Gelet op de collegebeslissing van 20 mei 2019 betreffende de budgetwijziging voor betalende advertenties voor activiteiten en berichten op de gemeentelijke Facebookpagina;
Overwegende dat het advertentiebudget voor Facebook zal aangewend worden voor de promotie van eigen nieuwsberichten en activiteiten georganiseerd door het lokaal bestuur van Aalter (bv. infosessies, Visit Aalter ...) of activiteiten in samenwerking met het lokaal bestuur van Aalter (bv. BinckBank Tour);
Overwegende dat de gemiddelde kostprijs van één gepromoot bericht of één gepromote activiteit ongeveer 50 euro bedraagt;
Overwegende dat het advertentiebudget voor Facebook ongeveer 1.000 euro bedraagt per 18 maanden; dat gewerkt wordt met een incassorekening waarop het advertentiebudget voorzien is en dat het huidige budget bijna op is;
Overwegende het voorstel om het advertentiebudget voor Facebook opnieuw aan te vullen met 1.000 euro;
Overwegende dat er nog voldoende budget beschikbaar is op budgetsleutel 2021/ACT-1397/0119-20/613000/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN (Actie 1397: Inzetten op een efficiënt en effectief gebruik van sociale media);
Overwegende om dit budget aan te vullen op de (incasso)rekening die het lokaal bestuur ter beschikking stelt voor de advertentiekosten van Facebook;
Het advertentiebudget voor Facebook aan te vullen met 1.000 euro en te storten op de (incasso)rekening die het lokaal bestuur ter beschikking stelt voor de advertentiekosten van Facebook.