Gelet op de collegebeslissing van prefusiebestuur Aalter van 28 mei 2018 betreffende de goedkeuring van de gunning van de opdracht ‘Aanbrengen en onderhouden van wegmarkeringen 2018-2022’;
Gelet op de collegebeslissing van 3 mei 2021 betreffende de goedkeuring en de verdere uitrol van het circulatieplan Aalter;
Gelet op de collegebeslissing van 31 mei 2021 betreffende de toekomstige haltes van De Lijn in het openbaar vervoerplan en de invloed vanuit het circulatieplan;
Gelet op de collegebeslissing van 12 juli 2021 betreffende een aantal aanpassingen naar aanleiding van de infovergaderingen op 7, 8 en 9 juni en de bespreking met 'De Lijn' op 9 juli 2021 over het circulatieplan Aalter;
Gelet op de invoering van het circulatieplan vanaf 1 september 2021;
Gelet op de invoering van het eenrichtingsverkeer in een deel van de Rozestraat;
Gelet op het plaatsbezoek van 1 maart 2022 met het Agentschap Wegen en Verkeer;
Overwegende dat in eerste instantie in de Rozestraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaperstraat een bijkomende tijdelijke nadar werd geplaatst om de aangepaste verkeerssituatie voor de weggebruikers (naast de vaste signalisatie), duidelijk te maken;
Overwegende dat na het verwijderen van de tijdelijke nadar blijkt dat vele weggebruikers alsnog het verbod blijven negeren;
Overwegende dat na overleg met het Agentschap Wegen en Verkeer beslist werd om naast een verkeersbord D1f met onderbord M12 bijkomend een pijl op het wegdek te markeren in de Rozestraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaperstraat;
Overwegende dat momenteel de zone 30 in de Rozestraat start vanaf het kruispunt met de Schaperstraat, wat voor automobilisten voor verwarring blijkt te zorgen waardoor het verbodsbord wordt genegeerd;
Overwegende dat momenteel ook een snelheidsbeperking van 30 km per uur geldt in de Schaperstraat;
Overwegende dat het verkeersbord 'start zone 30' in de Schaperstraat ter hoogte van het kruispunt met de Rozestraat reeds werd omver gereden;
Overwegende dat het voorstel om de zone 30 in de Rozestraat, vóór het kruispunt met de Schaperstraat te laten starten met als voordeel heeft dat:
Principieel akkoord te gaan om de zone 30 in de Rozestraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaperstraat met ongeveer 60 m uit te breiden en aan AWV te vragen de noodzakelijke acties hiervoor te ondernemen.