Terug
Gepubliceerd op 23/03/2022

2022_GR_00020 - Politie. Vacant verklaren van één betrekking van hoofdinspecteur van politie, dienst lokaal informatiekruispunt, via mobiliteit met wervingsreserve. Goedkeuring.

Gemeenteraad
ma 14/02/2022 - 20:00 auditorium
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Kris Ally, voorzitter; Pieter De Crem, burgemeester; Patrick Hoste; Herlinde Trenson; Dirk De Smul; Mathias Van de Walle; Kristof De Blaere; Philippe Verleyen; Luc De Meyer; Johan Van den Kerchove, schepenen; Magda Boone; Mieke Schauvliege; Magda De Baets; Ann Depoortere; Hedeli Sassi; Sofie Vermeersch; Lesley De Neve; Steven Devliegere; Marleen Van Wassenhove; Cindy Moerman; Jesse De Meulenaere; Vic De Jaegher; Paul Beheyt; Mieke Vertriest; Peter Cornelis; Femke Deroo, raadsleden; Luc Jolie, algemeen directeur; Peter Ponnet, korpschef

Afwezig

Patrick Verwilst; Michael Ally; Linde Van Wonterghem, raadsleden

Secretaris

Luc Jolie, algemeen directeur

Voorzitter

Kris Ally, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2022_GR_00020 - Politie. Vacant verklaren van één betrekking van hoofdinspecteur van politie, dienst lokaal informatiekruispunt, via mobiliteit met wervingsreserve. Goedkeuring.

Aanwezig

Kris Ally, Pieter De Crem, Patrick Hoste, Herlinde Trenson, Dirk De Smul, Mathias Van de Walle, Kristof De Blaere, Philippe Verleyen, Luc De Meyer, Johan Van den Kerchove, Magda Boone, Mieke Schauvliege, Magda De Baets, Ann Depoortere, Hedeli Sassi, Sofie Vermeersch, Lesley De Neve, Steven Devliegere, Marleen Van Wassenhove, Cindy Moerman, Jesse De Meulenaere, Vic De Jaegher, Paul Beheyt, Mieke Vertriest, Peter Cornelis, Femke Deroo, Luc Jolie, Peter Ponnet
Stemmen voor 26
Philippe Verleyen, Johan Van den Kerchove, Herlinde Trenson, Paul Beheyt, Magda Boone, Steven Devliegere, Hedeli Sassi, Sofie Vermeersch, Mieke Vertriest, Magda De Baets, Vic De Jaegher, Jesse De Meulenaere, Luc De Meyer, Lesley De Neve, Ann Depoortere, Cindy Moerman, Peter Cornelis, Pieter De Crem, Dirk De Smul, Patrick Hoste, Mathias Van de Walle, Kristof De Blaere, Mieke Schauvliege, Marleen Van Wassenhove, Femke Deroo, Kris Ally
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2022_GR_00020 - Politie. Vacant verklaren van één betrekking van hoofdinspecteur van politie, dienst lokaal informatiekruispunt, via mobiliteit met wervingsreserve. Goedkeuring. 2022_GR_00020 - Politie. Vacant verklaren van één betrekking van hoofdinspecteur van politie, dienst lokaal informatiekruispunt, via mobiliteit met wervingsreserve. Goedkeuring.

Motivering

Motivering

Gelet op de kader- en formatiewijziging van het operationeel kader van de politiezone Aalter, goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 oktober 2019;

Overwegende dat de goedgekeurde formatie voorziet in twaalf hoofdinspecteurs van politie en de huidige personeelsbezetting van het middenkader in de politiezone elf hoofdinspecteurs van politie telt;

Overwegende dat bijgevolg één plaats van hoofdinspecteur van politie vacant verklaard kan worden;

Overwegende dat het noodzakelijk is, de betrekking vacant te verklaren, om de basispolitiezorg te kunnen blijven garanderen binnen de politiezone Aalter en de continuïteit van de diensten te waarborgen;

Overwegende dat de politiezone Aalter een grote bijdrage levert tot het ontwikkelen van een veilige en leefbare omgeving binnen de gemeente Aalter;

Overwegende het blijvend garanderen van de verplichtingen van politiezone Aalter betreffende het leveren van personeel in het kader van de federale opdrachten – MFO1 en MFO2;

Regelgeving: bevoegdheid (bijzonder)

Gelet op de wet van 7 december 1998, tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, en latere wijzigingen;

Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiedienst, en latere wijzigingen;

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het voorstel tot het vacant verklaren van één betrekking van hoofdinspecteur van politie, dienst lokaal informatiekruispunt, via mobiliteit met wervingsreserve, goed te keuren.