Terug
Gepubliceerd op 15/06/2021

2021_GR_00099 - Politie. Aankoop van informaticamaterieel. Goedkeuring.

Gemeenteraad
ma 10/05/2021 - 20:00 Auditorium
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Kris Ally, voorzitter; Pieter De Crem, burgemeester; Patrick Hoste; Herlinde Trenson; Dirk De Smul; Mathias Van de Walle; Kristof De Blaere; Philippe Verleyen; Luc De Meyer; Johan Van den Kerchove, schepenen; Patrick Verwilst; Magda Boone; Mieke Schauvliege; Magda De Baets; Ann Depoortere; Sofie Vermeersch; Lesley De Neve; Steven Devliegere; Marleen Van Wassenhove; Cindy Moerman; Michael Ally; Jesse De Meulenaere; Vic De Jaegher; Paul Beheyt; Mieke Vertriest; Linde Van Wonterghem; Peter Cornelis; Femke Deroo, raadsleden; Luc Jolie, algemeen directeur

Afwezig

Hedeli Sassi, raadslid

Secretaris

Luc Jolie, algemeen directeur

Voorzitter

Kris Ally, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2021_GR_00099 - Politie. Aankoop van informaticamaterieel. Goedkeuring.
Goedgekeurd

Aanwezig

Kris Ally, Pieter De Crem, Patrick Hoste, Herlinde Trenson, Dirk De Smul, Mathias Van de Walle, Kristof De Blaere, Philippe Verleyen, Luc De Meyer, Johan Van den Kerchove, Patrick Verwilst, Magda Boone, Mieke Schauvliege, Magda De Baets, Ann Depoortere, Sofie Vermeersch, Lesley De Neve, Steven Devliegere, Marleen Van Wassenhove, Cindy Moerman, Michael Ally, Jesse De Meulenaere, Vic De Jaegher, Paul Beheyt, Mieke Vertriest, Linde Van Wonterghem, Peter Cornelis, Femke Deroo, Luc Jolie
Stemmen voor 28
Philippe Verleyen, Johan Van den Kerchove, Herlinde Trenson, Paul Beheyt, Magda Boone, Steven Devliegere, Sofie Vermeersch, Mieke Vertriest, Linde Van Wonterghem, Michael Ally, Magda De Baets, Vic De Jaegher, Jesse De Meulenaere, Luc De Meyer, Lesley De Neve, Ann Depoortere, Cindy Moerman, Peter Cornelis, Pieter De Crem, Dirk De Smul, Patrick Hoste, Patrick Verwilst, Mathias Van de Walle, Kristof De Blaere, Mieke Schauvliege, Marleen Van Wassenhove, Femke Deroo, Kris Ally
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2021_GR_00099 - Politie. Aankoop van informaticamaterieel. Goedkeuring. 2021_GR_00099 - Politie. Aankoop van informaticamaterieel. Goedkeuring.

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid (bijzonder)

Gelet op de wet van 7 december 1998, tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst gestructureerd op twee niveaus, en latere wijzigingen;

Gelet op de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten;

Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten;

Gelet op het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten;

Gelet op het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren;

Motivering

Gelet op het raamcontract 'Informatica Stad Brugge';

Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 21 december 2020 betreffende de goedkeuring van de begroting 2021 en het meerjarenplan 2021-2023;

Gelet op het ministerieel besluit van 24 april 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;

Gelet op de tijdelijke nota van het Coördinatiecomité van de geïntegreerde Politie van 17 maart 2021 met als onderwerp "Covid-19 - HR- richtlijnen als gevolg van de evolutie van de genomen maatregelen";

Gelet op het burgemeestersbesluit van 1 februari 2021 en 15 maart 2021 betreffende de aanwerving van 2 calog medewerkers niveau C;

Overwegende dat de COVID19 pandemie ervoor gezorgd heeft dat thuiswerken exponentieel is toegenomen; dat er wordt verwacht dat thuiswerk een blijvende factor zal zijn waarop men moet voorbereid zijn; dat voor thuiswerk laptops noodzakelijk zijn;

Overwegende dat:

- de huidige 46 vaste PC's en 60 beeldschermen, aangekocht in 2015, niet meer voldoen aan de huidige vereiste kwaliteitsstandaarden en operationele noden

- de aankoop van een bijkomende PC voor de lokale recherchedienst voor de bediening van het UFED-systeem, uitleessysteem telefonie,  noodzakelijk is 

- ingevolge de aanwerving van 2 nieuwe calog medewerkers 2 laptops dienen aangekocht  te worden

- de aankoop van 2 laptops noodzakelijk is voor de 2 zedeninspecteurs

- voor de efficiënte werking, de vergader-, opleidingsruimte te voorzien van een laptop;

Overwegende dat voorgesteld wordt deze opdracht te gunnen via het raamcontract stad Brugge, aan RealDolmen, A. Vaucampslaan 42, te 1654 Huizingen Belgium, tegen de totaalprijs van:

- 33.724,95 euro incl. 21% btw voor de 46 vaste Pc's

- 15.598,84 euro incl. 21% btw voor de 60 beeldschermen

- 1.821,69 euro incl. 21% btw voor de bijkomende PC voor de lokale recherchedienst

- 8.762,09 euro incl. 21% btw voor de 5 laptops;

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De opdracht te gunnen via het raamcontract stad Brugge, aan RealDolmen, A. Vaucampslaan 42, te 1654 Huizingen Belgium, tegen de totaalprijs van:

- 33.724,95 euro incl. 21% btw voor de 46 vaste Pc's

- 15.598,84 euro incl. 21% btw voor de 60 beeldschermen

- 1.821,69 euro incl. 21% btw voor de bijkomende PC voor de lokale recherchedienst

- 8.762,09 euro incl. 21% btw voor de 5 laptops.