Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 11 maart 2019 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 11 maart 2019 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de collegebeslissing van 8 maart 2021 betreffende de afgifte van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein, door de firma Van Laere in Zwijndrecht, gedurende de periode van 22 maart 2021 tot en met 20 juni 2021, voor het uitvoeren van werkzaamheden voor het opvijzelen van de brug over de spoorweg in het kader van de realisatie van het derde en vierde spoor;
Gelet op de aanvraag van 15 april 2021 van de firma Hardo in Lokeren tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein in de Lotenhullestraat, meer bepaald de berm en een deel van de rijweg in het deel tussen de beide kruispunten Lotenhullestraat – Bellemstation, gedurende de periode van 5 mei 2021 tot en met 31 mei 2021, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius;
Gelet op de e-mail van 22 april 2021 vanuit de nutsmaatschappij Fluvius met de bevestiging dat de nodige afspraken werden gemaakt met de spoorwegbeheerder Tuc Rail en de firma Van Laere om de geplande werkzaamheden aan de nutsleidingen uit te voeren in combinatie met de in uitvoering zijnde werkzaamheden aan de brug over de spoorweg;
Overwegende dat door de in uitvoering zijnde werkzaamheden door de firma Van Laere momenteel een verkeers-, stilstaan- en parkeerverbod van toepassing is in de Lotenhullestraat, meer bepaald het deel tussen de beide kruispunten Lotenhullestraat – Bellemstation, gedurende de periode van 22 maart 2021 tot en met 20 juni 2021, waardoor geen extra verkeersmaatregelen dienen ingevoerd te worden;
Overwegende dat het wenselijk is om de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden op te leggen omdat er dient gewerkt te worden in de omgeving van een bomenrij:
machinaal grondverzet is verboden tot 5 meter buiten elke stamomtrek, dit betekent dat de sleuf manueel gegraven zal moeten worden
manueel graafwerk is toegestaan tot 2,5 meter buiten de stamomtrek. Wortels worden niet afgetrokken of afgestoken maar ingesnoeid volgens de regels van de kunst met een scherpe handsnoeizaag. Het globaal wortelpakket wordt zoveel mogelijk gevrijwaard. Wortels worden zoveel mogelijk behouden en er worden geen wortels dikker dan 5 cm weggenomen
vanaf 2,5 meter buiten de stamomtrek wordt de boom manueel onderboord. De boring gebeurt onder het globale wortelpakket van de boom, op een diepte van minimaal 1 meter onder het maaiveld
de andere algemene voorwaarden omtrent opslag en transport, verdichting, lozing van water of solventen, verstoring van de waterhuishouding, bescherming tegen uitdroging, bescherming van het bovengrondse gedeelte van de boom en herstel in oorspronkelijke staat blijven integraal van toepassing;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Aan de firma Hardo in Lokeren een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein in de Lotenhullestraat, meer bepaald de berm en een deel van de rijweg in het deel tussen de beide kruispunten Lotenhullestraat – Bellemstation, gedurende de periode van 5 mei 2021 tot en met 31 mei 2021, voor het uitvoeren van werkzaamheden aan de nutsleidingen, in opdracht van de nutsmaatschappij Fluvius, mits de volgende specifieke uitvoeringsvoorwaarden worden nageleefd:
machinaal grondverzet is verboden tot 5 meter buiten elke stamomtrek, dit betekent dat de sleuf manueel gegraven zal moeten worden
manueel graafwerk is toegestaan tot 2,5 meter buiten de stamomtrek. Wortels worden niet afgetrokken of afgestoken maar ingesnoeid volgens de regels van de kunst met een scherpe handsnoeizaag. Het globaal wortelpakket wordt zoveel mogelijk gevrijwaard. Wortels worden zoveel mogelijk behouden en er worden geen wortels dikker dan 5 cm weggenomen
vanaf 2,5 meter buiten de stamomtrek wordt de boom manueel onderboord. De boring gebeurt onder het globale wortelpakket van de boom, op een diepte van minimaal 1 meter onder het maaiveld
de andere algemene voorwaarden omtrent opslag en transport, verdichting, lozing van water of solventen, verstoring van de waterhuishouding, bescherming tegen uitdroging, bescherming van het bovengrondse gedeelte van de boom en herstel in oorspronkelijke staat blijven integraal van toepassing.
Het verkeerssignalisatieplan zoals ingediend door de firma Van Laere in Zwijndrecht, en goedgekeurd door het schepencollege in zitting van maandag 8 maart 2021, blijft van toepassing.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 5 mei 2021 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan: