Dit besluit werd door de gemeenteraad opgeheven op 14 februari 2022.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 171 § 4 dat bepaalt dat de algemeen directeur in overleg met het managementteam zorgt voor de opmaak van het voorontwerp van het organogram;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 179 dat bepaalt dat de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn dat de gemeente bedient, een gemeenschappelijk managementteam hebben; dat het managementteam bestaat uit de algemeen directeur, de adjunct-algemeendirecteur, de financieel directeur en alle andere leden die geen mandataris zijn en waarvan de deelname aan het managementteam nuttig wordt geacht voor het functioneren van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn; dat de burgemeester, of de door hem aangewezen schepen, met raadgevende stem deel uitmaakt van het managementteam;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 12 november 2019 betreffende de vaststelling van het organogram;
Gelet op de collegebeslissing van 13 juli 2020 betreffende de externe ondersteuning voor de herziening van het organogram;
Gelet op de collegebeslissing van 7 december 2020 betreffende de wijziging van het organogram;
Gelet op de bespreking van het traject voor de aanpassing van het organogram door het managementteam op 26 augustus 2019 en 30 september 2019;
Gelet op het voorontwerp van het organogram goedgekeurd door het managementteam op 30 november 2020;
Overwegende dat voorgesteld werd om de horizontale organisatiestructuur en zelfsturende cellen te behouden als uitgangspunt voor een toekomstig organogram; dat het aspect zelfsturend werd bijgesteld naar zelforganiserend;
Overwegende dat wegens de coronamaatregelen het geplande traject diende aangepast te worden; dat het voorstel tot stand kwam op basis van een documentanalyse, workshops met afgevaardigden van de cellen en individuele gesprekken;
Overwegende dat vertrokken werd uit volgende uitgangspunten voor de wijziging van het organogram:
Overwegende dat het dienstverlenings- en organisatieconcept behouden blijft; dat de dienstverlening via Eerste lijn een speerpunt blijft van de dienstverlening van het lokaal bestuur; dat de clustering op basis van de processen behouden blijft; dat het aantal clusters niet verandert maar enkele inhoudelijke wijzigingen zijn doorgevoerd die eenvormige processen van dienstverlening samenbrengen;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 161 dat bepaalt dat de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn het gezamenlijk organogram van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn vaststellen; dat het organogram de organisatiestructuur van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn weergeeft, de gezagsverhoudingen en de functies aanduidt waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden;
Het organogram vast te stellen als bijlage bij deze beslissing. Deze wijziging gaat in vanaf 1 januari 2021.
Het managementteam met ingang van 1 januari 2021 als volgt samen te stellen:
1. algemeen directeur
2. financieel directeur
3. directeur cluster Beleids- & organisatieopvolging
4. directeur cluster Omgeving & Vrije tijd
5. directeur cluster Patrimonium
6. directeur cluster Patrimoniumbeheer
7. directeur cluster Zorg
8. verantwoordelijke Kwaliteit
Adviserend
9. burgemeester of de schepen die hem vervangt
De gemeenteraadsbeslissing van 12 november 2019 betreffende de samenstelling van het managementteam op te heffen met ingang van 1 januari 2021.