Gelet op de wet van 25 juni 1993 betreffende de uitoefening van ambulante activiteiten en kermisactiviteiten, gewijzigd bij de wet van 4 juli 2005 en de wet van 20 juli 2006, en vervangen door het Decreet van de Vlaamse Overheid van 24 februari 2017;
Gelet op het koninklijk besluit van 24 september 2006 betreffende de uitoefening en de organisatie van kermisactiviteiten en ambulante activiteiten in kermisgastronomie en gewijzigd bij Besluit van de Vlaamse Regering van 21 april 2017;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van prefusiebestuur Aalter van 11 oktober 2017 betreffende het reglement organisatie van ambulante activiteiten op de openbare markten en op het openbaar domein; meer bepaald titel 3, artikel 2: verplichte documenten en artikel 4: niet-naleven reglement;
Overwegende dat de abonnementhouders het gemeentebestuur jaarlijks volgende documenten moeten bezorgen:
Overwegende dat de machtiging en de bijhorende documenten regelmatig dienen te worden gecontroleerd op hun periodieke betalingen en geldigheidsdatum;
Overwegende dat vanuit de cel Evenementen meermaals aan de abonnementhouders werd gevraagd om deze documenten te bezorgen, maar zonder het gewenste resultaat;
Overwegende dat de documenten per aangetekend schrijven kunnen worden opgevraagd;
Overwegende dat het gemeentebestuur kan beslissen om een standhouder te schorsen, uit te sluiten, een geldboete op te leggen of een verwittiging te geven indien de nodige documenten niet in het bezit zijn van het gemeentebestuur voor 15 mei 2021;
Alle abonnementhouders van de wekelijkse markt per aangetekend schrijven op te leggen om de wettelijke documenten te bezorgen aan het gemeentebestuur voor 15 mei 2021.