Gelet op de collegebeslissing van 3 mei 2021 betreffende de goedkeuring en de verdere uitrol van het circulatieplan Aalter;
Gelet op de collegebeslissing van 31 mei 2021 betreffende de toekomstige haltes van De Lijn in het openbaar vervoerplan en de invloed vanuit het circulatieplan,
Gelet op de collegebeslissing van 12 juli 2021 betreffende een aantal aanpassingen naar aanleiding van de infovergaderingen op 7, 8 en 9 juni en de bespreking met De Lijn op 9 juli 2021 over het circulatieplan Aalter;
Gelet op het belang van de verkeersveiligheid;
Gelet op het ontwerp van het circulatieplan;
Gelet op de collegebeslissing van 19 juli 2021 betreffende het inrichten van een fietsstraat in de Kouter in Aalter naar aanleiding van het circulatieplan Aalter;
Overwegende dat de huidige bebouwde kom van Bellem overeenkomt met de voorziene zone 30 in het circulatieplan, met uitzondering van het deel in de Moerstraat tussen de Bellemdorpweg en De Conincksgoed;
Overwegende dat het deel in de Moerstraat tussen de Bellemdorpweg en De Conincksgoed valt binnen de bebouwde kom maar niet binnen de nieuwe zone 30 zoals voorzien in het circulatieplan;
Overwegende het voorstel om ook het deel van de Moerstraat tussen de Bellemdorpweg en De Conincksgoed binnen zone 30 te laten vallen, zodanig dat de zone 30 volledig overeenkomt met de huidige bebouwde kom in Bellem;
Overwegende het voorstel om de zone 30 in de Lotenhullestraat vanaf de brug over de E40 tot aan Orgelveld binnen zone 30 op te nemen, en max 50km/u te behouden aan de brug over de spoorweg tot aan de bebouwde kom van Bellem, waar opnieuw zone 30 zal gelden;
Overwegende dat de huidige bebouwde kom van Poeke deels overeenkomt met de voorziene zone 30 in het circulatieplan, dat enkel het deel Knokstraat vanaf de Middendreef tot aan Knokstraat 50 niet opgenomen is binnen zone 30,
Overwegende het voorstel om ook het deel Knokstraat vanaf de Middendreef tot aan Knokstraat 50 op te nemen in zone 30, zodanig dat deze snelheidszone overeenkomt met de huidige bebouwde kom in Poeke;
Overwegende dat het samenvallen van de bebouwde kom met zone 30 in de deelkernen Bellem en Poeke volgende voordelen betekent:
Overwegende dat de zone 30 zoals opgenomen in het circulatieplan voor een deel buiten de bebouwde kom valt in Lotenhulle;
Overwegende het voorstel om de zone 30 ter hoogte van de Breestraat en de Paddestraat pas te laten invoeren nadat de bebouwde kom start, wat het overzichtelijker maakt voor de weggebruikers;
Het deel van de Moerstraat tussen de Bellemdorpweg en De Conincksgoed op te nemen binnen zone 30 zodanig dat de bebouwde kom van Bellem volledig overeenkomt met de nieuwe zone 30.
De zone 30 in de Lotenhullestraat vanaf de brug over de E40 te laten gelden tot aan Orgelveld, en over de brug van de spoorweg een snelheidsbeperking van 50km/u te laten invoeren.
Het deel van de Knokstraat tussen de Middendreef en Knokstraat 50 op te nemen binnen zone 30 zodanig dat de bebouwde kom van Poeke volledig overeenkomt met de nieuwe zone 30.
De zone 30 ter hoogte van de Breestraat en Paddestraat pas te laten invoeren binnen de bebouwde kom, zodanig dat de bebouwde kom van Lotenhulle niet kleiner is in omvang ten opzichte van de zone 30.