Gelet op het politieraadsbesluit van 18 oktober 2017 van de politiezone Aalter-Knesselare betreffende de goedkeuring van de kader- en formatiewijziging en het organogram van het administratief- en logistiek kader;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 21 oktober 2019 betreffende de goedkeuring van de kader- en formatiewijziging en het organogram van het operationeel kader;
Gelet op de ‘berekening financiële gevolgen overeenkomstig de omzendbrief BA-2002/12 van 27 september 2002;
Gelet op de functionele verantwoording;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 21 december 2020 betreffende de goedkeuring van de begroting 2021 en het meerjarenplan 2021-2023;
Gelet op de bespreking van de kader- en formatiewijziging in het BOC van 22 maart 2021;
Overwegende dat de politiezone Aalter, conform de wet van 1 december 2006, er naar streeft om zoveel mogelijk administratieve taken te laten uitvoeren door de personeelsleden van het administratief- en logistiek kader;
Overwegende dat omwille van de snelle evolutie inzake de verwerking van de informatie van gerechtelijke en bestuurlijke politie, het functioneel en technisch beheer in de politiezone Aalter, voorgesteld wordt om een betrekking functioneel beheerder, calog niveau B, vacant te verklaren;
Overwegende dat ingevolge de optimalisatie van de diensten de respectievelijke functieprofielen dienden aangepast te worden;
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, zoals tot op heden gewijzigd;
Gelet op de wet van 26 april 2002 houdende de essentiële elementen van het statuut van de personeelsleden van de politiediensten en houdende diverse bepalingen met betrekking tot de politiediensten;
Gelet op de wet van 1 december 2006 houdende de richtlijnen tot het verlichten en vereenvoudigen van sommige administratieve taken van de lokale politie - Opheffing en vervanging van de omzendbrief van 16 februari 1999;
Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten, zoals tot op heden gewijzigd;
Gelet op het koninklijk besluit van 5 september 2001 houdende het minimaal effectief van het operationeel en van administratief en logistiek personeel van de lokale politie, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 9 maart 2009 en 20 oktober 2009;
Gelet op het koninklijk besluit van 7 december 2001 tot vaststelling van de formatienormen van de personeelsleden van de lokale politie;
Gelet op de ministeriële omzendbrief PLP 10 inzake de organisatie- en werkingsnormen van de lokale politie met het oog op het waarborgen van een minimale gelijkwaardige dienstverlening aan de bevolking;
Gelet op de omzendbrief BA/2013/3 van 15 maart 2013 van het Vlaams Ministerie van Bestuurszaken, Agentschap voor Binnenlands Bestuur, Afdeling Lokale en Provinciale Besturen, Financiën en Personeel, houdende wijzigingen aan het bestuurlijk toezicht op de beslissingen van de politiezones van het Vlaamse Gewest door het decreet van 29 juni 2012 tot wijziging van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005;
Gelet op de omzendbrief PLP12 van 8 oktober 2001 van de minister van Binnenlandse Zaken, betreffende de rol van de gouverneurs in het kader van het algemeen specifiek toezicht voorzien door de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus;
Gelet op de omzendbrief PLP 5bis van 15 mei 2007 - Verwerking van de informatie van gerechtelijke en bestuurlijke politie - functioneel en technisch beheer in de politiezones;
Gelet op de omzendbrief van 18 oktober 2001 van de heer gouverneur betreffende het toezicht op politiemateries;
Het voorstel van de kader- en formatiewijziging van het administratief- en logistiek kader van de politiezone Aalter als volgt goed te keuren:
Adviseur - niveau A |
1 |
Consulent - niveau B |
5 |
Assistent - niveau C |
8 |
Hulpkracht - niveau D |
2 |
Het organogram en de gewijzigde functieprofielen goed te keuren.