Gelet op de collegebeslissing van 18 oktober 2021 betreffende de bevoegdheden van personeelsleden om geringe dagontvangsten te innen;
Gelet op de bespreking van het ontwerp van reglement tijdens het managementteam op 28 september 2021;
Overwegende dat elk lokaal bestuur overeenkomstig het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 moet voorzien in organisatiebeheersing; dat de organisatiebeheersing tot doel heeft om een redelijke zekerheid te verschaffen dat het lokaal bestuur:
Overwegende dat sommige inningen (contant en/of elektronisch) direct dienen te gebeuren bij het ontstaan van een recht op ontvangst, voor de goede werking van de dienst en het verlenen van een vlotte dienstverlening; dat dit over het algemeen ontvangsten betreffen waarvan de schuldenaar niet vooraf kan worden aangeduid waardoor het wenselijk is om een aantal personeelsleden te belasten met de inning van deze ontvangsten;
Overwegende dat dit een reglement van inwendig bestuur betreft die de interne organisatie van het lokaal bestuur bepaalt;
Overwegende dat het aangewezen is om concrete bepalingen vast te leggen in verband met het kasbeheer, extra maatregelen en controlepunten in te schrijven teneinde misbruiken zoveel als mogelijk uit te sluiten;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen;
Gelet op de artikels 217 tot 220 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 die handelen over het organisatiebeheersingssysteem;
Gelet op de artikels 221 tot 224 van het decreet lokaal bestuur die handelen over Audit Vlaanderen;
Het reglement betreffende de bevoegdheid van personeelsleden om geringe dagontvangsten te innen, goed te keuren.