Gelet op de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel;
Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding, de hoofdstukken Vbis en Vter;
Overwegende dat het decreet rechtspositie van het gesubsidieerd onderwijs in 2021 werd gewijzigd waardoor het evaluatiereglement van de AMWD moet aangepast worden; dat gewerkt wordt met één functiebeschrijving met enkel kerntaken; dat deze functiebeschrijving niet meer moet geïndividualiseerd worden; dat de afspraken in verband met evaluatoren dezelfde blijven; dat volgende afspraken worden voorgesteld:
Evaluatoren:
De tweede evaluator bewaakt het proces, bewaakt de kwaliteit en waakt over de objectiviteit en de eenvormigheid van de evaluaties over de personeelsleden heen.
Voor de evaluatoren wordt in het kader van het voeren van functionerings- en evaluatiegesprekken, een opleiding voorzien zodat de evaluator voldoende competent is om met kennis van zaken en op een objectieve evenwichtige manier een oordeel uit te spreken over het presteren van het personeelslid.
Organisatie gesprekken:
Overwegende dat dit evaluatiereglement onderworpen is aan syndicale onderhandelingen conform de wet van 19 december 1974 betreffende het vakbondsstatuut;
Gelet op artikel 56 ยง1 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen: het college van burgemeester en schepenen bereidt de beraadslagingen en de besluiten van de gemeenteraad voor; het college van burgemeester en schepenen voert de besluiten van de gemeenteraad uit;
Het ontwerp van evaluatiereglement goed te keuren en voor te leggen aan de representatieve vakbonden.