Gelet op het algemeen politiereglement op de administratieve sanctie zoals goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 14 september 2020, meer bepaald artikel 52 betreffende het voeren en plaatsen van publiciteit en het plaatsen van tijdelijke bewegwijzeringsborden en artikel 58 betreffende de voorwaarde tot goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen voor het verlenen van een afwijking hierop;
Gelet op de aanvraag van 3 maart 2021 van de firma Akzie in Middelkerke, in opdracht van Emmaüs basisschool Aalter, tot het bekomen van een toelating voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden op het openbaar domein naar aanleiding van de activiteit Digitale infodag Emmaüs basisschool Aalter op vrijdag 30 april 2021;
Overwegende dat de tijdelijke publiciteitsborden slechts vanaf eenentwintig dagen voor de activiteit mogen worden aangebracht en ten laatste de achtste dag erna dienen te worden verwijderd;
Overwegende dat deze borden niet mogen worden aangebracht aan officiële verkeerssignalisatie, openbare verlichtingspalen en/of openbare beplanting;
Overwegende dat deze borden geen hinder mogen vormen voor het doorgaand verkeer en niet voor verkeersverwarring mogen zorgen;
Overwegende dat het wenselijk is om het aantal borden te beperken tot maximum 10 stuks;
Overwegende dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen District Eeklo;
Aan de firma Akzie in Middelkerke toelating te verlenen voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden op het openbaar domein naar aanleiding van de activiteit Digitale infodag Emmaüs basisschool Aalter op vrijdag 30 april 2021, mits wordt voldaan aan de volgende voorwaarden:
het aantal borden wordt beperkt tot maximum 10 stuks
de tekst op de borden mag uitsluitend betrekking hebben op het evenement, mag bijgevolg geen reclame voor handel of andere publiciteit bevatten
de publiciteitsborden dienen op eigen palen geplaatst te worden, te plaatsen op minstens 0,75 meter van de rand van de rijweg en niet in de nabijheid van kruispunten, en niet te plaatsen in plantvakken alsook onder de kruin van bomen om beschadiging te voorkomen
dat inzake de kleuren, de helderheid, de verkeersveiligheid en de zichtbaarheid het verboden is om inrichtingen aan te brengen die enerzijds de bestuurders (mogelijks kunnen) verblinden of misleiden en anderzijds op enige andere wijze de doelmatigheid van reglementaire tekens aantasten
dat de borden de weggebruikers en voetgangers niet mogen hinderen
dat de vergunningshouder zowel tegenover het gemeentebestuur als tegenover derden aansprakelijk is voor alle schade als gevolg van het plaatsen en het bestaan van de borden
dat de nodige maatregelen worden genomen om ook bij slechte weersomstandigheden de borden in goede staat te houden en de verkeersveiligheid te verzekeren
de borden mogen slechts vanaf eenentwintig dagen voor de activiteit worden aangebracht en dienen ten laatste de achtste dag erna verwijderd te zijn
het is verplicht om op de achterkant van het publiciteitsbord het nummer van de vergunning te vermelden.
Aan de aanvrager te melden dat voor het plaatsen van tijdelijke publiciteitsborden langs de gewestwegen eveneens toelating dient bekomen te worden bij de wegbeheerder Agentschap Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen – District Eeklo.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan de aanvrager.