Gelet op de collegebeslissing van 22 augustus 2022 betreffende het aanvullend reglement van de politie over het wegverkeer betreffende zone 30 in Knesselare;
Gelet op de huidige snelheidsremmers, zijnde een verkeerseiland met verkeerszuil en verkeersborden D1 in de Nieuwstraat ter hoogte van de start zone 30;
Gelet op onder andere meldingskaart M2022-1284 en meldingskaart M2022-1670 waarbij, mede door de lokale politie, wordt aangegeven dat deze verkeerszuilen telkens worden aangereden en of bewust worden weggehaald;
Overwegende dat bij het bewust weghalen of kapotrijden van de verkeerszuilen en verkeersborden, het verkeerseiland zorgt voor gevaarlijke verkeerssituaties voor alle actieve weggebruikers;
Overwegende dat deze verkeerseilanden met verkeerszuil en verkeersbord D1 bijgevolg geen ideale oplossing bieden als snelheidsremmer op deze locatie;
Overwegende het voorstel om deze verkeerseilanden met verkeerszuil en verkeersbord D1 te verwijderen en als alternatief te werken met rijbaankussens;
Overwegende dat rijbaankussens als doel hebben de snelheid te verminderen en bijgevolg de verkeersveiligheid te verhogen;
Overwegende dat deze een gemiddelde levensduur hebben van 5 tot 10 jaar en ook eenvoudig te verwijderen zijn door de gemeentelijke diensten in kader van bv wielerwedstrijden;
Principieel akkoord te gaan om de verkeerseilanden met verkeerszuil en verkeersbord D1 in de Nieuwstraat ter hoogte van de start zone 30 te verwijderen.
Hiervoor de meest gerede procedure op te starten.