Terug
Gepubliceerd op 31/01/2022

2022_CBS_00092 - Collegebeslissing betreffende de rapportering aangaande het dagelijks personeelsbeheer

College van Burgemeester en Schepenen
ma 17/01/2022 - 16:00 Raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Pieter De Crem, burgemeester; Patrick Hoste; Herlinde Trenson; Mathias Van de Walle; Kristof De Blaere; Philippe Verleyen; Luc De Meyer; Johan Van den Kerchove, schepenen; Luc Jolie, algemeen directeur

Afwezig

Dirk De Smul

Secretaris

Luc Jolie, algemeen directeur

Voorzitter

Pieter De Crem, burgemeester
2022_CBS_00092 - Collegebeslissing betreffende de rapportering aangaande het dagelijks personeelsbeheer 2022_CBS_00092 - Collegebeslissing betreffende de rapportering aangaande het dagelijks personeelsbeheer

Motivering

Motivering

Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 13 mei 2019 betreffende het definitief vaststellen van de definiëring van het dagelijks personeelsbeheer;

Gelet op de beslissingen genomen door de algemeen directeur aangaande het dagelijks personeelsbeheer;

Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen ter zitting geïnformeerd werd over deze beslissingen door de algemeen directeur;

Regelgeving bevoegdheid

Artikel 170 : De algemeen directeur
<p><span class="artikelversie">artikel 170 van het decreet over het lokaal bestuur: De algemeen directeur staat in voor de algemene leiding van de diensten van de gemeente en van de diensten van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn. Hij staat aan het hoofd van het personeel van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn en hij is bevoegd voor het dagelijkse personeelsbeheer. De algemeen directeur kan de uitoefening van het dagelijkse personeelsbeheer toevertrouwen aan andere personeelsleden. De algemeen directeur rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, aan het vast bureau en aan het bijzonder comit&eacute; voor de sociale dienst</span></p>

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

De rapportering goed te keuren.