Gelet op het ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende dringende federale maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 3 april 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 17 april 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende de dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 30 april 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende de dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 8 mei 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende de dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel schrijven van 8 mei 2020 inzake het beheer van de openbare ruimte bij de heropening van winkels en winkelcentra waarin de richtlijnen werden meegegeven voor de winkelcentra en de winkelstraten;
Gelet op het ministerieel besluit van 15 mei 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende de dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 20 mei 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende de dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 30 mei 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende de dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 5 juni 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 23 maart 2020 houdende de dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID–19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 10 juli 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID−19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 24 juli 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 28 juli 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 22 augustus 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 25 september 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 8 oktober 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 30 juni 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 18 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 23 oktober 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 18 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 28 oktober houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 1 november 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 28 november 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 december 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 19 december 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 20 december 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 21 december 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 24 december 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 12 januari 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 14 januari 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 26 januari 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 29 januari 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 6 februari 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 6 maart 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 20 maart 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 26 maart 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 24 april 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 17 augustus 2020 betreffende de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 24 augustus 2020 betreffende de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 12 oktober 2020 betreffende de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken vanaf 9 oktober 2020;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 19 oktober 2020 betreffende de aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 19 oktober 2020;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 26 oktober 2020 betreffende het advies van dr. Alain Van Hevele, medisch expert COVID-team Meetjesland betreffende de vraag naar drastische maatregelen;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 9 november 2020 betreffende aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 1 november 2020;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 9 november 2020 betreffende de maatregelen in het kader van de uitbraak van het COVID-19 virus in de Capitole, Stationsstraat 149, Aalter;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 7 december 2020 betreffende aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 1 december 2020;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 11 januari 2021 betreffende aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 15 januari 2021;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen op 25 januari 2021 betreffende de recuperatie van de gemaakte kosten in het kader van de uitbraak van het COVID-19 virus in de Capitole, Stationsstraat 149, Aalter;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 25 januari 2021 betreffende aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 1 februari 2021;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 1 februari 2021 betreffende aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 1 februari 2021;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 8 maart 2021 betreffende de aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 8 maart 2021;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 22 maart 2021 betreffende de recuperatie van de gemaakte kosten in het kader van de uitbraak van het COVID-19 virus in de Capitole, Stationsstraat 149, Aalter;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 22 maart 2021 betreffende de aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 22 maart 2021;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 29 maart 2021 betreffende de aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 29 maart 2021;
Gelet op de beslissing van het college en burgemeester en schepenen van 19 april 2021 betreffende de aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 19 april 2021;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 26 april 2021 betreffende de aanvullende preventieve maatregelen naar aanleiding van de federale maatregelen in het kader van het coronavirus vanaf 26 april 2021;
Gelet op de burgemeesterbeslissing van 30 oktober 2020 betreffende het instellen van een quarantainemaatregel voor de locatie Capitole, Stationsstraat 149 te Aalter;
Gelet op de aanbeveling van Sciensano voor residentiële collectiviteiten;
Overwegende dat het gemeentebestuur door de dienst infectieziektenbestrijding van het Agentschap Zorg en Gezondheid en door de medische SPOC van de Zorgraad West-Meetjesland, dokter Alain Van Hevele op vrijdagavond 30 oktober 2020 op de hoogte is gebracht van een besmetting bij een Portugese gastarbeider die verbleef in de Capitole; dat uit een controle door de politie de week ervoor bleek dat op deze locatie 83 buitenlandse werknemers gevestigd waren; dat er een reëel risico bestond dat het virus zich al verder verspreid had onder de andere bewoners; dat hierdoor mogelijks een cluster van besmettingen ontstaan was; dat de nodige maatregelen moesten genomen worden in het kader van de openbare gezondheid om een verdere verspreiding van de besmetting tegen te gaan; dat een besmette persoon dient geïsoleerd te worden gedurende minstens 7 dagen; dat de nodige infrastructurele maatregelen moesten genomen worden om een fysieke scheiding tussen besmette personen en andere bewoners te garanderen; dat de andere bewoners zich in quarantaine moesten begeven en zich laten testen; dat de burgemeester op 30 oktober 2020 beslist heeft tot een algemene quarantaine van alle bewoners; dat de politie deze maatregel onmiddellijk ter kennis gebracht heeft van de gastarbeiders; dat bleek dat er nog 2 bewoners positief getest hadden in die week; dat er in totaal 3 gekende positieve patiënten waren;
Overwegende dat onmiddellijk de boodschappendienst geactiveerd is zodat de bewoners over de nodige voedingsmiddelen, medicatie en hygiënisch materiaal konden beschikken om de quarantaine op een menswaardige manier door te komen; dat de grensarbeiders aangaven over geen financiële middelen meer te beschikken;
Overwegende dat op zaterdag 31 oktober 2020 70 bewoners getest zijn op het COVID-19 virus in samenwerking met de huisartsenwachtpost in Eeklo, een medewerker van het gemeentebestuur en de field agent van de Zorgraad West-Meetjesland; dat op zondag 1 november 2020 uit de testresultaten bleek dat nog eens 14 personen positief gebleken waren op het virus;
Overwegende dat de field agent de opdracht had om de identiteitsgegevens van alle bewoners in kaart te brengen en hen te ondersteunen in het naleven van de quarantaine maatregelen; dat de taal daarbij een belangrijk struikelblok was; dat de inzet van een tolk noodzakelijk was; dat uit een plaatsbezoek bleek dat het onmogelijk was om de besmette bewoners te isoleren van de (nog) niet besmette personen; dat de gastarbeiders in gemeenschappelijke kamers leefden, gebruik maakten van gemeenschappelijk sanitair en samen aten; dat het feit dat er reeds 17 besmette personen waren, een groot risico vormde op het verder verspreiden van het virus; dat het zeer moeilijk was om de gastarbeiders te overtuigen van het naleven van de maatregelen; dat het een uitdaging was om in kaart te brengen wie positief getest had, wie negatief en wie waar verbleef; dat dit een belangrijke voorwaarde was om quarantaine attesten te kunnen opmaken die handhaving mogelijk maakten;
Overwegende dat op maandag 2 november 2020 beslist is om een aantal kamers met vol pension in het hotel Orchidee te reserveren waar de besmette patiënten konden onder gebracht worden; dat er 15 personen overgebracht werden en nadien één persoon op eigen initiatief zich ingecheckt heeft in het hotel aangezien hij bij zijn zoon wou verblijven; dat achteraf gebleken is dat hij ook positief getest was op een eerdere datum in een ziekenhuis in West-Vlaanderen; dat op woensdag 3 november 2020 en vrijdag 5 november 2020 nog 3 personen naar hotel Orchidee gebracht zijn na positieve testing of symptomen; dat er in totaal 19 personen verbleven in het hotel Orchidee op datum van de resultaten van de nieuwe testing van de overgebleven bewoners in hotel Capitole; dat opnieuw in samenwerking met de huisartsenwachtpost Eeklo, een administratief medewerker en een maatschappelijk werker van het lokaal bestuur Aalter en de field agent testen uitgevoerd werden op donderdag 4 november 2020 bij 53 van de overige bewoners in de Capitole;
Overwegende dat uit de resultaten van de nieuwe testen gebleken was dat nog eens 6 bewoners positief getest hadden; dat deze dezelfde dag overgebracht zijn naar hotel Orchidee zodat zij geïsoleerd konden worden; dat normaal gezien de overblijvers opnieuw binnen de 5 dagen getest moeten worden tot wanneer iedereen negatief test opdat de quarantaine opgeheven kon worden; dat dit een situatie was die zeer lang zou duren; dat een andere piste het isoleren van alle bewoners gedurende 10 dagen op een andere locatie was; dat een hotel gevonden is dat bereid was om deze bewoners op te vangen tot 17 november 2020 volledig corona proof; dat dit hotel Victory dichtbij de Portugese ambassade ligt; dat de kostprijs voor 10 nachten voor 47 personen vol pension op 92.120 euro kwam;
Overwegende dat zowel het arbeidsauditoraat als het consulaat en de Portugese ambassade informatie hebben opgevraagd bij het gemeentebestuur omdat er vermoedens zijn van arbeidsfraude bij de tewerkstelling van deze grensarbeiders;
Overwegende dat alle grensarbeiders dagelijks begeleiding gekregen hebben van de field agent, maatschappelijk werkers van het OCMW en een tolk; dat deze sedert zaterdag 31 oktober 2020 de bewoners zowel in de Orchidee als in de Capitole bezocht en te woord gestaan hebben; dat deze begeleiding verder liep tot wanneer alle Portugese grensarbeiders hotel Orchidee verlaten hadden; dat dit nog kon duren tot de laatste besmette patiënt 3 dagen symptomenvrij was; dat dit ten vroegste op donderdag 12 november 2020 was;
Overwegende dat de politie sedert vrijdag 30 oktober 2020 dagelijks ingezet is ter ondersteuning van de field agent en de maatschappelijk werkers, maar ook voor het handhaven van de quarantaine maatregelen, zowel in de Capitole als de Orchidee; dat zij de 47 overgebleven niet besmette patiënten begeleid hebben naar het hotel in Brussel; dat het hotel Victory in Brussel gekozen is wegens de nabijheid van de Portugese ambassade; dat de ambassade dagelijks een vertegenwoordiger naar het hotel laten komen heeft; dat het hotel heel snel de nodige aanpassingen kon doen zodat de gastarbeiders in een menswaardige setting hun quarantaine kunnen uitzitten; dat het hotel corona proof heropend werd om alleen de gastarbeiders te ontvangen; dat de maaltijden aan de deur gebracht werden; dat er een Portugese vertaler voorzien was;
Overwegende dat wat betreft de wetgeving overheidsopdrachten er het gevaar van onderlinge besmetting en dus uitdeinen van de groep positieven was; dat het nodig was om echt snel te handelen; dat het gemeentebestuur – op medisch advies – moest overgaan tot het splitsen van de groep; dat als het gemeentebestuur dit niet (zo snel mogelijk) deed, de groep positieven groter werd en de rest van de groep en de algemene bevolking mogelijk verder kon besmetten; dat de quarantaineperiode telkens met 10 dagen verlengd werd en dit tot wanneer er geen positieven meer aangetroffen werden; dat het dus niet mogelijk was dat men bleef in het Hotel Capitole (werd gedesinfecteerd) en de andere hotels op het grondgebied geen voldoende capaciteit hadden om een goede splitsing te maken; dat bovendien, zoals vastgesteld, men de neiging had om terug bij elkaar te willen komen; dat een voldoende afstand noodzakelijk was; dat ze dan ook dichter bij de Ambassade waren (een tiental minuten van elkaar);
Overwegende dat het gemeentebestuur toch – uiteraard rekening houdend met het budget – moest instaan voor een correct (prijs/kwaliteit) verblijf in quarantaine (overnachting – vol pension – 10 dagen verblijf op dezelfde kamer met ontspanningsmogelijkheden); dat er nogal wat hotels gesloten waren en deze mensen bereid waren zeer snel te schakelen;
Overwegende dat wat betreft de betaling er een handgeschreven verklaring is van de ‘baas’ van de betrokken arbeiders; dat bovendien het gemeentebestuur op donderdag 5 november 2020 vertegenwoordigers van de Ambassade én de Consul Honoraire ontvangen heeft in het gemeentehuis; dat de eersten aan de burgemeester verklaard hebben dat de Portugese staat zou instaan voor de betaling indien de firma Unistar niet zou betalen;
Overwegende dat al deze argumenten, te weten snelheid en dwingende noodzakelijkheid voor het bezorgen en beveiligen van het welzijn van de betrokkenen en de Aalterse volksgezondheid, samen met de financiële engagementen, het gemeentebestuur ertoe hebben gebracht te komen tot de voorliggende oplossing;
Overwegende dat alle gemaakte kosten teruggevorderd moeten worden van de werkgever van deze arbeiders, namelijk Unistar S.A. en de gebruikers van de diensten van Unistar S.A.; dat advocatenkantoor GD&A ter vrijwaring van de rechten van het gemeentebestuur de werkgever en de gebruikers in gebreke gesteld heeft voor de betaling van de kosten; dat de eigenaar van Unistar S.A., Joao Monteiro, op papier bevestigd heeft dat alle kosten voor de boodschappen door hem zullen betaald worden;
Overwegende dat advocatenkantoor GD&A gevraagd is om juridische ondersteuning te bieden voor de sluiting van de Capitole en de terugvordering van de gemaakte kosten bij de eigenaar de heer Viktor De Maertelaere, de verhuurder BV Hospitality House van het gebouw en de werkgever van de Portugese arbeiders Unistar S.A.; dat advocatenkantoor GD&A op 15 januari 2021 heeft laten weten dat de terugbetaling betwist wordt door de eigenaar en door de verhuurder van het gebouw; dat zij menen dat zij geen enkel uitstaan hebben met de betaling van de openstaande vorderingen; dat zij opmerken dat er geen sprake is van enig stedenbouwkundig misdrijf dat in hun hoofde zou kunnen nopen tot terugbetaling van de gemaakte kosten en dat zij evenmin gehoord zijn of in kennis gesteld zijn van de besluitvorming en vaststellingen betreffende het hotel Capitole; dat Unistar S.A., ondanks de eerste communicatie met hun raadsman, geen enkele reactie gegeven had op het schrijven van het advocatenkantoor; dat Unistar .S.A. op dat ogenblik geen enkele intentie tot regeling of terugbetaling had getoond;
Overwegende dat AZ Alma voor de invordering van de labokosten ook beroep doet op het advocatenkantoor GD&A zodat een gezamenlijk dossier kon aangelegd worden met het oog op het invorderen van alle gemaakte kosten; dat het gemeentebestuur toen 122.741,27 euro aan kosten gemaakt had; dat het college beslist heeft om de werkgever Unistar S.A. voor een laatste keer aan te manen met aankondiging van een dagvaarding bij gebreke aan akkoord en dat een kopie van dit schrijven aan de Portugese ambassade bezorgd moest worden;
Overwegende dat het advocatenkantoor GD&A op 17 februari 2021 bericht ontvangen heeft van de advocaat van Unistar S.A.; dat er aanvankelijk nog bereidheid leek te zijn tot regeling/terugbetaling, blijkt men thans - wellicht na duidelijkheid over de omvang van de kosten - de tegengestelde mening toegedaan; dat de advocaat van Unistar S.A. de vordering tot terugbetaling integraal betwist en zich van iedere verantwoordelijkheid onttrekt; dat aangehaald wordt (o.a.) dat er geen schuld of verantwoordelijkheid zou bestaan in hoofde van de Unistar S.A.; dat er eveneens geen overleg gebeurde voorafgaand aan de genomen maatregelen en er evenmin een uitvoerbare titel voorhanden zou zijn; dat gealludeerd wordt op een overmachtssituatie, waarbij men zelfs opmerkt dat ook de reputatie van de Unistar S.A. zou zijn aangetast, er sprake zou zijn van een ongelijke behandeling ten aanzien van de Portugese arbeiders en men niet zal nalaten zelf op te treden tegen eventueel tergend en roekeloos gedingvoeren; dat men tot slot hamert op het Frans als proceduretaal en de Franstalige rechtbanken als bevoegde instanties, met een toepassing van het Portugese recht; dat woonplaatskeuze daarbij ook op het adres van de zetel te Portugal wordt gedaan, hetgeen zou impliceren dat de betekening van een dagvaarding in het buitenland moet geschieden;
Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen op 9 november 2020 de ad hoc genomen maatregelen in dit dossier heeft bekrachtigd, in het bijzonder wat betreft de huisvesting van 25 Portugese arbeiders in hotel Orchidee en de huisvesting van 47 Portugese arbeiders in hotel Victory; dat de basis voor een terugvordering van de herhuisvestingskosten niettemin precair blijft, niet in het minst de gerechtelijke invordering, minstens omwille van het feit dat de zetel van de tegenpartij zich in het buitenland bevindt en dat zij nu niet meer blijk geeft van dezelfde constructieve bereidheid tot samenwerking zoals (mondeling) aangegeven op het moment van de feiten; derhalve komt het aangewezen de terugvordering via de Portugese ambassade te laten verlopen, zoals toen aangegeven door de heer Rui Martinot Correia, Minister-Raadgever bij de Portugese ambassade; dat de Portugese ambassade bij monde van de heer Bruno Joos de ter Beert Consul Honorario de Portugal op 14 april 2021 aangegeven heeft niet te kunnen tussenkomen gezien dit een privézaak is; dat het wegens redenen van diligentie aangewezen is de Portugese ambassade nog eens aan te schrijven;
Overwegende dat de vordering van het gemeentebestuur 123.245,30 euro bedraagt;
GD&A advocatenkantoor te vragen om de Portugese ambassade nogmaals aan te schrijven met het oog op een bemiddeling bij de werkgever Unistar S.A.