
Gelet op het verslag van de kerkfabriek Sint-Cornelius (Aalter-centrum) van 19 januari 2023;
Overwegende dat de afsprakennota verder gerespecteerd werd;
Overwegende dat er verder geen beslissingen werden genomen die de belangen van het gemeentebestuur kunnen schaden;
Overwegende dat de kerkfabriek een opmerking maakt over de omgevingswerken aan de kerk; dat deze vraag verder wordt opgenomen door de cel Patrimoniumontwikkeling;
Gelet op artikel 57 van het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten dat bepaalt dat een afschrift van de notulen van de vergadering van de kerkraad binnen een termijn van 20 dagen, ingaande op de dag na de vergadering, aan de provinciegouverneur, de gemeenteoverheid en het erkend representatief orgaan moet toegestuurd worden;
Gelet op artikel 58 van het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten dat bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen bij gemotiveerd besluit de uitvoering kan schorsen van een besluit waarbij de kerkraad of het centraal kerkbestuur het gemeentelijk belang en inzonderheid de financiële belangen van de gemeente schaadt;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 21 oktober 2019 betreffende de goedkeuring van de afsprakennota met de kerkfabrieken en het centraal kerkbestuur;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 13 september 2021 betreffende de goedkeuring van de aanpassing van de afsprakennota met de kerkfabrieken en het centraal kerkbestuur;
Geen acties te ondernemen in het kader van het administratief toezicht.
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 13 mei 2019 betreffende het definitief vaststellen van de definiëring van het dagelijks personeelsbeheer;
Gelet op de beslissingen genomen door de algemeen directeur aangaande het dagelijks personeelsbeheer;
Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen ter zitting geïnformeerd werd over deze beslissingen door de algemeen directeur;
De rapportering goed te keuren.
Overwegende dat het lokaal bestuur Aalter 27 speelterreinen op haar grondgebied telt;
Overwegende dat er voor elk speelterrein een logboek dient bijgehouden te worden, met daarin een toelichting over het speelterrein, een overzicht van de aanwezige speeltoestellen, een overzicht van de uitgevoerde inspecties, een overzicht van de vastgestelde gebreken, een overzicht van de uitgevoerde reparaties en een overzicht van de gemelde ongevallen op het speelterrein;
Overwegende dat voor de speeltoestellen met de Europese Norm EN 1176 geen risicoanalyse van het toestel zelf moet uitgevoerd worden; dat indien de norm niet van toepassing is of geen gegevens bekend zijn, er een risicoanalyse moet uitgevoerd worden;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de veiligheid van speeltoestellen;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de uitbating van speelterreinen;
Het logboek van het speelterrein gelegen op het terrein van de buitenschoolse kinderopvang Hemelrijk goed te keuren.
De onderhoudsinspecties, de vastgestelde gebreken, de hiermee samengaande reparaties van de speeltoestellen gelegen op het terrein van de buitenschoolse kinderopvang Hemelrijk op te nemen in het logboek.
De gemelde ongevallen op het speelterrein gelegen op het terrein van de buitenschoolse kinderopvang Hemelrijk op te nemen in het logboek.
Overwegende dat de er nieuwe speeltoestellen werden geplaatst ter hoogte van het Guldensporenplein te Lotenhulle;
Overwegende dat het toestel de Europese Norm EN 1176 heeft en dus geen risicoanalyse van het toestel zelf bij plaatsing moet uitgevoerd worden;
Overwegende dat er wel een risicoanalyse van de omgeving (speelterrein) dient plaats te vinden, dat er daarbij onder meer rekening moet gehouden worden met de valhoogte en met de aard van de ondergrond; dat de risicoanalyse nog wordt aangeleverd door de leverancier, dat in afwachting van de risicoanalyse het speelterrein in gebruik genomen kan worden;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de veiligheid van speeltoestellen;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de uitbating van speelterreinen;
Gelet op de collegebeslissing van 28 februari 2022 betreffende de goedkeuring van de gunning van de opdracht 'aankoop nieuwe speeltoestellen Guldensporenplein';
Gelet op de collegebeslissing van 9 mei 2022 betreffende herplaatsing van speeltoestellen aangekocht voor het Guldensporenplein naar park Villa Snoeck;
De risicoanalyse van het speelterrein en van de speeltoestellen gelegen op het Guldensporenplein te Lotenhulle goed te keuren.
Overwegende dat het lokaal bestuur Aalter 27 speelterreinen op haar grondgebied telt;
Overwegende dat er voor elk speelterrein een logboek dient bijgehouden te worden, met daarin een toelichting over het speelterrein, een overzicht van de aanwezige speeltoestellen, een overzicht van de uitgevoerde inspecties, een overzicht van de vastgestelde gebreken, een overzicht van de uitgevoerde reparaties en een overzicht van de gemelde ongevallen op het speelterrein;
Overwegende dat voor de speeltoestellen met de Europese Norm EN 1176 geen risicoanalyse van het toestel zelf moet uitgevoerd worden; dat indien de norm niet van toepassing is of geen gegevens bekend zijn, er een risicoanalyse moet uitgevoerd worden;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de veiligheid van speeltoestellen;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de uitbating van speelterreinen;
Het logboek van het speelterrein gelegen op het terrein van de buitenschoolse kinderopvang Villa Nella goed te keuren.
De onderhoudsinspecties, de vastgestelde gebreken, de hiermee samengaande reparaties van de speeltoestellen gelegen op het terrein van de buitenschoolse kinderopvang Villa Nella op te nemen in het logboek.
De gemelde ongevallen op het speelterrein gelegen op het terrein van de buitenschoolse kinderopvang Villa Nella op te nemen in het logboek.
Overwegende dat het lokaal bestuur Aalter 27 speelterreinen op haar grondgebied telt;
Overwegende dat er voor elk speelterrein een logboek dient bijgehouden te worden, met daarin een toelichting over het speelterrein, een overzicht van de aanwezige speeltoestellen, een overzicht van de uitgevoerde inspecties, een overzicht van de vastgestelde gebreken, een overzicht van de uitgevoerde reparaties en een overzicht van de gemelde ongevallen op het speelterrein;
Overwegende dat voor de speeltoestellen met de Europese Norm EN 1176 geen risicoanalyse van het toestel zelf moet uitgevoerd worden; dat indien de norm niet van toepassing is of geen gegevens bekend zijn, er een risicoanalyse moet uitgevoerd worden;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de veiligheid van speeltoestellen;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de uitbating van speelterreinen;
Het logboek van het speelterrein gelegen in de Kestelstraat goed te keuren.
De onderhoudsinspecties, de vastgestelde gebreken, de hiermee samengaande reparaties van de speeltoestellen gelegen in de Kestelstraat op te nemen in het logboek.
De gemelde ongevallen op het speelterrein gelegen in de Kestelstraat op te nemen in het logboek.
Overwegende dat het lokaal bestuur Aalter 27 speelterreinen op haar grondgebied telt;
Overwegende dat er voor elk speelterrein een logboek dient bijgehouden te worden, met daarin een toelichting over het speelterrein, een overzicht van de aanwezige speeltoestellen, een overzicht van de uitgevoerde inspecties, een overzicht van de vastgestelde gebreken, een overzicht van de uitgevoerde reparaties en een overzicht van de gemelde ongevallen op het speelterrein;
Overwegende dat voor de speeltoestellen met de Europese Norm EN 1176 geen risicoanalyse van het toestel zelf moet uitgevoerd worden; dat indien de norm niet van toepassing is of geen gegevens bekend zijn, er een risicoanalyse moet uitgevoerd worden;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de veiligheid van speeltoestellen;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de uitbating van speelterreinen;
Het logboek van het speelterrein gelegen in de Grote Veldakker goed te keuren.
De onderhoudsinspecties, de vastgestelde gebreken, de hiermee samengaande reparaties van de speeltoestellen gelegen in de Grote Veldakker op te nemen in het logboek.
De gemelde ongevallen op het speelterrein gelegen in de Grote Veldakker op te nemen in het logboek.
Overwegende dat het lokaal bestuur Aalter 27 speelterreinen op haar grondgebied telt;
Overwegende dat er voor elk speelterrein een risicoanalyse moet opgemaakt worden;
Overwegende dat er voor elk speelterrein een logboek dient bijgehouden te worden, met daarin een toelichting over het speelterrein, een overzicht van de aanwezige speeltoestellen, een overzicht van de uitgevoerde inspecties, een overzicht van de vastgestelde gebreken, een overzicht van de uitgevoerde reparaties en een overzicht van de gemelde ongevallen op het speelterrein;
Overwegende dat voor de speeltoestellen met de Europese Norm EN 1176 geen risicoanalyse van het toestel zelf moet uitgevoerd worden; dat indien de norm niet van toepassing is of geen gegevens bekend zijn, er een risicoanalyse moet uitgevoerd worden;
Overwegende dat er wel een risicoanalyse van de omgeving (speelterrein) dient plaats te vinden;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de veiligheid van speeltoestellen;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 maart 2001 betreffende de uitbating van speelterreinen;
De risicoanalyse en het logboek van het speelterrein gelegen op het sportcentrum Aalter goed te keuren.
De onderhoudsinspecties, de vastgestelde gebreken, de hiermee samengaande reparaties van de speeltoestellen gelegen op het sportcentrum Aalter op te nemen in het logboek.
De gemelde ongevallen op het speelterrein gelegen op het sportcentrum Aalter op te nemen in het logboek.
Gelet op de facturen aan het gemeentebestuur Aalter 339/2023 tot en met 490/2023;
Gelet op de facturen aan de politiezone Aalter 1566/2022 tot en met 1575/2022;
Gelet op de facturen aan de politiezone Aalter 145/2023 tot en met 168/2023;
Gelet op de vorderingen van het gemeentebestuur Aalter 3233/2023 tot en met 3360/2023;
Gelet op de betaallijsten van het gemeentebestuur Aalter L23/2023 tot en met L37/2023;
Gelet op de betaallijsten van de politiezone Aalter L3076/2022;
Gelet op de betaallijsten van de politiezone Aalter L3009/2023;
Gelet op artikel 177 1° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 dat bepaalt dat de financieel directeur in volle onafhankelijkheid instaat voor de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de beslissingen van de gemeente met budgettaire en financiële impact, overeenkomstig de voorwaarden, vermeld in artikel 266 en 267;
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus en alle latere wijzigingen inzonderheid artikel 30;
Gelet op het koninklijk besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie;
De inkomende facturen goed te keuren.
De vorderingen goed te keuren.
De betaallijsten goed te keuren.
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 21 december 2020 betreffende de goedkeuring van de begroting 2021 en het meerjarenplan 2021-2023 van de politiezone Aalter;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 20 december 2021 betreffende de goedkeuring van de begroting 2022 en het meerjarenplan 2022-2024 van de politiezone Aalter;
Overwegende dat het college bevoegd is voor:
- het financiële beheer, met behoud van de toepassing van de bevoegdheden van de gemeenteraad;
- het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten;
Overwegende de opgemaakte bestelbonnen van de politiezone Aalter: bestelbonnummers 190 - 191 - 192;
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst; gestructureerd op twee niveaus;
Gelet op het koninklijk besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie;
De bestelbonnen politiezone Aalter goed te keuren.
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 11 maart 2019, dat onder het begrip 'dagelijks bestuur' moet worden verstaan, alle uitgaven inzake exploitatiekosten tot een bedrag gelijk aan de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking - klassieke sectoren;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 19 december 2022 betreffende de goedkeuring van het meerjarenplan 2023/1 2020-2025;
Overwegende dat het college bevoegd is voor:
- het financiële beheer, met behoud van de toepassing van de bevoegdheden van de gemeenteraad;
- het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten;
Overwegende de opgemaakte bestelbonnen van het gemeentebestuur: G/2023/500 tot en met G/2023/560;
De bestelbonnen goed te keuren.
Gelet op de collegebeslissing van 9 januari 2023 betreffende het uitbreiden van het laagspanningsnet in de Léon Bekaertlaan op verzoek van Fluvius;
Gelet op de aanvraag van 1 februari 2023 van Equans voor het uitbreiden van het fibernet in de Léon Bekaertlaan 10;
Gelet op het ontwerpplan nr. DG070 – 13548183 – Aalter – Léon Bekaertlaan - A met aanduiding van de plaats van de werken;
Overwegende dat het fibernet wordt uitgebreid over een afstand van 40 meter op openbaar domein;
Overwegende dat voor het kruisen van de Léon Bekaertlaan gebruik moet gemaakt worden van een wachtbuis onder de rijweg;
Overwegende dat de werken in synergie met de andere nutsmaatschappijen worden uitgevoerd; dat de piloot van de werken, Fluvius, al heeft aangegeven de werken te starten op 9 februari 2023; dat de piloot van de werken al reeds de toelating voor de werken heeft ontvangen; dat de piloot van de werken steeds de eindverantwoordelijke is voor het herstel van het openbaar domein;
Goedkeuring te verlenen aan de aanvraag en het ontwerpplan nr. DG070 –13548183 – Aalter – Léon Bekaertlaan - A van Equans, Centrum-Zuid 3020 in Houthalen-Helchteren voor het uitbreiden van het fibernet in opdracht van Fiberklaar, mits er rekening gehouden wordt met de volgende voorwaarden:
Gelet op de collegebeslissing van 19 december 2022 betreffende het uitbreiden van het distributienet in de Hoge Kouter op verzoek van Fluvius;
Gelet op de aanvraag van 2 februari 2023 van Equans voor het uitbreiden van het fibernet in de Hoge Kouter;
Gelet op het ontwerpplan nr. DG070 – 13631128 – Aalter – Hoge Kouter - A met aanduiding van de plaats van de werken;
Overwegende dat het fibernet wordt uitgebreid over een afstand van 305 meter op openbaar domein;
Overwegende dat voor het kruisen van de Hoge Kouter gebruik moet gemaakt worden van een wachtbuis onder de rijweg;
Overwegende dat de werken in synergie met de andere nutsmaatschappijen worden uitgevoerd; dat de piloot van de werken Fluvius is; dat de piloot van de werken al reeds de toelating voor de werken heeft ontvangen; dat de piloot van de werken steeds de eindverantwoordelijke is voor het herstel van het openbaar domein;
Goedkeuring te verlenen aan de aanvraag en het ontwerpplan nr. DG070 –13631128 – Aalter – Hoge Kouter - A van Equans, Centrum-Zuid 3020 in Houthalen-Helchteren voor het uitbreiden van het fibernet in opdracht van Fiberklaar, mits er rekening gehouden wordt met de volgende voorwaarden:
Gelet op de aanvraag van 7 februari 2023 van Farys voor het uitvoeren van een drinkwateraftakking op vraag van een klant in de Molendreef 37;
Gelet op het ordernummer 81374875 met aanduiding van de plaats van werken;
Overwegende dat dit over een aansluiting gaat met graafwerk CAT2; dat er in uitvoering van artikel 17 van de Code Nutswerken van de VVSG toestemming aan het lokaal bestuur gevraagd moet worden;
Overwegende dat voor het uitvoeren van een drinkwateraftakking het openbaar domein over een afstand van 7 meter opgebroken wordt;
Goedkeuring te verlenen aan het ordernummer 81374875 van Farys, Stropstraat 1 in Gent voor het uitvoeren van een drinkwateraftakking op vraag van een klant, mits er rekening gehouden wordt met de volgende voorwaarden:
Gelet op de aanvraag van 7 februari 2023 van Fluvius voor het uitbreiden van het laagspanningsnet op vraag van een klant in de Drogenbroodstraat;
Gelet op het ontwerpplan nr. 6000013350_LS01 met aanduiding van de plaats van de werken;
Overwegende dat het laagspanningsnet wordt uitgebreid over een afstand van 205 meter op openbaar domein;
Overwegende dat langs het fietspad en in het voetpad wordt gewerkt, waardoor een veilig alternatief voor de fietsers en de voetgangers moet geboden worden bij uitvoering;
Overwegende dat voor het kruisen van de Drogenbroodstraat gebruik gemaakt wordt van een wachtbuis onder de rijweg;
Goedkeuring te verlenen aan de aanvraag en het ontwerpplan nr. 6000013350_LS01 van Fluvius, Bomastraat 11 in Gent voor het uitbreiden van het laagspanningsnet in de Drogenbroodstraat, mits er rekening gehouden wordt met de volgende voorwaarden:
Gelet op de planning van de cel Middelenbeheer, cel Burgerzaken (Grafmakers), cel Gebruiksbeheer en evenementen (Aalter Proper) en de cel Infrabeheer (Groendienst en Infra-fix);
De planning van de cel Middelenbeheer, cel Burgerzaken (grafmakers), cel Gebruiksbeheer en evenementen (Aalter Proper) en de cel Infrabeheer (Groendienst en Infra-fix) goed te keuren.
Gelet op het ministerieel besluit van 18 december 2015 betreffende het definitief vastleggen van het aangepast zoneringsplan van Knesselare;
Gelet op het ministerieel besluit van 18 december 2015 betreffende het definitief vastleggen van het gebiedsdekkend uitvoeringsplan (GUP);
Gelet op het ministerieel besluit van 29 oktober 2021 over de omgevingsvergunningsaanvraag van de ov Tussengemeentelijke Maatschappij der Vlaanderen voor Watervoorziening (TMVW) voor de aansluiting Waterstraat - Brugse Polder bekken gelegen te 9910 Aalter, Donkerstraat 2;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van prefusiebestuur Knesselare van 22 december 2004 betreffende de toetreding van de gemeente als Z-vennoot van TMVW waarbij de uitvoering van de lokale opdrachten inzake afvalwater en hemelwater op intergemeentelijk niveau op het grondgebied van prefusiegemeente Knesselare worden aangepakt door TMVW via de servicelijn AquaRio;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van prefusiebestuur Knesselare van 9 november 2016 betreffende de aanpassingen aan de agenda van de gemeenteraad van november 2016;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 12 juli 2021 betreffende de goedkeuring van het grondinnemingsdossier voor het rioleringsproject in de Schapersbosstraat, Donkerstraat, Keistraat en Knokkebaan (actie 1784);
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 9 mei 2022 betreffende het rioleringsproject Schapersbosstraat, Zandekensstraat, Donkerstraat, Keistraat, Knokkebaan. Grondinnemingen. Verkoopbeloftes. Lichten opties. Erfdienstbaarheden en werkzonevergoedingen. Overeenkomsten. Goedkeuring;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 12 juli 2022 betreffende het rioleringsproject Schapersbosstraat, Zandekensstraat, Donkerstraat, Keistraat, Knokkebaan. Ontwerp- en aanbestedingsdossier. Raming. Goedkeuring;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 21 november 2022 betreffende het rioleringsproject Schapersbosstraat, Zandekensstraat, Donkerstraat, Keistraat, Knokkebaan. Ontwerp-gunningsverslag. Goedkeuring;
Gelet op de collegebeslissing van 13 juni 2022 betreffende de infovergadering op woensdag 6 juli 2022 over het rioleringsproject in de Zandekensstraat, Schapersbosstraat, Donkerstraat, Keistraat en Knokkebaan (actie 1784);
Overwegende dat het wenselijk is een tweede infovergadering te organiseren om de bewoners en de eigenaren van woningen die betrokken zijn in het rioleringsproject op de hoogte te brengen van de planning en fasering van de werken; dat het Agentschap Wegen en Verkeer en Farys ook betrokken partijen zijn in het rioleringsproject en uitgenodigd zullen worden om een deel van de toelichting over het project voor hun rekening te nemen;
Overwegende het voorstel om de infovergadering op donderdag 23 maart 2023 te organiseren in het ‘Contactpunt’ in Knesselare;
Overwegende dat voldoende krediet beschikbaar is op budgetsleutel 2023/GBBGEBR/0710-20/614505/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN / receptiekosten;
De bewoners te informeren over het rioleringsproject, in samenwerking met Agentschap Wegen en Verkeer, Farys en Studiebureau Jonckheere, tijdens een infomoment op donderdag 23 maart 2023 om 20u in het Contactpunt te Knesselare.
Akkoord te gaan om aansluitend op de infovergadering een receptie in het Contactpunt te organiseren.
Overwegende dat de leidend ambtenaar bevoegd is voor het stellen van materiële (feitelijke) handelingen; dat het college bevoegd is voor het goedkeuren van meerwerken of (niet-essentiële) wijzigingen die besproken werden tijdens de werfvergadering;
Overwegende dat het college geïnformeerd werd over elementen die besproken werden tijdens de werfvergaderingen; dat het gaat om volgende verslagen:
De verslagen van de werfvergaderingen goed te keuren.
Gelet op actie 1538: Uitwerken van toeristische promotionele initiatieven zoals opgenomen in de meerjarenplanning 2023/1 2020-2025 van het lokaal bestuur, goedgekeurd door de gemeenteraad op 19 december 2022;
Gelet op het voorstel om een toeristische zomerzoektocht in alle deelkernen van Aalter te organiseren: dat aan alle erkende Aalterse feestcomités gevraagd werd om hier aan mee te werken;
Overwegende dat het de doelstelling is om wandelen en fietsen in eigen gemeente te bevorderen; dat de route gebaseerd zal zijn op de Aalterse achtroute; dat elk feestcomité instaat voor de invulling van de vragen langs de wandelzoektocht in eigen deelkern met een startpunt langs de Aalterse achtroute; dat de vragen in de zoektocht vooral gericht zullen zijn op weetjes en verhalen gelinkt aan elke specifieke deelkern;
Overwegende dat de zoektocht zou plaatsvinden vanaf 1 juli 2023 tot en met 30 september 2023;
Overwegende dat na afloop van de zomerzoektocht een prijsuitreiking zou georganiseerd worden;
Overwegende dat de zomerzoektocht via alle gemeentelijke diensten en de toeristische sector zal verspreid worden;
Overwegende dat deze zomerzoektocht gratis ter beschikking zal gesteld worden, zowel op papier als online;
Overwegende dat het indienen van de antwoordformulieren online dient te gebeuren, dat dit ook fysiek kan afgegeven worden in ArtA’A;
Overwegende dat team Cultuur en toerisme instaat voor de inhoudelijke uitwerking en op de opvolging van de zomerzoektocht;
Overwegende dat het opmaken van de brochure 9 werkuren in beslag neemt van de cel Communicatie, coördinatie en IT;
Overwegende dat voor de organisatie van de zomerzoektocht voldoende budget beschikbaar is op budgetsleutel 2023/ACT-1538/0521-20/614011/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN;
Akkoord te gaan met de organisatie van de zomerzoektocht 2023 in samenwerking met de erkende gemeentelijke feestcomités.
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 26 januari 2023 van de firma Lamote in Brugge tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in Manewaarde, meer bepaald de berm ter hoogte van het gebouw gelegen Manewaarde 30+ (elektriciteitscabine), gedurende de periode van 20 februari 2023 tot en met 10 maart 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Elia;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone waarbij de voetgangers hun traject dienen verder te zetten op de rijweg;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de voetgangers en fietsers de werfzone op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat het wenselijk is om de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden op te leggen indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Lamote in Brugge een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in Manewaarde, meer bepaald de berm ter hoogte van het gebouw gelegen Manewaarde 30+ (elektriciteitscabine), gedurende de periode van 20 februari 2023 tot en met 10 maart 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Elia, mits de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden worden nageleefd indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 20 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 1 februari 2023 van de firma Hardo in Lokeren tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Hoge Kouter, meer bepaald de berm en een deel van de rijweg, gedurende de periode van 22 februari 2023 tot en met 21 april 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone, dit op een versmalde rijstrook waarbij de verkeersdoorstroming verloopt via beurtelingse passage en waarbij een snelheidsbeperking tot 30 km/u van toepassing zal zijn;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de voetgangers en fietsers de werfzone op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat het wenselijk is om de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden op te leggen indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Hardo in Lokeren een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Hoge Kouter, meer bepaald de berm en een deel van de rijweg, gedurende de periode van 22 februari 2023 tot en met 21 april 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius, mits de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden worden nageleefd indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 22 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 2 februari 2023 van de firma Tasoz in Lokeren tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Processieweg, meer bepaald de berm en een deel van de rijweg ter hoogte van het gebouw gelegen Processieweg 3A, gedurende de periode van 23 februari 2023 tot en met 13 maart 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen (aansluiting van een woning via een ondergrondse boring), in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone, dit op een versmalde rijstrook;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de voetgangers en fietsers de werfzone op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat het wenselijk is om de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden op te leggen indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Tasoz in Lokeren een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Processieweg, meer bepaald de berm en een deel van de rijweg ter hoogte van het gebouw gelegen Processieweg 3A, gedurende de periode van 23 februari 2023 tot en met 13 maart 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen (aansluiting van een woning via een ondergrondse boring), in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius, mits de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden worden nageleefd indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 23 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de collegebeslissing van 9 januari 2023 betreffende de afgifte van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein, door de firma Hardo in Lokeren, in de Karabiniersstraat, meer bepaald het wandel- en fietspad in het deel tussen de Aalterseweg en het gebouw gelegen Karabiniersstraat 29, gedurende 5 werkdagen tijdens de periode van 16 januari 2023 tot en met 24 februari 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen voor het gebouw met adres Urselseweg 10, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius;
Gelet op de aanvraag van 3 februari 2023 van de firma Hardo in Lokeren tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Karabiniersstraat, meer bepaald het wandel- en fietspad gelegen tussen de Aalterseweg en het gebouw gelegen Karabiniersstraat 29, gedurende 5 werkdagen tijdens de periode van 25 februari 2023 tot en met 10 maart 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen voor het gebouw met adres Urselseweg 10, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat de werkzaamheden niet zullen uitgevoerd worden tijdens de vergunde periode van 16 januari 2023 tot en met 24 februari 2023 omwille van een verschuiving in de werkplanning van de nutsmaatschappij Fluvius;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden het wandel- en fietspad gelegen tussen de Aalterseweg en het gebouw gelegen Karabiniersstraat 29, volledig wordt afgesloten en dat voor de fietsers en voetgangers een wegomleiding wordt uitgestippeld via de Aalterseweg, Urselseweg en Karabiniersstraat;
Overwegende dat het wenselijk is om de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden op te leggen indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Hardo in Lokeren een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Karabiniersstraat, meer bepaald het wandel- en fietspad in het deel tussen de Aalterseweg en het gebouw gelegen Karabiniersstraat 29, gedurende 5 werkdagen tijdens de periode van 25 februari 2023 tot en met 10 maart 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen voor het gebouw met adres Urselseweg 10, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius, mits de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden worden nageleefd indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 25 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 2 februari 2023 van de firma Cona in Lokeren tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Ommegangstraat, meer bepaald de berm ter hoogte van de woning gelegen Ommegangstraat 37, gedurende de periode van 1 maart 2023 tot en met 8 maart 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone waarbij de voetgangers hun traject dienen verder te zetten op de rijweg;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de voetgangers en fietsers de werfzone op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat het wenselijk is om de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden op te leggen indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Cona in Lokeren een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Ommegangstraat, meer bepaald de berm ter hoogte van de woning gelegen Ommegangstraat 37, gedurende de periode van 1 maart 2023 tot en met 8 maart 2023, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius, mits de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden worden nageleefd indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 1 maart 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 3 februari 2023 van mevrouw Nicole Sergeant, Rozenlaan 1 in 9880 Aalter, tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Rozenlaan, meer bepaald een deel van de rijweg ter hoogte van de woning gelegen Rozenlaan 1, voor het plaatsen van een container, gedurende de periode van 3 maart 2023 tot en met 16 maart 2023, voor eigen rekening;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone, dit op een versmalde rijstrook waarbij de verkeersdoorstroming verloopt via beurtelingse passage;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de voetgangers en fietsers de werfzone op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan mevrouw Nicole Sergeant, Rozenlaan 1 in 9880 Aalter, een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Rozenlaan, meer bepaald een deel van de rijweg ter hoogte van de woning gelegen Rozenlaan 1, voor het plaatsen van een container, gedurende de periode van 3 maart 2023 tot en met 16 maart 2023, voor eigen rekening.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 3 maart 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 6 februari 2023 van de firma Trafiroad in Lokeren tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Heirstraat, meer bepaald de berm en een deel van de rijweg ter hoogte van het gebouw gelegen Heirstraat 71, op 27 en 28 februari 2023, voor het uitvoeren van herstellingswerken aan een kopmuur, in opdracht van de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone waarbij de verkeersdoorstroming wordt geregeld via driekleurige verkeerslichten;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de voetgangers en fietsers de werfzone op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Trafiroad in Lokeren een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Heirstraat, meer bepaald de berm en een deel van de rijweg ter hoogte van het gebouw gelegen Heirstraat 71, op 27 en 28 februari 2023, voor het uitvoeren van herstellingswerken aan een kopmuur, in opdracht van de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 27 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de collegebeslissing van 13 juni 2022 betreffende de principiële goedkeuring van het onderhoudsprogramma ‘Groot onderhoud lokale wegen – bitumineuze en cementgebonden verhardingen’ met een uitbreiding van het eerstvolgende programma;
Gelet op de aanvraag van 8 februari 2023 van de firma Stadsbader N.V. in Harelbeke tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Korte Kave, gedurende de periode van 14 februari 2023 tot en met 31 maart 2023 (ongeveer 2 weken uitvoeringstermijn en ongeveer 1 maand uithardingstermijn), voor het uitvoeren van herstellingswerken aan het wegdek, in opdracht van het Lokaal bestuur Aalter;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden de volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van toepassing zullen zijn:
Overwegende dat het wenselijk is om de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden op te leggen indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Stadsbader N.V. in Harelbeke een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Korte Kave, gedurende de periode van 14 februari 2023 tot en met 31 maart 2023, voor het uitvoeren van herstellingswerken aan het wegdek, in opdracht van het Lokaal bestuur Aalter, mits de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden worden nageleefd indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 14 februari 2023 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op het koninklijk besluit van 16 maart 1968 houdende de wet betreffende de politie over het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 november 1997 houdende de reglementering van de organisatie van sportwedstrijden of sportcompetities voor auto’s die geheel of gedeeltelijk op de openbare weg plaatsvinden, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op de aanvraag van 14 december 2022 van de vereniging T.A.C. Tieltse Automobielclub vzw in Tielt in verband met de organisatie van de activiteit 48ste T.A.C. Rally op vrijdag 7 april 2023 (verkenning) en zaterdag 8 april 2023 (officiële wedstrijd);
Overwegende dat de klassementsproef Oosthoek deels plaatsvindt op het grondgebied Aalter, namelijk via het volgende traject: grondgebied Tielt, Reigerbeekstraat, Artemeersstraat, Duinenstraat, Artemeersstraat, grondgebied Tielt, Artemeersstraat, Kanegemsestraat, grondgebied Deinze;
Overwegende dat de volgende timing wordt voorzien:
Overwegende dat de volgende aspecten dienen vastgelegd te worden:
Overwegende dat de organisator in het bezit dient te zijn van een voorlopige toelating voor het organiseren van een doortocht op het grondgebied Aalter in het kader van de activiteit 48ste T.A.C. Rally op 7 en 8 april 2023 zodat de officiële aanvraag kan gebeuren bij de provincie Oost-Vlaanderen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de vereniging T.A.C. Tieltse Automobielclub vzw in Tielt een voorlopige toelating af te leveren voor het organiseren van de activiteit 48ste T.A.C. Rally met de volgende timing:
met doortocht via het volgende traject: grondgebied Tielt, Reigerbeekstraat, Artemeersstraat, Duinenstraat, Artemeersstraat, grondgebied Tielt, Artemeersstraat, Kanegemsestraat, grondgebied Deinze.
Tijdens de activiteit de volgende tijdelijke maatregelen in te voeren:
Deze beslissing ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving over te maken aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op de collegebeslissing van 8 februari 2022 van gemeentebestuur Lievegem betreffende de goedkeuring procedure paddentrek;
Gelet op de aanvraag van 28 januari 2023 van gemeentebestuur Lievegem en de aanvraag van 8 februari 2023 van Natuurpunt Zomergem, om extra signalisatie te plaatsen in de Veldkruisstraat en Keigatstraat in functie van de activiteit Paddentrek, afhankelijk van de locatie waar de padden oversteken tijdens de periode van 15 februari 2023 tot en met 14 april 2023, met een maximumperiode van 30 dagen na de eerste melding van de vereniging Natuurpunt Zomergem;
Overwegende dat wordt gevraagd om tijdens de periode van 15 februari 2023 tot en met 14 april 2023, met een maximumperiode van 30 aaneensluitende dagen na de eerste melding van de vereniging Natuurpunt Zomergem, namelijk de geldende verkeersmaatregel in de Veldkruisstraat en Keigatstraat, naar gelang van de oversteekplaats van de padden, het verbod van alle voertuigen, in beide richtingen, met uitzondering voor het plaatselijk verkeer, extra te signaleren;
Overwegende dat Natuurpunt Zomergem aangeeft dat het afsluiten gedurende 30 dagen binnen deze periode voldoende is voor de paddentrek;
Overwegende dat Natuurpunt Zomergem de paddentrek nauw opvolgt; dat door de onderlinge afspraak voor een eerste melding, met alle betrokken partners, ervoor gezorgd wordt dat de extra signalisatie enkel geplaatst wordt tijdens de effectieve paddentrek;
Overwegende dat de geldende verkeersmaatregel in de Veldkruisstraat en Keigatstraat: het verbod van alle voertuigen, in beide richtingen, met uitzondering voor het plaatselijk verkeer, extra kan gesignaleerd worden door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met een onderbord type V met de tekst “Uitgezonderd plaatselijk verkeer" met aanvullend een gevarendriehoek met de afbeelding van een pad erop, op volgende mogelijke locaties, naargelang de oversteekplaats van de padden:
Overwegende dat de gemeente Lievegem een extra hekken zal plaatsen aan de Bauwerwaan om de geldende verkeersmaatregel: het verbod van alle voertuigen, in beide richtingen, met uitzondering voor het plaatselijk verkeer, extra te signaleren, samen met een gevarendriehoek met de afbeelding van een pad erop;
Overwegende dat akkoord kan gegaan worden om de extra signalisatie te voorzien in de Veldkruisstraat en Keigatstraat in functie van de paddentrek; dat deze signalisatie door de cel Middelenbeheer kan geleverd, geplaatst en opgehaald worden;
Overwegende dat vrijwilligers 's avonds op pad zullen zijn om de padden veilig over te zetten in de Veldkruisstraat en Keigatstraat; dat het wenselijk is politiezone Aalter hiervan op de hoogte te brengen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Ter gelegenheid van de activiteit Paddentrek extra signalisatie te voorzien in de Veldkruisstraat en Keigatstraat tijdens de periode van 15 februari 2023 tot en met 14 april 2023, met een maximumperiode van 30 aaneensluitende dagen na de eerste melding van de vereniging Natuurpunt Zomergem, in functie van de paddentrek.
Van 15 februari 2023 tot en met 14 april 2023, met een maximumperiode van 30 aaneensluitende dagen na de eerste melding van de vereniging Natuurpunt Zomergem, een verkeersbord C3 op hekken met een onderbord type V met de tekst “Uitgezonderd plaatselijk verkeer" en een gevarendriehoek met de afbeelding van een pad erop, te plaatsen op volgende mogelijke locaties, naargelang de oversteekplaats van de padden:
De nodige extra verkeerssignalisatie ter plaatse te laten brengen, plaatsen en ophalen door de cel Middelenbeheer.
De lokale politie Aalter op de hoogte te brengen dat tijdens de periode van 15 februari 2023 tot en met 14 april 2023, met een maximumperiode van 30 aaneensluitende dagen na de eerste melding van de vereniging Natuurpunt Zomergem, 's avonds vrijwilligers aan het werk zullen zijn in de Veldkruisstraat en Keigatstraat om de padden over te zetten.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
de Politiezone Aalter
het gemeentebestuur Lievegem
Natuurpunt Zomergem
de aanvrager.