Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 290 dat in werking treedt vanaf 1 januari 2019, dat alle briefwisseling aan de gemeente wordt geacht te zijn gericht aan het college van burgemeester en schepenen; dat behalve bij andersluidende beslissing van de gemeenteraad de briefwisseling wordt verstuurd naar het gemeentehuis; dat alle ingaande en uitgaande briefwisseling, van welke aard ook, wordt geregistreerd; dat het eerste lid van toepassing is op het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, met dien verstande dat "de gemeente" wordt gelezen als "het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn", "college van burgemeester en schepenen" wordt gelezen als "vast bureau" en "het gemeentehuis" wordt gelezen als "de zetel van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn";
Gelet op het decreet van 4 mei 2018 betreffende de vrijwillige samenvoeging van de gemeenten Aalter en Knesselare en tot wijziging van de bijlage bij het decreet van 5 juli 2002 tot vaststelling van de regels inzake de dotatie en de verdeling van het Vlaams Gemeentefonds en de bijlage bij het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011;
Gelet op de omzendbrief van 15 november 2010 van de Federale Overheidsdienst waarin staat dat de postdiensten in België sedert 1 januari 2011 volledig geliberaliseerd zijn;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 23 mei 2017 van het prefusiebesuur Aalter betreffende de goedkeuring van de principiële beslissing tot de vrijwillige samenvoeging van de gemeenten Aalter en Knesselare;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van het prefusiebestuur Knesselare van 23 mei 2017 betreffende de goedkeuring van de principiële beslissing tot de vrijwillige samenvoeging van de gemeenten Aalter en Knesselare;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 11 oktober 2017 van het prefusiebestuur Aalter om zijn definitieve goedkeuring te hechten aan het gezamenlijk voorstel tot vrijwillige samenvoeging van Aalter en Knesselare;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 11 oktober 2017 van het prefusiebestuur Knesselare om zijn definitieve goedkeuring te hechten aan het gezamenlijk voorstel tot vrijwillige samenvoeging van Aalter en Knesselare;
Gelet op de collegebeslissing van 24 oktober 2011 van het prefusiebestuur Aalter om de post dagelijks te laten brengen en afhalen door bpost;
Gelet op de collegebeslissing van 12 november 2018 van het prefusiebestuur Aalter om alle uitgaande briefwisseling van de nieuwe gemeente Aalter vanaf 1 januari 2019 door bpost te laten ophalen in het gemeentehuis, Europalaan 22;
Gelet op de centralisatie van de in- en uitgaande registratie en verdeling van de briefwisseling bij het gemeentebestuur in een postregistratiesysteem op basis van het proces A-post;
Overwegende dat prefusiebestuur Aalter reeds beschikte over een frankeertoestel in Europalaan 22, 9880 Aalter;
Overwegende dat het toestel in De Plaats 14, 9910 Aalter in dienst werd gesteld op 16 november 2009 en dus verouderd is;
Overwegende dat er voor de buitendienststelling van het toestel met serienummer BDLM09349 in Knesselare door Neopost een tarief van 200,00 euro excl. BTW wordt gerekend;
Overwegende dat het contract wordt beëindigd op 30 november 2019;
Overwegende dat, na de buitendienststelling bij Neopost, via bpost een terugstorting kan aangevraagd worden van het nog beschikbare bedrag op het frankeertoestel en bijhorende transitrekening;
Het contract met Neopost, Ikaroslaan 37, 1930 Zaventem, van frankeermachine, type FRANKING MACHINE IJ-40 met serienummer BDLM09349 stop te zetten.
De buitendienststelling te betalen.
Na stopzetting van het contract op het frankeertoestel, de terugstorting van het beschikbare bedrag op het frankeertoestel en de bijhorende transitrekening bij bpost aan te vragen.