Gelet op artikel 50 van het decreet over het lokaal bestuur: De notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende gewone vergadering van het college van burgemeester en schepenen;
Het verslag van de zitting van 29 augustus 2022 goed te keuren, te bezorgen aan de raadsleden en - mits anonimisering- te publiceren op de gemeentelijke website.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 50 dat bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen zo dikwijls vergadert als de zaken die tot zijn bevoegdheid behoren, het vereisen;
Gelet op de collegebeslissing van 6 december 2021 betreffende de planning van de zittingen van het college en van de gemeenteraad in 2022;
Gelet op het voorstel van kalender:
Maandag 12 september 2022 - college - gemeenteraad;
Maandag 19 september 2022 - geen college
Maandag 26 september 2022 - college
Maandag 3 oktober 2022 - college
De kalender goed te keuren.
Gelet op de wet van 11 februari 2022 tot bekrachtiging van het koninklijk besluit van 27 januari 2022 houdende de afkondiging van de instandhouding van de epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19-pandemie;
Gelet op de wet van 11 maart 2022 tot opheffing van de instandhouding van de epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19- pandemie;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 oktober 2021 houdende de afkondiging van de epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 oktober 2021 houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie te voorkomen of te beperken;
Gelet op het koninklijk besluit van 5 maart 2022 houdende wijziging van het koninklijk besluit van 28 oktober 2021 houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19-pandemie te voorkomen of te beperken;
Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen ter zitting mondeling geïnformeerd werd over de evolutie van het aantal besmettingen in de gemeente en de acties in het vaccinatiecentrum;
De rapportering goed te keuren.
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 13 mei 2019 betreffende het definitief vaststellen van de definiëring van het dagelijks personeelsbeheer;
Gelet op de beslissingen genomen door de algemeen directeur aangaande het dagelijks personeelsbeheer;
Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen ter zitting geïnformeerd werd over deze beslissingen door de algemeen directeur;
De rapportering goed te keuren.
Overwegende dat wordt vastgesteld dat er niet altijd een uniforme werking en opvolging van de verschillende adviesraden is; dat het vanuit de administratieve ondersteuning wenselijk is deze werking en opvolging sterker op elkaar af te stemmen en eenvormiger op te volgen;
Overwegende dat sommige adviesraden wel en anderen niet hun verslagen van de algemene vergadering en/of dagelijks bestuur bezorgen; dat uit sommige ontvangen verslagen niet altijd even duidelijk een advies kan worden gedistilleerd; dat door onduidelijke formulering in verslagen mogelijks het ongenoegen kan optreden waarbij men geen of onvoldoende passend antwoord krijgt op de geformuleerde zaken;
Overwegende dat de ingediende adviezen door de verschillende adviesraden niet altijd duidelijk en helder geformuleerd worden; dat motivatie en eventuele voorstellen tot oplossing vaak ontbreken waardoor de gewenste uitkomst niet altijd even duidelijk is; dat het wenselijk is om adviesvragen te ontvangen waarbij minimaal een probleemschets en een voorstel tot oplossing bij worden geformuleerd;
Overwegende dat, wanneer de adviesraad dit wenst en duidelijk aangeeft, het verslag van de algemene vergadering op de gemeentelijke website wordt gepubliceerd; dat de verslagen van de dagelijkse besturen niet op de gemeentelijke website worden gepubliceerd; dat de jaarverslagen van de adviesraden verplicht na goedkeuring door de gemeenteraad worden gepubliceerd op de gemeentelijke website;
Overwegende dat tijdens de bijeenkomsten van de adviesraden veelal een vertegenwoordiger van het college van burgemeester en schepenen aanwezig is die duiding kan geven over de opgenomen agendapunten;
Overwegende dat elke adviesraad, op zijn verzoek, op niet-permanente basis raadgevers kan uitnodigen met betrekking tot een specifiek agendapunt; dat hiervoor ook beroep gedaan kan worden op de administratie van het lokaal bestuur mits voorafgaandelijk een aanvraag wordt gericht aan de algemeen directeur; dat uit de praktijk blijkt dat de aanwezigheid van een medewerker van het lokaal bestuur sterk afhangt van adviesraad per adviesraad; dat deze aanwezigheid vaak als positief wordt ervaren in de zin van een directere lijn van samenwerking, een meer omvattende duiding van bepaalde zaken en dit op onder andere wettelijk vlak, dat de aanwezigheid minder wenselijk is als er andere overlegstructuren zijn waarbij de actoren en de medewerker van het lokaal bestuur elkaar treffen;
Overwegende dat het strategisch meerjarenplan 2020-2025 voor elke adviesraad een aparte actie bevat; dat de opvolging van deze acties hoofdzakelijk door de cel Organisatiebeheersing gebeurt; dat het volgens het managementteam wenselijk is om deze acties te laten beheren door de betrokken cellen omdat deze het dichtst bij de adviesraad staan; dat er een centraal actieplan in het strategisch meerjarenplan is die overkoepelend over de betreffende acties is opgebouwd, namelijk AP0801_002 Inhoudelijk en financieel ondersteunen van de adviesraden in hun werking; dat het managementteam duidt dat het centraal beheren en opvolgen van dit actieplan verder dient te gebeuren door de cel Organisatiebeheersing alsook het toezicht over de adviesraden heen en de centrale opvolging van de ontvangen adviezen; dat de huidige opvolging van de verschillende adviesraden door de volgende cellen gebeurt:
Adviesraad | Huidige cel voor opvolging van de adviesraad |
Cultuurraad | cel COBA (cultuur & toerisme) |
Jeugdraad | cel Organisatiebeheersing |
Lokaal overleg kinderopvang | cel Jeugdwerk en welzijn |
Milieuadviesraad | cel ROL |
Raad lokale economie | cel Organisatiebeheersing |
Seniorenadviesraad | cel Organisatiebeheersing |
Sociale raad | cel Organisatiebeheersing |
Sportraad | cel Sport |
Overwegende dat de adviesraden vanuit het college van burgemeester en schepenen op heden als volgt worden opgevolgd en bijgewoond:
Adviesraad | Vertegenwoordiger vanuit het college van burgemeester en schepenen |
Cultuurraad | Herlinde Trenson |
Jeugdraad | Mathias Van de Walle |
Lokaal overleg kinderopvang | Kristof De Blaere |
Milieuadviesraad | Patrick Hoste |
Raad lokale economie | Philippe Verleyen |
Seniorenadviesraad | Johan Van den Kerchove |
Sociale raad | Johan Van den Kerchove |
Sportraad | Mathias Van de Walle |
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 304 §3 dat stelt dat Onder voorbehoud van de wettelijke en decretale bepalingen die op dit gebied gelden, kan alleen de gemeenteraad overgaan tot de organisatie van raden en overlegstructuren die als opdracht hebben op regelmatige en systematische wijze het gemeentebestuur te adviseren;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 25 januari 2019 betreffende de goedkeuring van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad, inzonderheid artikel 36, betreffende de adviesraden;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 11 maart 2019 betreffende de goedkeuring van de hersamenstelling van de adviesraden waarin werd beslist dat de volgende adviesraden worden uitgenodigd om zich opnieuw samen te stellen: cultuurraad, sportraad, jeugdraad, milieuraad, raad lokale economie, sociale raad, seniorenraad en lokaal overleg kinderopvang;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 juni 2021 betreffende de goedkeuring van het Algemeen reglement op de Adviesraden;
Gelet op de collegebeslissing van 18 februari 2019 betreffende de hersamenstelling van de adviesraden waarbij principieel akkoord werd gegaan tot het hersamenstellen van de volgende adviesraden: cultuurraad, sportraad, jeugdraad, milieuraad, raad lokale economie, sociale raad, seniorenraad, lokaal overleg kinderopvang;
Om de verslagen van de algemene vergadering en het dagelijks bestuur van de adviesraden ter kennis voor te leggen aan het college van burgemeester en schepenen en dit onder de vorm van een C-punt.
Om de ontvangen adviezen te uniformiseren en hiervoor het sjabloon in bijlage te laten gebruiken door de adviesraden.
Het beheer van de betreffende acties in het strategisch meerjarenplan 2020-2025 decentraal toe te passen en de opvolging als volgt te voorzien:
De supervisie en het toezicht over de adviesraden, volgens het actieplan AP0801_002 Inhoudelijk en financieel ondersteunen van de adviesraden in hun werking, heen alsook de centrale beheersing van de adviesvragen verder te laten gebeuren door de cel Organisatiebeheersing.
Een evaluatie uit te voeren op de ondersteuning van het lokaal bestuur aan de door haar opgerichte adviesraden. Deze evaluatie voor te leggen aan het managementteam.
Gelet op de facturen aan het gemeentebestuur Aalter 5.185/2022 tot en met 5.830/2022;
Gelet op de facturen aan de politiezone Aalter 9122022 tot en met 930/2022;
Gelet op de vorderingen van het gemeentebestuur Aalter 14.525/2022 tot en met 17.710/2022;
Gelet op de betaallijsten van het gemeentebestuur Aalter L390/2022 tot en met L455/2022;
Gelet op de betaallijsten van de politiezone Aalter L3054/2022;
Gelet op artikel 177 1° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 dat bepaalt dat de financieel directeur in volle onafhankelijkheid instaat voor de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de beslissingen van de gemeente met budgettaire en financiële impact, overeenkomstig de voorwaarden, vermeld in artikel 266 en 267;
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus en alle latere wijzigingen inzonderheid artikel 30;
Gelet op het koninklijk besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie;
De inkomende facturen goed te keuren.
De vorderingen goed te keuren.
De betaallijsten goed te keuren.
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 11 maart 2019, dat onder het begrip 'dagelijks bestuur' moet worden verstaan, alle uitgaven inzake exploitatiekosten tot een bedrag gelijk aan de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking - klassieke sectoren;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 20 december 2021 betreffende de goedkeuring van het meerjarenplan 2022/1 2020-2025;
Overwegende dat het college bevoegd is voor:
- het financiële beheer, met behoud van de toepassing van de bevoegdheden van de gemeenteraad;
- het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten;
Overwegende de opgemaakte bestelbonnen van het gemeentebestuur: G/2022/1677 tot en met G/2022/1721;
De bestelbonnen goed te keuren.
Gelet op de aanvraag van 26 augustus 2022 van Telenet voor het plaatsen van een ondergrondse kabel in de Gouvernementstraat 20;
Gelet op het uitvoeringsplan nr. 25077646 met aanduiding van de plaats van de werken;
Overwegende dat voor het plaatsen van 78 meter kabelnet over een lengte van 28 meter in open sleuf op openbaar domein wordt gewerkt;
Goedkeuring te verlenen aan de aanvraag en het ontwerpplan nr.25077646 van Telenet, Antoon Catriestraat 18 in Drongen voor het plaatsen van een ondergrondse kabel, mits er rekening gehouden wordt met de volgende voorwaarden:
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 juni 2021 betreffende de goedkeuring van de codex erkenning verenigingen - subsidiëring - zalen- en materialengebruik met addenda en retributiereglement;
Gelet op de collegebeslissing van 16 augustus 2021 betreffende de erkenning van Aalterse verenigingen conform de vernieuwde procedure;
Gelet op de collegebeslissing van 30 augustus 2021 betreffende de erkenning van onder andere de Aalterse Zwemvereniging onder klantentype C1/3/3 Sportvereniging met jeugdwerking in competitie;
Gelet op de e-mail van 25 augustus 2022 van de Aalterse Zwemvereniging dat de vereniging vanaf 1 september 2022 stopt met competitiewerking;
Overwegende dat het klantentype van de Aalterse Zwemvereniging toegekend is op basis van competitiewerking en dient gewijzigd te worden naar klantentype C1/3/2 Sportvereniging;
Om het klantentype van de erkende Aalterse Zwemvereniging te wijzigen van C1/3/3 Sportvereniging met jeugdwerking in competitie naar C1/3/2 Sportvereniging.
Gelet op de collegebeslissing van 31 augustus 2020 betreffende de goedkeuring van de stopzetting van de plaatsingsprocedure (raamcontract) 'Leveren van kermisaffiches';
Gelet op de septemberkermis in Aalter-centrum van 16 tot en met 25 september 2022, waarbij verschillende nevenactiviteiten worden georganiseerd door het lokaal bestuur en diverse verenigingen;
Gelet op het voorgestelde kermisprogramma als bijlage;
Overwegende dat er voor de septemberkermis in Aalter-centrum jaarlijks 30 tricolore affiches gedrukt worden;
Overwegende dat de lay-out en de druk van de kermisaffiches wordt voorzien door de cel Communicatie, coördinatie en IT van het lokaal bestuur;
Het ontwerp van de kermisaffiche voor de septemberkermis 2022 in Aalter-centrum goed te keuren.
Gelet op de planning van de cel Middelenbeheer, cel Burgerzaken (Grafmakers), cel Gebruiksbeheer en Evenementen (Aalter Proper) en de cel Infrabeheer (Groendienst en Infra-fix);
De planning van de cel Middelenbeheer, cel Burgerzaken (grafmakers), cel Gebruiksbeheer en evenementen (Aalter Proper) en de cel Infrabeheer (Groendienst en Infra-fix) goed te keuren.
Gelet op het algemeen politiereglement op de administratieve sanctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 13 juni 2022, meer bepaald artikel 52 betreffende het voeren en plaatsen van publiciteit en het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden en artikel 58 betreffende de voorwaarde tot goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen voor het verlenen van een afwijking hierop;
Gelet op de aanvraag van 31 augustus 2022 van de vereniging KSA Aalter tot het bekomen van een toelating voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden naar aanleiding van de activiteit Startdag KSA Aalter op zaterdag 24 september 2022;
Overwegende dat toelating kan worden verleend voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden, mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
Overwegende dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen;
Gelet op het algemeen politiereglement op de administratieve sanctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 14 september 2020, meer bepaald artikel 52 betreffende het voeren en plaatsen van publiciteit en het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden en artikel 58 betreffende de voorwaarde tot goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen voor het verlenen van een afwijking hierop;
Aan de vereniging KSA Aalter toelating te verlenen voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden naar aanleiding van de activiteit Startdag KSA Aalter op zaterdag 24 september 2022, mits wordt voldaan aan de volgende voorwaarden:
Aan de aanvrager te melden dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan de aanvrager.
Gelet op artikel 4 §5 van de wet betreffende de gemeentelijke administratieve sancties;
Gelet op het Algemeen Reglement van de Adviesraden (ARAR) dat van kracht is sinds 1 september 2021;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 13 juni 2022 betreffende de goedkeuring van het politiereglement op de gemeentelijke administratieve sanctie;
Gelet op de brief van politiezone Aalter van 6 augustus 2012 betreffende wijzigingen aan en aanvulling van het GAS-reglement;
Overwegende dat het oneigenlijk gebruik van vluchtige snuifmiddelen (zoals lachgas) met het oog op het bekomen van een roeseffect een steeds groter wordend probleem is in grootsteden; dat ook de politiezone Aalter hier (sporadisch) mee geconfronteerd wordt;
Overwegende dat het oneigenlijk gebruik van deze schadelijke middelen niet alleen ernstige gezondheidsrisico's inhoudt voor de gebruiker ervan, maar dikwijls ook tot een verstoring van de openbare orde leidt (bv. achterlaten van zwerfvuil, geluidsoverlast, coördinatieverlies met vallen in het verkeer tot gevolg);
Overwegende dat het oneigenlijk gebruik van deze schadelijke middelen dus ten zeerste afgeraden moet worden; dat er in een hogere wetgeving enkel een verbod bestaat op het verkopen van lachgaspatronen aan minderjarigen; dat de problematiek zich ondanks dit verbod toch blijft stellen; dat het bijgevolg te verantwoorden is een algemeen verbod op te nemen in het GAS-reglement; dat hiertoe een nieuw artikel 58bis aan het GAS-reglement wordt toegevoegd;
Overwegende dat de keuze voor een bis-artikel te verantwoorden is uit praktische overwegingen; dat alle artikelen van het GAS-reglement zijn opgenomen in het ISLP-systeem van de politiezone Aalter; dat dit systeem gebruikt wordt om efficiënt processen-verbaal op te stellen; dat een wijziging van de nummering van het GAS-reglement ook in het ISLP-systeem zou moeten worden doorgevoerd; dat dit een tijdrovende bezigheid is die eenvoudig vermeden kan worden door het gebruik van een bis-artikel;
Overwegende dat heliumballonnen die opgelaten worden, na enige tijd ook ergens neerkomen; dat deze ballonnen de natuur vervuilen en schadelijk zijn voor dieren; dat dit als rondvliegend zwerfvuil kan worden beschouwd;
Overwegende dat helium een edelgas is; dat dit een kostbare grondstof is die niet hernieuwbaar is; dat helium gebruikt wordt voor verschillende industriële en medische toepassingen (bv. MRI-scan); dat er bijgevolg niet ondoordacht gebruik mag gemaakt worden van helium;
Overwegende dat het in georganiseerd verband oplaten van ballonnen bijgevolg niet meer maatschappelijk verantwoord is; dat een verbod in het GAS-reglement zich opdringt; dat dergelijk verbod uiteraard enkel het oplaten in een georganiseerd verband (bv. herdenkingsdienst of ballonwedstrijd) viseert en niet het accidenteel loslaten van een ballon door een kind; dat hiertoe een vijfde paragraaf wordt toegevoegd aan artikel 47 van het GAS-reglement;
Overwegende dat de politiezone Aalter het gemeentebestuur op 6 augustus 2012 liet weten dat de provinciale sanctionerend ambtenaren van mening zijn dat de gemengde inbreuken niet enkel opgesomd moeten worden in artikel 4 van het GAS-reglement, maar ook expliciet uitgewerkt dienen te zijn om tot een ontvankelijk dossier te komen; dat toen, als gevolg van deze brief, het GAS-reglement werd aangepast en de gemengde inbreuken werden uitgeschreven in artikel 59 van het GAS-reglement;
Overwegende dat nu werd vastgesteld dat artikel 561, 1° Strafwetboek (nachtlawaai) en artikel 563, 3° Strafwetboek (lichte gewelddaden) wel zijn opgenomen in de opsomming in artikel 4, maar niet in artikel 59 van het GAS-reglement;
Overwegende dat geluidsoverlast in artikel 53 van het GAS-reglement wordt gedefinieerd en verboden; dat geluidsoverlast in het algemeen niet in een hogere regelgeving bestraft wordt; dat geluidsoverlast bijgevolg een gewone bestuurlijke inbreuk (GAS 1) is; dat nachtlawaai een bijzondere vorm van geluidsoverlast is; dat nachtlawaai wel opgenomen is in het strafwetboek; dat dit bijgevolg een gemengde inbreuk (GAS 2) is; dat nachtlawaai in navolging van het advies van de provinciale sanctionerend ambtenaren dus best eveneens wordt opgenomen in artikel 59 van het GAS-reglement; dat alle gemengde inbreuken op die manier gecentraliseerd zijn; dat hiertoe een dertiende paragraaf werd toegevoegd aan artikel 59 van het GAS-reglement;
Overwegende dat er tot op heden geen GAS-boetes konden worden uitgeschreven voor lichte gewelddaden zoals beoogd in artikel 563, 3° Strafwetboek omdat dit niet werd opgenomen in artikel 59 van het GAS-reglement; dat hiertoe een veertiende paragraaf wordt toegevoegd aan artikel 59 van het GAS-reglement;
Overwegende dat het GAS-reglement van toepassing is op minderjarigen vanaf 14 jaar; dat in dergelijk geval volgens artikel 4 §5 van de GAS-wet een voorafgaandelijk advies van de jeugdraad verplicht is bij elke wijziging die implicaties kan hebben voor minderjarigen;
Gelet op de wet van 24 juni 2013 en latere wijzigingen betreffende de gemeentelijke administratieve sancties, en meer in het bijzonder de artikelen 3 en 23;
Gelet op de Nieuwe Gemeentewet van 24 juni 1988, en meer in het bijzonder de artikelen 119, 119bis en 135, §2;
Het nieuwe GAS-reglement als ontwerp principieel goed te keuren.
Het (verplicht) advies aan de jeugdraad inzake het ontwerp van het nieuwe GAS-reglement op te vragen.
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 26 augustus 2022 van de firma De Jonghe in Eeklo tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Stationsstraat, meer bepaald het voetpad, de parkeerplaatsen en een deel van de rijweg ter hoogte van de gebouwen gelegen Stationsstraat 198 - 200, gedurende de periode van 12 september 2022 tot en met 23 september 2022, voor het uitvoeren van een rioolaansluiting en het herstellen van een rioolaansluiting in opdracht van het lokaal bestuur Aalter;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone waarbij de verkeersdoorstroming wordt geregeld via driekleurige verkeerslichten;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma De Jonghe in Eeklo een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Stationsstraat, meer bepaald het voetpad, de parkeerplaatsen en een deel van de rijweg ter hoogte van de gebouwen gelegen Stationsstraat 198 - 200, gedurende de periode van 12 september 2022 tot en met 23 september 2022, voor het uitvoeren van een rioolaansluiting en het herstellen van een rioolaansluiting in opdracht van het lokaal bestuur Aalter.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven er voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 12 september 2022 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de collegebeslissing van 13 juni 2022 betreffende de principiële goedkeuring van het onderhoudsprogramma 'Groot onderhoud lokale wegen - bitumineuze en cementgebonden verhardingen' met een uitbreiding van het eerstvolgende programma;
Gelet op de aanvraag van 30 augustus 2022 van de firma De Vriese in Koolskamp, tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Ganzeplas, meer bepaald de volledige rijweg, gedurende de periode van 12 september 2022 tot en met 30 september 2022, voor het uitvoeren van asfalteringswerken in opdracht van het lokaal bestuur Aalter;
Gelet op het ingediende signalisatieplan;
Overwegende dat ter hoogte van de werfzonde geen verkeer mogelijk is in de Ganzeplas en een wegomleiding voorzien wordt via de Steenweg op Deinze, Lobulckstraat en Prinsenstraat;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma De Vriese in Koolskamp een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Ganzeplas, voor het uitvoeren van asfalteringswerken gedurende de periode van 12 september 2022 tot en met 30 september 2022 in opdracht van het lokaal bestuur Aalter.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen.
Aan de aanvrager opdracht te geven er voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de aanvrager.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van deze vergunning te laten afdekken door de aanvrager.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 12 september 2022 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de collegebeslissing van 13 juni 2022 betreffende de principiële goedkeuring van het onderhoudsprogramma 'Groot onderhoud lokale wegen - bitumineuze en cementgebonden verhardingen' met een uitbreiding van het eerstvolgende programma;
Gelet op de aanvraag van 26 augustus 2022 van de firma Stadsbader N.V. in Harelbeke, tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Spildoorn, meer bepaald de volledige rijweg tussen het kruispunt Vaart-Zuid en Spildoorn 4, gedurende de periode van 12 september 2022 tot en met 3 oktober 2022, voor het uitvoeren van herstellingswerken aan de betonplaten, in opdracht van het lokaal bestuur Aalter;
Gelet op het ingediende signalisatieplan;
Overwegende dat ter hoogte van de werfzonde geen verkeer mogelijk is in de Spildoorn en een wegomleiding voorzien wordt via de Mariahovelaan, Museumstraat en Vaart-Zuid;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Stadsbader N.V. in Harelbeke een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Spildoorn, meer bepaald de volledige rijweg tussen het kruispunt Vaart-Zuid en Spildoorn 4, gedurende de periode van 12 september 2022 tot en met 3 oktober 2022, voor het uitvoeren van herstellingswerken aan de betonplaten, in opdracht van het lokaal bestuur Aalter.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen.
Aan de aanvrager opdracht te geven er voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de aanvrager.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van deze vergunning te laten afdekken door de aanvrager.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 12 september 2022 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 25 augustus 2022 van de firma Hardo in Lokeren tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Kwadamstraat, meer bepaald de berm en een deel van de rijweg, tijdens de periode van 12 september 2022 tot en met 29 september 2022, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Telenet;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone, dit op een versmalde rijstrook waarbij de verkeersdoorstroming verloopt via beurtelingse passage waarbij een snelheidsbeperking tot 30 km/u van toepassing zal zijn;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Hardo in Lokeren een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Kwadamstraat, meer bepaald de berm en een deel van de rijweg, tijdens de periode van 12 september 2022 tot en met 29 september 2022, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Telenet.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven er voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 12 september 2022 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 24 augustus 2022 van de heer Erwin Praet, Steenweg op Deinze 180 in Aalter tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Kapellelaan, meer bepaald de parkeerstrook ter hoogte van het gebouw met adres Steenweg op Deinze 180, gedurende de periode van 12 september 2022 tot en met 12 december 2022, voor het uitvoeren van bouwwerkzaamheden, voor eigen rekening;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de heer Erwin Praet, Steenweg op Deinze 180 in Aalter een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Kapellelaan, meer bepaald de parkeerstrook ter hoogte van het gebouw met adres Steenweg op Deinze 180, gedurende de periode van 12 september 2022 tot en met 12 december 2022, voor het uitvoeren van bouwwerkzaamheden, voor eigen rekening.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven er voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 12 september 2022 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 maart 2022 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de collegebeslissing van 13 juni 2022 betreffende de principiële goedkeuring van het onderhoudsprogramma 'Groot onderhoud lokale wegen - bitumineuze en cementgebonden verhardingen' met een uitbreiding van het eerstvolgende programma;
Gelet op de aanvraag van 1 september 2022 van de firma Stadsbader N.V. in Harelbeke om een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Drongengoedweg, meer bepaald het deel tussen de Urselseweg en Drongengoedweg 7, gedurende de periode van 8 september 2022 tot en met 7 oktober 2022 voor het uitvoeren van herstellingswerken aan het wegdek, in opdracht van het lokaal bestuur Aalter;
Gelet op het ingediend verkeerssignalisatieplan;
Overwegende dat tijdens de uitvoering van de werkzaamheden steeds doorgaand verkeer mogelijk zal zijn ter hoogte van de werfzone, dit via beurtelingse passage op een versmalde rijstrook;
Overwegende dat het wenselijk is om de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden op te leggen indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Aan de firma Stadsbader N.V. in Harelbeke een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Drongengoedweg, meer bepaald het deel tussen de Urselseweg en Drongengoedweg 7, gedurende de periode van 8 september 2022 tot en met 7 oktober 2022, voor het uitvoeren van herstellingswerken aan het wegdek, in opdracht van het lokaal bestuur Aalter, mits de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden worden nageleefd indien er dient gewerkt te worden in de omgeving van een boom of een bomenrij:
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen, en het ingediend verkeerssignalisatieplan.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de uitvoerder van de werken.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de uitvoerder van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven de omwonenden tijdig in kennis te stellen van de geplande werkzaamheden en de daaraan gekoppelde verkeershinder.
Aan de aanvrager opdracht te geven er voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 8 september 2022 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op de aanvraag van 14 juni 2022 van de cel Evenementen van het lokaal bestuur Aalter tot het bekomen van een toelating voor het invoeren van een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen naar aanleiding van de opstelling, werking en afbouw van de kermisattracties tijdens de Septemberkermis 2022 in Aalter-centrum;
Gelet op de veiligheidsvergadering van de Septemberkermis 2022 op 18 augustus 2022;
Overwegende dat wordt gevraagd om tijdens het op- en afbouwen van de kermisattracties een verkeersverbod in te voeren op volgende locaties:
op volgende tijdstippen:
waarbij de effectieve inname beperkt wordt tot de tijd die nodig is voor het op- en afbouwen van de kermisattracties;
Overwegende dat wordt gevraagd om de volgende tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen in te voeren (zie bijlage plan 1):
Overwegende dat wordt gevraagd om de volgende tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen in te voeren (zie bijlage plan 2):
op volgende tijdstippen:
Overwegende dat voor de invoering van een aangepaste verkeersregeling tijdens de activiteit de goedkeuring en uitvaardiging van een tijdelijk aanvullend politiereglement noodzakelijk is;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Naar aanleiding van de opstelling, werking en afbouw van de kermisattracties tijdens de Septemberkermis 2022 in Aalter-centrum een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen in te voeren.
Het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, te verbieden op volgende locaties:
op de volgende tijdstippen:
waarbij de effectieve inname beperkt wordt tot de tijd die nodig is voor het op- en afbouwen van de kermisattracties.
De verkeersmaatregel uit artikel 2 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met bijkomende hekkens over de volledige wegbreedte en met voldoende knipperlichten op volgende locaties:
Het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, met uitzondering van het plaatselijk verkeer, te verbieden op volgende locaties:
op de volgende tijdstippen:
De verkeersmaatregel uit artikel 4 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken en met een verkeersbord F45 en met een onderbord met de tekst “Uitgezonderd plaatselijk verkeer” en met voldoende knipperlichten op de volgende locaties:
Van woensdag 14 september 2022 om 11.00 u tot donderdag 22 september 2022 om 6.00 u het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, te verbieden op parking Boomgaard.
De verkeersmaatregel uit artikel 6 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met bijkomende hekkens over de volledige wegbreedte en met voldoende knipperlichten op parking Boomgaard ter hoogte van de aansluiting met de Stationsstraat.
Van woensdag 14 september 2022 om 11.00 u tot donderdag 22 september 2022 om 6.00 u een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren op parking Boomgaard.
De verkeersmaatregel uit artikel 8 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van voldoende verkeersborden E3, volgens noodwendigheid, met de onderborden type Xa – Xb – Xd en een onderbord met de tekst “van woensdag 14 september 2022 om 11.00 u tot donderdag 22 september 2022 om 6.00 u” op alle parkeerplaatsen en/of parkeerstroken op parking Boomgaard.
Van woensdag 14 september 2022 om 12.00 u tot maandag 26 september 2022 om 6.00 u het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, te verbieden op de parking Aard.
De verkeersmaatregel uit artikel 10 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met bijkomende hekkens over de volledige wegbreedte en met voldoende knipperlichten op parking Aard ter hoogte van de inritten van de parking.
Van woensdag 14 september 2022 om 12.00 u tot maandag 26 september 2022 om 6.00 u een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren op parking Aard.
De verkeersmaatregel uit artikel 12 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van voldoende verkeersborden E3, volgens noodwendigheid, met de onderborden type Xa – Xb – Xd en een onderbord met de tekst “van woensdag 14 september 2022 om 12.00 u tot maandag 26 september 2022 om 6.00 u” op alle parkeerplaatsen en/of parkeerstroken op parking Aard.
Op woensdag 14 september 2022 van 12.00 u tot 22.00 u een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren op de 2 parkeerplaatsen in de Boomgaard ter hoogte van de handelszaak Standaard Boekhandel.
De verkeersmaatregel uit artikel 14 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van voldoende verkeersborden E3, volgens noodwendigheid, met de onderborden type Xa – Xb – Xd en een onderbord met de tekst “van woensdag 14 september 2022 van 12.00 u tot 22.00 u” op de 2 parkeerplaatsen in de Boomgaard ter hoogte van de handelszaak Standaard Boekhandel.
Van dinsdag 13 september 2022 om 13.00 u tot dinsdag 27 september 2022 om 6.00 u op parking Cornelius een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren, meer bepaald op de eerste parkeerstrook gelegen aan de kant van het kerkhof.
De verkeersmaatregel uit artikel 16 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van voldoende verkeersborden E3, volgens noodwendigheid, met de onderborden type Xa – Xb – Xd en een onderbord met de tekst “van dinsdag 13 september 2022 om 13.00 u tot dinsdag 27 september 2022 om 6.00 u” op parking Cornelius, meer bepaald op de eerste parkeerstrook gelegen aan de kant van het kerkhof.
Van woensdag 14 september 2022 om 12.00 u tot dinsdag 27 september 2022 om 6.00 u een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren op parking Cornelius, meer bepaald op de eerste rij van de dubbele rij parkeerstroken (grenzend aan de eerste parkeerstrook) aan de kant van het kerkhof.
De verkeersmaatregel uit artikel 18 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van voldoende verkeersborden E3, volgens noodwendigheid, met de onderborden type Xa – Xb – Xd en een onderbord met de tekst “van woensdag 14 september 2022 om 12.00 u tot dinsdag 27 september 2022 om 6.00 u” op parking Cornelius, meer bepaald op de eerste rij van de dubbele rij parkeerstroken (grenzend aan de eerste parkeerstrook) aan de kant van het kerkhof.
Van dinsdag 13 september 2022 om 19.00 u tot donderdag 22 september 2022 om 12.00 u een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren op de Markt.
De verkeersmaatregel uit artikel 20 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van voldoende verkeersborden E3, volgens noodwendigheid, met de onderborden type Xa – Xb – Xd en een onderbord met de tekst “van dinsdag 13 september 2022 om 19.00 u tot donderdag 22 september 2022 om 12.00 u” op de Markt.
Het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, te verbieden op volgende locaties:
op volgende tijdstippen:
De verkeersmaatregel uit artikel 22 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met bijkomende hekkens over de volledige wegbreedte en met voldoende knipperlichten op volgende locaties:
Een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren op volgende locaties:
op volgende tijdstippen:
De verkeersmaatregel uit artikel 24 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van voldoende verkeersborden E3, volgens noodwendigheid, met de onderborden type Xa – Xb – Xd en een onderbord met de tekst “van zaterdag 17 september 2022 om 16.00 u tot zondag 18 september 2022 om 0.00 u, van zondag 18 september 2022 om 13.30 u tot maandag 19 september 2022 om 0.00 u en van woensdag 21 september 2022 om 14.00 u tot donderdag 22 september 2022 om 0.00 u” op alle parkeerplaatsen en/of parkeerstroken op volgende locaties:
Het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, met uitzondering van plaatselijk verkeer, te verbieden op volgende locaties:
op volgende tijdstippen:
De verkeersmaatregel uit artikel 26 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken en met een verkeersbord F45 en met een onderbord met de tekst “Uitgezonderd plaatselijk verkeer” en met voldoende knipperlichten op de volgende locaties:
Het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, met uitzondering van plaatselijk verkeer waarvan de hoogte, met de lading inbegrepen, niet hoger is dan 2m 10, te verbieden op volgende locaties:
op volgende tijdstippen:
De verkeersmaatregel uit artikel 28 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken, met een verkeersbord F45, met een onderbord met de tekst “Uitgezonderd plaatselijk verkeer”, met een verkeersbord C29 met de tekst “2m 10” en met voldoende knipperlichten op de volgende locaties:
Het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, te verbieden op volgende locaties:
van woensdag 21 september 2022 om 14.00 u tot donderdag 22 september 2022 om 0.00 u.
De verkeersmaatregel uit artikel 30 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met bijkomende hekkens over de volledige wegbreedte en met voldoende knipperlichten op volgende locaties:
De voormelde verbodsbepalingen niet te laten gelden voor de voertuigen van de hulp- en/of veiligheidsdiensten en voor de voertuigen nodig voor de organisatie van de activiteit.
De nodige verkeerssignalisatie ter plaatse te laten brengen en ophalen door de cel middelenbeheer. De nodige verkeerssignalisatie te laten plaatsen en verwijderen door de organisator en/of de Politiezone Aalter. Borden die tegenstrijdig zijn met onderhavig verkeersreglement dienen te worden afgedekt door de organisator en/of de Politiezone Aalter.
Aan de organisator te vragen de omwonenden minstens één week op voorhand in kennis te stellen van de geplande activiteit via de gemeentelijke communicatiekanalen.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de wegverharding bij gebruik ervan voor de organisatie van de bovenvermelde activiteit.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op dinsdag 13 september 2022 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens het koninklijk besluit van 16 maart 1968 houdende de wet betreffende de politie over het wegverkeer, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op de aanvraag van 12 mei 2022 van de cel Evenementen van het lokaal bestuur Aalter tot het bekomen van een toelating voor het invoeren van een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen naar aanleiding van de activiteit Jaarmarkt op woensdag 21 september 2022;
Gelet op de veiligheidsvergadering van de jaarmarkt 2022 van 18 augustus 2022;
Overwegende dat wordt gevraagd om een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren op woensdag 21 september 2022 van 01.00 u tot 14.00 u op volgende locaties:
Overwegende dat wordt gevraagd om een verkeersverbod in te voeren op woensdag 21 september 2022 van 5.00 u tot 14.00 u voor alle voertuigen op volgende locaties:
Overwegende dat wordt gevraagd om een verkeersverbod in te voeren op woensdag 21 september 2022 van 5.00 u tot donderdag 22 september 2022 om 0.00 u voor alle voertuigen op volgende locaties:
Overwegende dat wordt gevraagd om een verkeersverbod in te voeren op woensdag 21 september 2022 van 5.00 u tot 14.00 u, met uitzonderlijk plaatselijk verkeer op volgende locaties:
Overwegende dat wordt gevraagd om op woensdag 21 september 2022 van 5.00 u tot 14.00 u het verkeer voor alle voertuigen waarvan de hoogte, lading inbegrepen, groter is dan 2,10 m te verbieden in de volgende straten en/of straatgedeelten:
Overwegende dat voor de invoering van een aangepaste verkeersregeling tijdens de activiteit de goedkeuring en uitvaardiging van een tijdelijk aanvullend politiereglement noodzakelijk is;
Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Ter gelegenheid van de activiteit Jaarmarkt op woensdag 21 september 2022 een aantal tijdelijke aanvullende verkeersmaatregelen in te voeren.
Op woensdag 21 september 2022 van 01.00 u tot 14.00 u een stilstaan- en parkeerverbod in te voeren op volgende locaties:
De verkeersmaatregel uit artikel 2 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van voldoende verkeersborden E3, volgens noodwendigheid, met de onderborden type Xa – Xb – Xd en een onderbord met de tekst “op woensdag 21 september 2022 van 01.00 u tot 14.00 u” op alle parkeerplaatsen en/of parkeerstroken in de volgende straten en/of straatgedeelten:
Op woensdag 21 september 2022 van 05.00 u tot 14.00 u het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, te verbieden op volgende locaties:
De verkeersmaatregel uit artikel 4 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met bijkomende hekkens over de volledige wegbreedte en met voldoende knipperlichten op de volgende locaties;
Het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, te verbieden op woensdag 21 september 2022 van 5.00 u tot donderdag 22 september 2022 om 0.00 u op volgende locaties:
De verkeersmaatregel uit artikel 6 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken met bijkomende hekkens over de volledige wegbreedte en met voldoende knipperlichten op volgende locaties:
Op woensdag 21 september 2022 van 05.00 u tot 14.00 u het verkeer voor alle voertuigen, in beide richtingen, met uitzondering van plaatselijk verkeer, te verbieden op volgende locaties:
De verkeersmaatregel uit artikel 8 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C3 op hekken en met een verkeersbord F45 en met een onderbord met de tekst “Uitgezonderd plaatselijk verkeer” en met voldoende knipperlichten op de volgende locaties:
Op woensdag 21 september 2022 van 05.00 u tot 14.00 u het verkeer voor alle voertuigen waarvan de hoogte, lading inbegrepen, groter is dan 2,10 m, te verbieden in de volgende straten en/of straatgedeelten:
De verkeersmaatregel uit artikel 10 ter kennis van de weggebruikers te brengen door het plaatsen van een verkeersbord C29 met de tekst “2m10”op de volgende locaties:
De voormelde verbodsbepalingen niet te laten gelden voor de voertuigen van de hulp- en/of veiligheidsdiensten en voor de voertuigen nodig voor de organisatie van de activiteit.
De nodige verkeerssignalisatie ter plaatse te laten brengen en ophalen door de cel Middelenbeheer. De nodige verkeerssignalisatie te laten plaatsen en verwijderen door de organisator en/of de Politiezone Aalter. Borden die tegenstrijdig zijn met onderhavig verkeersreglement dienen te worden afgedekt door de organisator en/of de Politiezone Aalter.
Aan de organisator te vragen de omwonenden minstens één week op voorhand in kennis te stellen van de geplande activiteit via de gemeentelijke communicatiekanalen.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de wegverharding bij gebruik ervan voor de organisatie van de bovenvermelde activiteit.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 21 september 2022 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
Gelet op actie 1154: invulling geven aan de (Vlaamse) Week van het Bos, zoals goedgekeurd in de meerjarenplanning 2020-2025 door de gemeenteraad op 20 december 2011;
Gelet op de voorgaande edities van de Week van het Bos, waarbij telkens, uitgezonderd in de periode toen coronamaatregelen dit niet toelieten, gidsbeurten aan de lagere scholen in de gemeente aangeboden werden door het lokaal bestuur, en dit in het Hooggoed, het kasteeldomein van Poeke en het Drongengoed;
Overwegende dat de campagne 'Week van het Bos' dit jaar plaatsvindt van 9 tot en met 16 oktober 2022, met als thema Op ontdekking; dat gidsbeurten aangeboden kunnen worden van 3 tot 7 oktober 2022;
Overwegende dat alle scholen dit aanbod telkens zeer positief onthalen;
Overwegende dat daarom voorgesteld wordt om de gidsbeurten in het kader van de Week van het Bos in 2022 opnieuw aan te bieden aan de Aalterse lagere scholen en de communicatie en planning hiervoor op te starten;
Principieel akkoord te gaan om de gidsbeurten in het kader van de Week van het Bos in 2022 opnieuw aan te bieden aan de Aalterse lagere scholen en de communicatie en planning hiervoor op te starten.
Overwegende dat het woonzorgcentrum Onderdale een dossier ging indienen bij de Vlaamse overheid om een voorafgaande vergunning voor een lokaal dienstencentrum aan te vragen; dat de algemeen directeur van het woonzorgcentrum Onderdale aangegeven heeft dat de plannen gewijzigd zijn en dat er geen lokaal dienstencentrum zal opgericht worden;
Gelet op het decreet van 14 juli 1998 houdende de erkenning en subsidiëring van verenigingen en welzijnsvoorzieningen in de thuiszorg;
Gelet op het ministerieel besluit van 30 april 1999 houdende de vaststelling van de evaluatiecriteria met betrekking tot de programmatie van de lokale dienstencentra;
Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 18 december 1998 houdende erkenning en subsidiëring van verenigingen en welzijnsvoorzieningen in de thuiszorg;
Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 28 juni 2019 betreffende de programmatie, de erkenningsvoorwaarden en de subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen voor mantelzorgers en gebruikers;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 16 december 2019 betreffende de goedkeuring van het strategisch meerjarenplan 2020-2025 met daarin opgenomen de strategische doelstelling SD052025 'Aand8 voor iedere bewoner (sociaal)';
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 22 juni 2020 betreffende het principieel akkoord aangaande de voorafgaande vergunning Lokaal Dienstencentrum in Ursel;
Gelet op de e-mail van de algemeen directeur van het woonzorgcentrum Onderdale van 29 augustus 2022;
De samenwerking in het kader van de oprichting van het lokaal dienstencentrum te Ursel stop te zetten.
Overwegende dat het vaccinatiecentrum met ingang van 12 september 2022 terug opgeschaald moet worden met het oog op het plaatsen van de herfstbooster bij alle 18+ in Aalter; dat het vaccinatiecentrum vanaf 12 september 2022 minimaal 4 dagen per week van 9 u tot 17 u doorlopend geopend zal zijn en dit tot eind oktober 2022; dat met ingang van 29 augustus 2022 de uitnodigingen voor de herfstprik verstuurd werden; dat het aantal telefoons in het callcenter exponentieel gestegen is; dat de personeelscapaciteit van het callcenter zo snel als mogelijk moet opgeschaald worden;
Overwegende dat de personeelsbezetting van de cel Jeugdwerk en welzijn door langdurige afwezigheden, de opstart van het vaccinatiecentrum en de vermindering van prestatiebreuken beperkt is; dat er momenteel in de cel (excl. BKO) 4,8 VTE aan het werk is; dat er een capaciteit (zonder het vaccinatiecentrum) van 6,5 VTE voorzien is; dat er ingezet wordt op de aanwerving van extra personeel; dat de aanwervingen niet onmiddellijk gerealiseerd zullen worden; dat bijgevolg een aantal acties/taken/projecten van de cel on hold moeten gezet worden tot de indiensttreding van deze personeelsleden en/of het afbouwen van het vaccinatiecentrum;
Overwegende dat de cel Jeugdwerk en welzijn een diversiteit aan taken heeft; dat de kerntaken moeten bepaald worden zodat hier prioriteit kan aan gegeven worden; dat alle andere taken on hold geplaatst worden tot er personeelsversterking komt of na het afschalen van het vaccinatiecentrum; dat de taken/acties van de buitenschoolse kinderopvang buiten de scope vallen:
Overwegende dat deze aanpassingen tijdelijk zouden zijn tot er extra personeel is aangeworven en ingewerkt;
Overwegende dat voor het opschalen van het vaccinatiecentrum een minimale extra capaciteit gevraagd wordt van:
- callcenter: 3 personen per dag (1ste 2 weken van september enkel halve dagen, vanaf 12/9 volledige dagen): hierbij worden zoveel mogelijk vrijwilligers ingezet waardoor dit vermoedelijk tot 1 à 2 eigen medewerkers kan beperkt worden,
- 0,5 VTE back-up voor de coördinator en 0,5 VTE back-up voor administratieve ondersteuning;
Overwegende dat gevraagd wordt om terug beroep te mogen doen op medewerkers van andere cellen; dat dit een tijdelijke impact zal hebben op de werking en de uitvoering van de acties/projecten van die cellen; dat er ook voorgesteld wordt om jobstudenten in te zetten;
Overwegende dat voorgesteld wordt om personeelsleden van de cel COBA in te zetten; dat dit impliceert dat de uitleenposten tijdelijk zullen moeten gesloten worden;
Overwegende dat de buddywerking een kerntaak is voor de cel; dat deze functie momenteel niet ingevuld wordt na het vertrek van de vorige buddycoördinator; dat voorgesteld wordt om deze functie halftijds vacant te verklaren; dat de buddycoördinator in het totaal 31 duo's gevormd heeft; dat er nog 40 buddy's en 46 deelnemers aangemeld waren om een duo te vormen;
Akkoord te gaan met de bepaling van de kerntaken van de cel Jeugdwerk en welzijn en alle andere acties on hold te zetten tot de personeelsversterking ingewerkt is en/of het vaccinatiecentrum terug afgeschaald wordt.
De functie voor buddycoördinator B1-B3 (0,5 VTE) met een contract voor onbepaalde duur in te vullen.
Het vaccinatiecentrum De Warande en het callcenter op te schalen met ingang van 12 september 2022 en te bemannen met in rangorde van voorkeur vrijwilligers, jobstudenten en personeelsleden van volgende cellen:
- cel COBA, cel Eerste lijn en cel Burgerzaken: callcenter
- cel Individuele Sociale Hulpverlening, cel Jeugdwerk en welzijn en cel Gebruiksbeheer en evenementen: back-up administratieve ondersteuning
- cel Organisatiebeheersing en cel Sport: back-up coördinator.
Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen op 1 maart 2021 beslist heeft het Rode Kruis Vlaanderen afdeling Aalter toelating te verlenen om gebruik te maken van de voormalige voetbalkantine voor hun bloedinzamelingen tot zolang het Sportpark dienst doet als vaccinatiecentrum;
Overwegende dat het Rode Kruis Vlaanderen afdeling Aalter jaarlijks vraagt om het Sportpark ter beschikking te stellen gedurende 8 avonden per jaar, van 17.00 u tot 19.30 u, in het kader van bloedinzamelingen; dat het Rode Kruis Vlaanderen afdeling Aalter het Sportpark heeft gereserveerd via het AGB;
Overwegende dat het Rode Kruis Vlaanderen afdeling Aalter ook jaarlijks de cafetaria reserveert; dat het lokaal bestuur, in het kader van een gemeente met een hart, dit bedrag jaarlijks op zich neemt; dat het gebruik van de cafetaria jaarlijks 12,50 euro per avond kostte; dat de bloedinzamelingen sinds 2021 langer duren, van 15.00 u tot 20.00 en sinds 2022 van 15.00 u tot 21.00 u; dat de prijs voor de cafetaria 5 euro per uur bedraagt; dat dit wil zeggen dat het lokaal bestuur voor 25 euro per avond moet tussenkomen voor het jaar 2021 en voor 30 euro per avond voor het jaar 2022;
Overwegende dat volgende data werden aangevraagd:
Overwegende dat de data van de bloedinzamelingen gecommuniceerd worden via TotAalter en de gemeentelijke website;
Overwegende dat de strategische doelstelling 5 stelt dat ‘Aalter sociaal is en denkt aan het welzijn van iedereen’ en dat de operationele doelstelling 2 stelt dat ‘Aalter een gezonde gemeente is (Gezondheid)’;
Overwegende dat het Rode Kruis Vlaanderen afdeling Aalter geen aanvraag heeft gedaan voor deze bloedinzamelmomenten bij de cel Jeugdwerk en Welzijn en er bijgevolg geen bestelbonnen werden opgemaakt;
Overwegende dat het Rode Kruis Vlaanderen afdeling Aalter wel factureert aan het lokaal bestuur; dat voor het jaar 2021 de totale som 50 euro bedraagt en 240 euro voor het jaar 2022;
Overwegende dat er 150 euro budget voorzien is onder ACT-1404: Acties in het kader van 'Gemeente met een hart'; dat een interne kredietverschuiving wordt voorgesteld om het totale bedrag voor de bloedinzamelmomenten te betalen;
Overwegende dat voor komende jaren voorgesteld wordt om het ter beschikking stellen van gemeentelijke locaties voor de bloedinzamelmomenten op te nemen in een samenwerkingsovereenkomst met het Rode Kruis Vlaanderen afdeling Aalter;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 9 maart 2009 van prefusiebestuur Aalter betreffende de goedkeuring van het project Gezonde gemeente;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 1 maart 2021 betreffende de aanvraag van Rode Kruis Vlaanderen afdeling Aalter om de bloedinzamelingen in Aalter-centrum te organiseren in de voormalige voetbalkantine van KVE Aalter;
Financieel tussen te komen in de organisatie van 2 bloedinzamelingen in 2021 en 8 bloedinzamelingen in 2022 in het sportpark door het Rode Kruis Vlaanderen afdeling Aalter ten bedrage van 290 euro.
De data van de bloedinzamelingen te communiceren via TotAalter en de gemeentelijke website.
De bloedinzamelmomenten op te nemen in een samenwerkingsovereenkomst met het Rode Kruis Vlaanderen afdeling Aalter.
Het nodige budget te voorzien via een interne kredietverschuiving.
Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen op maandag 27 september 2021 de datum, locatie en artiest van het Seniorenfeest heeft goedgekeurd;
Overwegende dat de strategische doelstelling 5 stelt dat Aalter sociaal is en denkt aan het welzijn van iedereen en dat de operationele doelstelling 5 stelt dat Aalter een warme gemeenschap is waar burgers elkaar ontmoeten en samenwerken (Sociale cohesie);
Overwegende dat, in het kader van het doelgroepenbeleid, alle senioren vanaf 65 jaar uitgenodigd worden op het seniorenfeest; dat de uitnodigingskaart wordt opgemaakt door de cel Communicatie en coördinatie; dat het drukwerk wordt besteld bij zwartopwit.be/drukkerij Bulckens;
Overwegende dat de aanwezigen taart en koffiekoeken krijgen aangeboden; dat de taart en koffiekoeken worden besteld bij de Aalterse bakkers (afwisselend bakkers van Aalter-centrum en de verschillende deelkernen); dat dit jaar de verschillende deelkernen aan de beurt zijn;
Overwegende dat een uitnodiging tot offerte zal worden verstuurd voor het verzorgen van de koffie en bediening op dinsdag 11 oktober 2022; dat er koeken of speculaas worden besteld voor bij de koffie; dat op basis van de technische fiche van artiestenbureau EHS Producties nog extra technisch materiaal kan besteld worden; dat er een samenwerkingsovereenkomst wordt afgesloten met het Rode Kruis Vlaanderen; dat de playlist van het Seniorenfeest moet worden doorgegeven aan Sabam;
Overwegende dat Aalterse zorgverstrekkers zijn aangeschreven of zij interesse hebben in het bemannen van een infostand; dat deze infostanden worden opgesteld in de foyer van het Sportpark; dat aan Woonwijzer Meetjesland gevraagd wordt een infostand te bemannen in het kader van ‘woningaanpassingen voor senioren’; dat de gemeentelijke en OCMW-diensten ook zullen gepromoot worden door middel van een infostand;
Overwegende dat er budget voorzien is op ACT-0382: organisatie van het seniorenfeest;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 27 september 2021 houdende de organisatie van het jaarlijks seniorenfeest op dinsdag 11 oktober 2022;
Akkoord te gaan met het bestellen van koffie, versnaperingen, uitnodigingskaarten en materiaal, de aangifte bij Sabam en het aangaan van een samenwerkingsovereenkomst met het Rode Kruis Vlaanderen in het kader van de organisatie van het Seniorenfeest op dinsdag 11 oktober 2022.