Gelet op de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, en latere wijzigingen, waaronder de wijziging door de wet van 12 januari 2006, meer bepaald artikel 130bis betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en schepenen tot het goedkeuren en uitvaardigen van de tijdelijke aanvullende politiereglementen;
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens, en latere wijzigingen;
Gelet op het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 11 maart 2019 betreffende het reglement over de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 11 maart 2019 betreffende de contantbelasting op de private ingebruikname van het openbaar domein;
Gelet op de aanvraag van 16 oktober 2020 van de heer Michaël Tas in Aalter tot het bekomen van een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van de woning gelegen Brouwerijstraat 3, meer bepaald het voetpad en een deel van de rijweg, gedurende meerdere fases en dagen tijdens de periode van 2 november 2020 tot en met 2 februari 2021, voor het plaatsen van een container naar aanleiding van het uitvoeren van renovatiewerken aan de woning;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat er voldoende beschermingsmaterialen worden aangebracht op het voetpad en de rijweg zodat de container geen schade veroorzaakt aan het openbaar domein;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat er op elk ogenblik vlot doorgaand verkeer mogelijk is ter hoogte van de werfzone;
Overwegende dat de aanvrager er dient voor te zorgen dat de fietsers en voetgangers op elk ogenblik op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren;
Overwegende dat de aanvrager bij elke inname van het openbaar domein het gemeentebestuur hiervan in kennis dient te stellen door dit te melden via e-mail naar mobiliteit@aalter.be en dit minstens drie werkdagen voor de effectieve inname van het openbaar domein;
Overwegende dat de aanvraag in aanmerking komt om hiervoor een tijdelijke vergunning voor de inname van het openbaar domein af te leveren, mits de werfzone wordt afgebakend en gesignaleerd overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen;
Aan de heer Michaël Tas in Aalter een tijdelijke vergunning af te leveren voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van de woning gelegen Brouwerijstraat 3, meer bepaald het voetpad en een deel van de rijweg, gedurende meerdere fases en dagen tijdens de periode van 2 november 2020 tot en met 2 februari 2021, voor het plaatsen van een container naar aanleiding van het uitvoeren van renovatiewerken aan de woning, mits de volgende voorwaarden worden nageleefd:
de aanvrager dient er voor te zorgen dat er voldoende beschermingsmaterialen worden aangebracht op het voetpad en de rijweg zodat de container geen schade veroorzaakt aan het openbaar domein
op elk ogenblik moet vlot doorgaand verkeer mogelijk zijn ter hoogte van de werfzone
op elk ogenblik moeten de fietsers op een veilige en vlotte manier de werfzone kunnen passeren
de voetgangers dienen de werfzone te passeren aan de overzijde van de straat waarbij zij verplicht worden de straat over te steken ofwel ter hoogte van het kruispunt Sint-Gerolflaan - Brouwerijstraat - Brevierweg ofwel ter hoogte van het marktplein
per fase van inname van het openbaar domein moet dit minstens drie werkdagen voor de effectieve inname van het openbaar domein gemeld worden via e-mail op mobiliteit@aalter.be.
Aan de aanvrager opdracht te geven om de werfzone in te richten en te signaleren overeenkomstig het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg, en latere wijzigingen.
De noodzakelijke verkeerssignalisatie te laten leveren, plaatsen en ophalen door de aanvrager.
De verkeersborden die tegenstrijdig zijn met dit reglement voor de duur van de werken te laten afdekken door de aanvrager van de werken.
Aan de aanvrager opdracht te geven om alle noodzakelijke informatie omtrent deze tijdelijke vergunning in te geven in GIPOD.
Dat de beheerder van de openbare weg niet aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen te wijten aan de staat van de weg- en/of voetpadverharding bij gebruik ervan voor de uitvoering van de vermelde werken.
Dat bij vaststelling van schade aan het openbaar domein (weg- en aanhorigheden), rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomende uit de bovenvermelde activiteit, deze dient hersteld te worden tot voldoening van de wegbeheerder.
Deze verordening in werking te laten treden op 2 november 2020 en na de bekendmaking ervan overeenkomstig de artikelen 286, 287 en 288 van het decreet lokaal bestuur, en volgens de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968, en latere wijzigingen.
De inhoud van deze beslissing ter kennisgeving te bezorgen aan:
het politieparket van de procureur des Konings in Gent
de Politiezone Aalter
Hulpverleningszone Meetjesland (brandweerpost Aalter)
De Post (kantoor Aalter)
De Lijn Oost-Vlaanderen
Aalterse huisartsen via dr. Sabine Huyberechts
Huisartsen Wachtpost Meetjesland
afvalintercommunale I.V.M.
de aanvrager.