Artikel 89 van het decreet over het lokaal bestuur: De notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende gewone vergadering van het vast bureau;
Het verslag van 10 oktober 2022 goed te keuren, te bezorgen aan de leden van de raad voor maatschappelijk welzijn en - mits anonimisering - te publiceren op de gemeentelijke website.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 50 en 83 die bepalen dat het vast bureau zo dikwijls vergadert als de zaken die tot zijn bevoegdheid behoren, het vereisen;
Gelet op de beslissing van het vast bureau op 6 december 2021 betreffende de planning van de zittingen van het vast bureau en van de raad voor maatschappelijk welzijn in 2022;
Gelet op het voorstel van kalender:
Maandag 24 oktober 2022 - vast bureau
Maandag 31 oktober 2022 - geen vast bureau
Maandag 7 november 2022 - vast bureau
Maandag 14 november 2022 - geen vast bureau
De kalender goed te keuren.
Gelet op de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 13 mei 2019 betreffende het definitief vaststellen van de definiëring van het dagelijks personeelsbeheer;
Gelet op de beslissingen genomen door de algemeen directeur aangaande het dagelijks personeelsbeheer;
Overwegende dat het vast bureau ter zitting geïnformeerd werd over deze beslissingen door de algemeen directeur;
De rapportering goed te keuren.
Gelet op het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 11 maart 2019, dat onder het begrip 'dagelijks bestuur' moet worden verstaan, alle uitgaven inzake exploitatiekosten tot een bedrag gelijk aan de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking - klassieke sectoren;
Gelet op het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 20 december 2021 betreffende de goedkeuring van het meerjarenplan 2022/1 2020-2025;
Overwegende dat het vast bureau bevoegd is voor:
- het financiële beheer, onder voorbehoud van de bevoegdheden van de raad voor maatschappelijk welzijn;
- het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten;
Overwegende de opgemaakte bestelbonnen O/2022/129;
De bestelbonnen goed te keuren.
Overwegende dat er bij het contactpunt in De Plaats 14 in 9910 Aalter een brievenbus aanwezig is die regelmatig geleegd wordt; dat de ontvangen post dient bezorgd te worden in de Europalaan 22 in 9880 Aalter voor de toewijzing van de poststukken aan de bevoegde medewerker van het lokaal bestuur;
Overwegende dat er 9 personen zijn die een begeleiding hebben bij het OCMW in de vorm van budgetbeheer of budgetbegeleiding die gebruik maken van de brievenbus in De Plaats 14 in 9910 Aalter; dat er facturen voor betaling worden gedeponeerd in de brievenbus; dat door het traject dat de brieven en facturen dienen te doorlopen de tijdige betaling van een factuur in het gedrang kan komen;
Overwegende dat brieven en facturen rechtstreeks kunnen gepost worden in de brievenbus in de Europalaan 22 in 9880 Aalter; dat de ontvangen post in deze brievenbus sneller verwerkt kan worden;
Overwegende dat bovengenoemde 9 personen aangeschreven zullen worden door de sociale dienst met de vraag om de post rechtstreeks te bezorgen in de Europlaan 22 in 9980 Aalter; dat er bij problemen alternatieve mogelijkheden zijn om de post te bezorgen zoals het doorsturen van de post per e-mail, het persoonlijk afgeven van post op een bureelgesprek of huisbezoek en het meegeven van post met een medewerker van een thuiszorgdienst, familielid of kennissen;
De brievenbus in het contactpunt in De Plaats 14 in 9910 Aalter niet meer gebruiken voor ontvangst van facturen in het kader van een dossier budgetbeheer of budgetbegeleiding.
De personen die gebruik maken van deze brievenbus voor het deponeren van facturen hiervan schriftelijk op de hoogte brengen.