Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 171 § 4 dat bepaalt dat de algemeen directeur in overleg met het managementteam zorgt voor de opmaak van het voorontwerp van het organogram;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 179 dat bepaalt dat de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn dat de gemeente bedient, een gemeenschappelijk managementteam hebben; dat het managementteam bestaat uit de algemeen directeur, de adjunct-algemeendirecteur, de financieel directeur en alle andere leden die geen mandataris zijn en waarvan de deelname aan het managementteam nuttig wordt geacht voor het functioneren van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn; dat de burgemeester, of de door hem aangewezen schepen, met raadgevende stem deel uitmaakt van het managementteam;
Gelet op de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 december 2020 betreffende de vaststelling van het organogram;
Gelet op de collegebeslissing van 13 juli 2020 betreffende de externe ondersteuning voor de herziening van het organogram;
Gelet op de beslissing van het vast bureau van 6 december 2021 betreffende de wijziging van het organogram;
Gelet op de bespreking van het traject voor de aanpassing van het organogram door het managementteam;
Gelet op het voorontwerp van het organogram goedgekeurd door het managementteam op 30 november 2021;
Overwegende dat sinds de goedkeuring van het nieuwe organogram het traject gestart werd om de clusters Patrimoniumbeheer en Patrimoniumontwikkeling te realiseren; dat tijdens dit traject vastgesteld werd dat nog enkele bijsturingen noodzakelijk waren; dat deze vertaald werden in een nieuwe versie;
Overwegende dat dezelfde uitgangspunten nog steeds van toepassing zijn:
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 161 dat bepaalt dat de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn het gezamenlijk organogram van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn vaststellen; dat het organogram de organisatiestructuur van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn weergeeft, de gezagsverhoudingen en de functies aanduidt waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden;
Het organogram vast te stellen als bijlage bij deze beslissing. Deze wijziging gaat in vanaf 1 maart 2022.
Het managementteam met ingang van 1 maart 2022 als volgt samen te stellen:
1. algemeen directeur
2. financieel directeur
3. directeur cluster Beleids- & organisatieopvolging
4. directeur cluster Omgeving & Vrije tijd
5. directeur cluster Patrimoniumontwikkeling
6. directeur cluster Patrimoniumbeheer
7. directeur cluster Zorg
8. coördinator Organisatiebeheersing
Adviserend
9. burgemeester of de schepen die hem vervangt
De beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 december 2020 betreffende de samenstelling van het managementteam op te heffen met ingang van 1 maart 2022.