Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 11 september 2020 betreffende de hoppinpunten en het vastleggen van een aantal basisvereisten in kader van subsidiëring;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 14 september 2020 betreffende de kennisname van het Openbaar Vervoerplan 2021 van Vervoerregio Gent;
Gelet op de collegebeslissing van 14 december 2020 betreffende de principiële goedkeuring om een autodeelsysteem uit te rollen;
Gelet op de collegebeslissing van 28 september 2020 betreffende het principe rond het voorstel van De Lijn omtrent haltes, doorstroming en toegankelijkheid voor het nieuw openbaar vervoerplan;
Gelet op de collegebeslissing van 25 januari 2021 betreffende het principe rond het voorstel van De Lijn omtrent haltes, doorstroming, toegankelijkheid, vervoer op maat en mobipunten voor het nieuw openbaar vervoerplan;
Gelet op de schetsen van de 3 voorziene Hoppinpunten in Aalter;
Gelet op de unieke verantwoordingsnota Hoppinpunten Aalter, toegevoegd in bijlage;
Overwegende dat op 29 juni om 13.30 u de vervoerregioraad samenkomt, dat de goedkeuring van de unieke verantwoordingsnota en de fiches per gemeente voor de Hoppinpunten op de agenda staat;
Overwegende dat een Hoppinpunt, naast de deelfietsen, aan volgende minimumvereisten moet voldoen:
Overwegende dat in de unieke verantwoordingsnota Hoppinpunten Aalter volgende is opgenomen betreffende de kostenraming:
Overwegende dat er 3 type hoppinzuilen mogelijk zijn en voor een interregionaal Hoppinpunt van een digitale zuil wordt uitgegaan;
Overwegende dat het type hoppinzuil nog kan gekozen en gemotiveerd worden bij de uiteindelijke subsidieaanvraag;
Overwegende dat later nog extra aanvullingen aan het hoppinpunt kunnen worden toegevoegd, zijnde laadpalen, autodelen…;
Overwegende dat de uitgaven van dit project afhankelijk van de opties en keuzes ongeveer geraamd kan worden op 38.500,00 euro en dat hiervoor een subsidie van ongeveer van 26.600,00 euro kan aangevraagd worden;
Overwegende dat voor dit project geen kredieten voorzien zijn; dat er financiële ruimte zal moeten gecreëerd worden bij de aanpassing van het meerjarenplan;
De unieke verantwoordingsnota Hoppinpunten Aalter goed te keuren.
Bijkomend krediet te voorzien in de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan.