Gelet op de beslissing van het vast bureau van 18 oktober 2021 betreffende het ter beschikking stellen van provisies aan personeelsleden;
Gelet op de bespreking van het ontwerp van reglement tijdens het managementteam op 28 september 2021;
Overwegende dat elk lokaal bestuur overeenkomstig het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 moet voorzien in organisatiebeheersing; dat de organisatiebeheersing tot doel heeft om een redelijke zekerheid te verschaffen dat het lokaal bestuur:
Overwegende dat dit uitgaven betreft die niet de normale uitgavenprocedure volgen, maar waarbij de onmiddellijke vereffening van de uitgaven vrijwel tegelijkertijd plaatsheeft met het werk, de levering of de dienst;
Overwegende dat dit een reglement van inwendig bestuur betreft die de interne organisatie van het lokaal bestuur bepaalt;
Overwegende dat het aangewezen is om concrete bepalingen vast te leggen in verband met kleine uitgaven van dagelijks beheer, extra maatregelen en controlepunten in te schrijven teneinde misbruiken zoveel als mogelijk uit te sluiten;
Gelet op de wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van de bestuurshandelingen;
Gelet op de artikels 217 tot 220 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 die handelen over het organisatiebeheersingssysteem;
Gelet op de artikels 221 tot 224 van het decreet lokaal bestuur die handelen over Audit Vlaanderen;
Gelet op artikel 272, §1 2° betreffende het ter beschikking stellen van een provisie aan bepaalde personeelsleden indien het organisatiebeheersingssysteem hiervoor een regeling bevat;
Het reglement betreffende het ter beschikking stellen van provisies aan personeelsleden goed te keuren.