Gelet op de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen;
Gelet op het koninklijk besluit van 16 juli 1992 tot vaststelling van de informatie die opgenomen wordt in de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister;
Gelet op het decreet van 8 mei 2009 betreffende het Centraal Referentieadressenbestand, meer bepaald artikel 10;
Gelet op het besluit van 25 maart 2011 van de Vlaamse regering houdende de uitvoering van het decreet van 8 mei 2009 betreffende het Centraal Referentieadressenbestand;
Gelet op het politiereglement van prefusiebestuur Aalter van 9 oktober 2001 inzake huisnummering appartementsgebouwen;
Gelet op de collegebeslissing van 27 september 2021 betreffende het wijzigen van de huisnummering van de meergezinswoning met commerciële ruimtes gelegen Kestelstraat 2- Lostraat 57 in Aalter;
Gelet op omzendbrieven van 23 februari 2018 en 4 november 2020 van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Algemene Directie Instellingen en Bevolking, betreffende ‘Best-Address – Richtlijnen en aanbevelingen voor het vaststellen en toekennen van een adres en huisnummer’;
Overwegende dat het toepassen van voormeld politiereglement steeds moeilijker wordt gezien het groter aantal entiteiten en toegangen binnen de nieuwe meergezinswoningen; dat niet voldoende huisnummers vrij zijn voor het aantal aanwezige toegangen; dat hierdoor soms afgeweken wordt van voormeld politiereglement om te complexe huis- en busnummers te vermijden;
Overwegende dat de richtlijnen zoals opgenomen in de omzendbrieven van 23 februari 2018 en 4 november 2020 van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken steeds meer worden toegepast voor de nummering van meergezinswoningen; dat deze richtlijnen ook reeds gevolgd werden door het prefusiebestuur Knesselare;
Overwegende dat om voormelde redenen het college van burgemeester en schepenen op 27 september 2021 besliste om aan de gemeenteraad de opheffing van het politiereglement van 9 oktober 2001 inzake huisnummering appartementsgebouwen te vragen; dat in de plaats hiervan de richtlijnen zoals opgenomen in de 2 betreffende omzendbrieven van 23 februari 2018 en 4 november 2020 zullen toegepast worden bij het toekennen van nieuwe huisnummering;
Overwegende dat voorgesteld wordt om de richtlijnen zoals opgenomen in bijlage op te nemen in het proces ‘Straatnaamgeving en huisnummering’;
Het politiereglement van 9 oktober 2001 inzake huisnummering appartementsgebouwen met ingang van 9 november 2021 op te heffen.
De richtlijnen zoals opgenomen in de omzendbrieven van 23 februari 2018 en 4 november 2020 van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Algemene Directie Instellingen en Bevolking, betreffende ‘Best-Address – Richtlijnen en aanbevelingen voor het vaststellen en toekennen van een adres en huisnummer’, worden vanaf datum van dit besluit toegepast bij het toekennen van nieuwe huisnummering.