Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 2021 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op de collegebeslissing van 18 januari 2021 betreffende de oprichting van een vaccinatiecentrum in het Sportpark van Aalter-centrum;
Gelet op de blauwdruk Vlaams vaccinatiecentrum van het Agentschap Zorg en Gezondheid van 10 januari 2021;
Gelet op het operationeel draaiboek vaccinatiecentra van het Agentschap Zorg en Gezondheid van 18 januari 2021;
Overwegende dat de gehele bevolking snel en adequaat geïnformeerd moet worden over de genomen maatregelen, waaronder de vaccinatiecampagne;
Overwegende dat in juni een nieuwe, jongere doelgroep aan de beurt is in de algemene vaccinatiecampagne; dat volgens het meest recente onderzoek 'De Stemming', een onderzoek in opdracht van VRT NWS en De Standaard, blijkt dat de vaccinatiebereidheid bij de leeftijdsgroep 18-25 het laagst is (66% tegenover 93% bij 65-plussers);
Overwegende dat jongeren en jongvolwassenen aangeven dat ze de verbondenheid en het contact met elkaar het meest missen tijdens deze pandemie; dat ze ook meegeven dat de overload aan informatie en berichtgeving over de coronacrisis een tegenovergesteld effect op hen heeft, wat maakt dat ze dergelijke berichtgeving via sociale media niet meer lezen; dat de 'Prik for Life' - campagne op een ludieke manier inspeelt op het herwinnen van verbondenheid en vrijheid;
Overwegende dat de kosten van de 'Prik for Life'- campagne (ontwerpkosten, drukkosten, portkosten, verzendkosten, ontwikkeling van de bijhorende website) volledig gedragen wordt door ELZ (Eerstelijnszone) Oost- en West-Meetjesland;
Overwegende dat de 'Prik for Life' - campagne volgende doelstellingen heeft:
Overwegende dat de campagne uit volgende onderdelen bestaat:
Overwegende dat het ontwerp van de postkaart niet gewijzigd kan worden; dat de algemene stijl van de campagne opgebouwd is uit verschillende elementen (website, Facebookpagina, kleuren en typografie) met dezelfde bouwstenen en 1 centraal campagnebeeld, die elkaar kracht bijzetten; dat het gebruik van 1 campagnebeeld zorgt voor eenvormigheid doorheen de brede campagne in het Meetjesland en de deelnemende gemeenten; dat het gebruik van een ludiek beeld het gevoel en de verbeelding van de jongere doelgroep aanspreekt; dat dit een belangrijk onderdeel is van goeie storytelling;
Overwegende dat het versturen van de postkaart naar de doelgroep (18-25 jaar) vereist dat hiervoor een adressenlijst wordt getrokken uit het bevolkingspakket Cevi;
Overwegende het positief advies van de DPO-consulent op dinsdag 18 mei 2021 in verband met het vrijgeven van de adresgegevens in het belang van de volksgezondheid en de zeer kleine impact op de privacy van de betrokkenen;
In te stappen in de campagne 'Prik for Life' van de Eerstelijnszone Oost-Meetjesland en de adressenlijst van de bijhorende doelgroep (18-25 jaar) aan te reiken voor het versturen van de postkaart naar elke jongere in Aalter.
Vijf Aalterbonnen ter waarde van 25 euro beschikbaar te stellen in de prijzenpot van de campagne en eventueel andere prijzen aan te reiken in samenwerking met lokale handelaars of initiatieven.