Overwegende dat de inrichting van het vaccinatiecentrum de blauwdruk zoals opgegeven door het Agentschap Zorg en Gezondheid dient te volgen;
Overwegende dat de hoogdringendheid van het vaccinatiecenter een verkorte procedure vereist;
Overwegende de aanbevelingen na de rondgang met Dr. Van Hevele, medische expert Covid-team Meetjesland op 22 januari 2021;
Overwegende de aanbevelingen na rondgang met onder andere Dr. De Crem, voorzitter van de vzw Huisartsenwachtpost Meetjesland (HAWP ML) op 22 januari 2021;
Overwegende dat het vaccinatiecentrum over een goed uitgebouwd EHBO-lokaal dient te beschikken, inclusief een uitgebreide EHBO-koffer alsook verscheidene EHBO-bedden; dat EHBO-bedden ook naderhand in de verschillende gemeentelijke gebouwen geplaatst kunnen worden;
Overwegende dat het uitermate belangrijk is de IN-stroom, de UIT-stroom en de personeelsstroom te scheiden op een flexibele wijze; dat het gebruik van flexibele afbakeningspalen hiervoor essentieel is; dat alle eerder aangekochte afbakeningspalen reeds in gebruik zijn; dat de af te bakenen zones op 100 meter geschat kunnen worden;
Overwegende dat de vrijwillige helpers herkenbaar dienen te zijn en fluohesjes (voor buiten het vaccinatiecentrum) alsook t-shirts (voor in het vaccinatiecentrum) hier de beste oplossing bieden;
Overwegende dat er in het vaccinatietraject zelf een aantal administratieve taken dienen uitgevoerd worden; dat deze administratieve taken de nodige kantoormiddelen en -materialen vereisen; dat er kleine etiketten (70mm x 25 mm of 50mm x 25mm) moeten voorzien worden; dat in de coördinerende taken ook administratieve taken ingebed zijn;
Overwegende dat er kleine afvalbakjes dienen voorzien te worden voor niet-medisch materiaal; te voorzien in de wachtzones en de burelen voor administratie; dat het aantal geschat wordt op 30;
Overwegende dat er een reserve infrarood thermometer + batterijen voorzien moet worden;
Overwegende dat het aangewezen is om in de vaccinatiezone te voorzien in drinkbaar water;
Overwegende dat het is aangewezen om ook reeds de zone van sporthal Lindestraat hiervoor uit te rusten zodat bij opschaling ook in deze zone een drinkwaterpunt voor handen is;
Overwegende dat de elektriciteits- en watervoorzieningen nog dienen uitgevoerd te worden;
Overwegende dat de huur van 2 toestellen wordt geraamd op 50 euro per maand excl. btw gedurende 5 jaar; dat de installatie van de toestellen wordt geraamd op 1.200 euro excl. btw; dat het jaarlijks onderhoud wordt geraamd op 360 euro excl. btw per jaar;
Overwegende dat vanuit economisch en ecologisch standpunt ook de sportverenigingen hier vragende partij voor zijn; dat hierdoor de plastiek drankflessen tijdens de wedstrijden kunnen vervangen worden door herbruikbare drinkflessen; dat de installatie van deze drinkwaterpunten bijgevolg een duurzaam project is dat ook na het gebruik van het vaccinatiecentrum verder kan gebruikt worden;
Overwegende dat in de voetbalaccommodatie van Aalter-centrum en de voetbalaccommodatie in Ursel reeds is overgestapt op een duurzaam drinkwaterpunt;
Overwegende het bijkomend krediet voor ACT-1814: Aalter zorgt voor haar meest kwetsbaren n.a.v. het coronavirus COVID-19;
Gelet op het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 1 november 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 28 november 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 december 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 19 december 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 20 december 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 21 december 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 24 december 2020 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het ministerieel besluit van 12 januari 2021 houdende wijziging van het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken;
Gelet op het operationeel draaiboek vaccinatiecentra van het Agentschap Zorg en Gezondheid van 18 januari 2021;
Gelet op de blauwdruk Vlaams vaccinatiecentrum van het Agentschap Zorg en Gezondheid van 10 januari 2021;
Gelet op de collegebeslissing van 18 januari 2021 betreffende de oprichting van een vaccinatiecentrum in het Sportpark van Aalter-centrum;
Akkoord te gaan met de raming voor de aankoop van een grote EHBO-koffer, gevuld met standaard EHBO-materiaal (tot 50 personen) aan 100 euro excl. btw, de raming voor drie EHBO-bedden (met papierrol en opstapje) aan 500 euro excl. btw per stuk, 1.500 euro excl. btw voor drie stuks.
Akkoord te gaan met de raming voor de aankoop van schrijfmateriaal en kantoormateriaal aan 100 euro excl. btw.
Akkoord te gaan met de raming voor de aankoop van 20 afbakeningspalen en linten voor in totaal 100 meter aan 200 euro excl. btw per stuk, 4.000 euro excl. btw voor 20 stuks en krediet op te nemen in een eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan.
Akkoord te gaan met de installatie van twee permanente drinkwaterpunten in sporthal Sportlaan en sporthal Lindestraat door het afsluiten van een huurcontract met bijhorend onderhoudscontract en krediet op te nemen in een eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan van het Autonoom Gemeentebedrijf.
Akkoord te gaan met de raming voor de huur van twee permanente drinkwaterpunten van 50 euro per maand excl. btw gedurende 5 jaar, de raming van de installatie van de toestellen aan 1.200 euro excl. btw en de raming van het jaarlijks onderhoud van 360 euro excl. btw per jaar gedurende 5 jaar en krediet op te nemen in een eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan van het Autonoom Gemeentebedrijf.
Akkoord te gaan met de raming voor de aankoop van veiligheidshesjes en t-shirts voor de medewerkers en vrijwilligers van het vaccinatiecentrum, geschat op 100 in totaal, aan 14 euro excl. btw, 1.400 euro excl. btw voor 100 exemplaren.
Akkoord te gaan met de raming voor de aankoop van twee contactloze thermometers aan 75 euro excl. btw per stuk, 150 euro excl. btw voor twee stuks.
Akkoord te gaan met de raming van de aankoop van 40 afvalemmers aan 17,25 euro excl. btw per stuk, 690 euro excl. btw voor 40 stuks.
Akkoord te gaan met de raming voor de aankoop van 8 kapstokken aan 100 euro excl. btw per stuk, 800 euro excl. btw voor 8 stuks.
Akkoord te gaan met de raming voor de aankoop van een AED-toestel aan 2.000 euro excl. btw en krediet op te nemen in een eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan.
Akkoord te gaan met de raming voor de aankoop van drie hoofdlampen aan 50 euro excl. btw per stuk, 150 euro excl. btw voor drie stuks.