Gelet op de wet van 7 december 1998, tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiedienst, en latere wijzigingen;
Gelet op de kader- en formatiewijziging van het operationeel kader van de politiezone Aalter, goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 oktober 2019;
Overwegende dat de goedgekeurde formatie voorziet in twaalf hoofdinspecteurs van politie en de huidige personeelsbezetting van het middenkader in de politiezone zeven hoofdinspecteurs van politie telt;
Overwegende dat bijgevolg vijf plaatsen van hoofdinspecteur van politie vacant kunnen verklaard worden; dat de politiezone in het kader van goed bestuur, voorstelt om de aanwervingen gefaseerd te laten verlopen en de betrekking van hoofdinspecteur van politie, dienst polyvalente cel - deeldomein interventie vacant te verklaren;
Overwegende dat het noodzakelijk is, de betrekking vacant te verklaren, om de basispolitiezorg te kunnen blijven garanderen binnen de politiezone Aalter en de continuïteit van de diensten te waarborgen;
Overwegende dat de politiezone Aalter een grote bijdrage levert tot het ontwikkelen van een veilige en leefbare omgeving binnen de gemeente Aalter;
Overwegende het blijvend garanderen van de verplichtingen van politiezone Aalter betreffende het leveren van personeel in het kader van de federale opdrachten – MFO1 en MFO2;
Het voorstel tot het vacant verklaren van één betrekking van hoofdinspecteur van politie, dienst polyvalente cel - deeldomein interventie, via mobiliteit met wervingsreserve, goed te keuren.