Gelet op de kader- en formatiewijziging van het operationeel kader van de politiezone Aalter, goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 oktober 2019;
Overwegende dat de goedgekeurde formatie voorziet in twaalf hoofdinspecteurs van politie en de huidige personeelsbezetting van het middenkader in de politiezone elf hoofdinspecteurs van politie telt;
Overwegende dat bijgevolg één plaats van hoofdinspecteur van politie vacant verklaard kan worden;
Overwegende dat het noodzakelijk is, de betrekking vacant te verklaren, om de basispolitiezorg te kunnen blijven garanderen binnen de politiezone Aalter en de continuïteit van de diensten te waarborgen;
Overwegende dat de politiezone Aalter een grote bijdrage levert tot het ontwikkelen van een veilige en leefbare omgeving binnen de gemeente Aalter;
Overwegende het blijvend garanderen van de verplichtingen van politiezone Aalter betreffende het leveren van personeel in het kader van de federale opdrachten – MFO1 en MFO2;
Gelet op de wet van 7 december 1998, tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiedienst, en latere wijzigingen;
Het voorstel tot het vacant verklaren van één betrekking van hoofdinspecteur van politie, dienst lokaal informatiekruispunt, via mobiliteit met wervingsreserve, goed te keuren.