Gelet op de collegebeslissing van 3 februari 2020 betreffende de goedkeuring van de verkavelingsovereenkomst voor de verkaveling Lodorp-Achterstraat op naam van Constructis nv;
Gelet op de collegebeslissing van 17 februari 2020 betreffende de goedkeuring van de omgevingsvergunning voor de verkaveling Lodorp-Achterstraat op naam van Constructis nv;
Gelet op de verkavelingsaanvraag, ingediend op 25 oktober 2019 door Constructis nv, Kweekstraat 13 in Ingelmunster, voor het perceel gelegen in Lodorp en de Achterstraat , in het kadaster gekend als afdeling 5, sectie C nrs 0067A, 0068F,0065H, 0062G, 0068H en 0065G en 68B;
Gelet op het vademecum duurzaam parkeren van de Vlaamse overheid (mobielvlaanderen.be) dat stelt dat bij langsparkeren in afgebakende parkeervakken, er een minimale parkeerstrookbreedte van 2 meter en een lengte van minimaal 5,5 m, bij voorkeur 6 m, dient te worden gegarandeerd; dat de plaatsing van een parkeerstrook nooit ten koste mag gaan van de minimaal vereiste voetpadbreedte (volgens bouwverordening voor voetpaden: 1,5 m obstakelvrije ruimte); dat bij ruimtegebrek bij voorkeur geen parkeerstrook wordt aangelegd;
Gelet op het ontwerpplan inrichting parkeerstroken Lodorp met ref. 329_Lotenhulle_070120-UIT;
Overwegende dat het lot in het kadaster gekend als afdeling 5, sectie C nr. 0068B. behorend tot de verkavelde gronden van de verkaveling nr. 874.23-19D0479, niet in de verkavelingsovereenkomst is opgenomen;
Overwegende dat grondafstand noodzakelijk is voor het realiseren van de rooilijn in de Achterstraat;
Overwegende dat de verkavelaar opteert om het privaat terrein voorbij de rooilijn in de Achterstraat als privaat terrein te behouden maar als voetpad mee in te richten; dat het wenselijk is om de rooilijn te visualiseren met klinknagels en de rooilijn tijdens uitvoering door een erkend landmeter uit te palen;
Overwegende dat conform de verkavelingsovereenkomst één RWA huisaansluitput per lot dient te worden geplaatst; dat het regenwater van de dakoppervlakte van de cluster van 4 garages (de loten 11 tem 14) wordt afgeleid naar een gemeenschappelijke infiltratievoorziening waarbij de overloop wordt aangesloten op één huisaansluitputje RWA aan de straatzijde; dat bijgevolg voor de 4 loten (Loten 11 tem 14) slechts 1 gezamenlijk RWA huisaansluitput dient te worden geplaatst;
Overwegende dat in de bestaande toestand er 4 korte parkeerplaatsen in Lodorp zijn aangelegd ter hoogte van de verkaveling; dat om de toegangen te realiseren voor loten 4 en 5 er twee parkeerplaatsen dienen te worden opgebroken; dat volgens artikel 3, lastvoorwaarde 14 in de verkavelingsovereenkomst deze twee parkeerplaatsen dienen te worden gecompenseerd;
Overwegende dat als compensatie wordt voorgesteld om twee parkeerplaatsen aan te leggen met lengte 5,50 m vóór resp. lot 1-2 en lot 3 waarbij de voetgangersruimte wordt beperkt tot resp. 0,51 m ter hoogte van het parkeervak voor lot 1-2 en 0,78 m ter hoogte van het parkeervak voor lot 3;
Overwegende dat bij aanleg van het parkeervak ter hoogte van lot 1-2 de verkeersveiligheid voor voetgangers niet kan worden gegarandeerd;
Overwegende het voorstel om slechts 1 parkeervak aan te leggen ter hoogte van lot 3 met een lengte van 5,5 m waarbij een minimale voetgangersruimte tussen rooilijn en het parkeervak van 0,8 m wordt gegarandeerd;
Goedkeuring te verlenen aan het ontwerp van addendum aan de overeenkomst, af te sluiten met de verkavelaar, Constructis nv, omtrent de uit te voeren infrastructuurwerken in de verkaveling in Lodorp en de Achterstraat in het kadaster gekend als afdeling 5, sectie C, nrs 0067A, 0068F, 0065H, 0062G, 0068H, 0065G en 0068B.
Het ontwerpplan inrichting parkeerstroken Lodorp met ref. 329_Lotenhulle_070120-UIT, de raming en meetstaat voor het uitvoeren van de infrastructuurwerken in de Lodorp en Achterstraat goed te keuren.